Crawlen en indexeren worden vaak in één adem genoemd, maar het zijn twee verschillende stappen in het proces waarmee Google websites opneemt in zijn zoekresultaten. Crawlen is als het ware het verkennen van je website: Googlebot – de robot van Google – bezoekt pagina’s, volgt links en verzamelt informatie. Pas wanneer die informatie als waardevol en begrijpelijk wordt gezien, komt indexatie in beeld. Dan beslist Google om de pagina daadwerkelijk op te nemen in zijn index, zodat deze kan verschijnen
Vindbaarheid op Google is voor bedrijven en websites essentieel om bezoekers en potentiële klanten te bereiken. Hoewel goede content een belangrijke rol speelt, is het niet de enige factor. Technische optimalisaties, linkbuilding en gebruikerservaring spelen ook een cruciale rol in hoe goed een website presteert in de zoekresultaten. In dit artikel bespreken we de belangrijkste aspecten die bijdragen aan een betere vindbaarheid in Google. Indexatie: hoe zorg je ervoor dat je website wordt opgenomen in Google? Voordat een website in
Social media en SEO lijken op het eerste gezicht twee verschillende strategieën, maar ze kunnen elkaar juist versterken. Terwijl SEO zich richt op het optimaliseren van content voor zoekmachines, helpt social media om die content onder de aandacht te brengen bij een breder publiek. Maar hoe werkt dat precies? En hoe kun je social media slim inzetten om je SEO-resultaten te verbeteren? De relatie tussen social media en SEO Hoewel social media geen directe rankingfactor is voor Google, kan het
Afbeeldingen maken een website niet alleen aantrekkelijker, maar spelen ook een belangrijke rol in zoekmachineoptimalisatie (SEO). Een goed geoptimaliseerde afbeelding kan je website sneller laten laden, beter laten ranken in Google Afbeeldingen en extra bezoekers aantrekken. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw afbeeldingen bijdragen aan een betere SEO? Waarom is SEO voor afbeeldingen belangrijk? Zoekmachines zoals Google gebruiken afbeeldingen om de context van een pagina beter te begrijpen. Een goed geoptimaliseerde afbeelding draagt bij aan: Daarnaast wordt AI steeds
Technology is playing an increasing role in how marketing and search engine optimisation (SEO) are carried out. One of the latest innovations is Gemini, Google's AI tool that makes marketing strategies more efficient and effective. In this article, you will discover what Gemini is, how it works, and how it helps marketing professionals and SEO specialists in their day-to-day work. What is Gemini? Gemini is an AI tool developed by Google, offering users direct access to advanced artificial intelligence. The tool is designed to onder support with
Local SEO is an indispensable strategy for businesses looking to reach customers in a specific region. Whether you have a physical shop, offer services in a particular city or want more visibility locally, local SEO will increase your online findability for searches in the local area. In this article, we will discuss what local SEO is, why it is important, and how to optimise your local visibility. What is local SEO? Local SEO (local search engine optimisation) focuses on the
It is impossible to imagine our daily lives without the internet. Although we use it constantly and it shapes our modern world, there are many surprising, lesser-known facts that you might not yet know. Hereonder some of these atondere facts that show how versatile, complex and influential the internet really is. 1. The internet weighs almost nothing It may sound implausible, but the internet has an estimated weight. According to technological calculations, the electrons that make up the
ChatGPT is a language model developed by OpenAI that focuses on human-like text generation. Unlike search engines like Google, which help users by ranking websites and presenting direct search results, ChatGPT is designed to provide answers based on the information it is trained on. This data does not include real-time information from the internet, but comes from a large dataset collected up to a certain date. Search engines use complex algorithms to index web pages
Find out how to leverage your website's expertise, experience, authority, and reliability to improve your SEO. The term E-E-A-T (expertise, experience, authority, and reliability) has long been an important onder part of Google's quality assessment for websites. However, since 2024, it has become clearer that while E-E-A-T is not a direct ranking factor, it does play a crucial role in determining the overall quality of content on a website. This offers website owners, marketers and SEO experts valuable
Get in touch! :) we are happy to help you with all your SEO questions
SEO questionSubscribe to our newsletter and don't miss a single SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Our team consists of enthusiastic SEO specialists who are happy to work with you for the best results.
"*" geeft vereiste velden aan