Conversie optimalisatie

Ervoor zorgen dat bezoekers van je website overgaan tot actie

SEO en conversie optimalisatie zijn nauw met elkaar verbonden. Als gespecialiseerd SEO-bureau is het onze primaire taak om op organische wijze meer bezoekers naar je website te leiden. Maar wat heb je aan al die bezoekers als ze niet overgaan tot actie? CRO (Conversion Rate Optimization) houdt in dat je meer resultaat haalt uit datzelfde aantal bezoekers. Daarom denken wij graag mee over hoe we de conversie op je website kunnen verhogen.

Wat doen wij met CRO?

Als we de conversie verhogen op jouw website, concentreren wij ons niet alleen meer op het binnenhalen van extra relevante bezoekers. Conversie optimalisatie gaat er juist om dat een bezoeker ook een klant wordt. Samen bepalen we wanneer we spreken van een succesvolle actie. Het kan zijn dat een klant contact met je opneemt of een whitepaper gaat downloaden. Of dat hij wat koopt in je webshop. We gebruiken verschillende tools om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op je website.

Werkwijze conversie optimalisatie

SEO & conversie liggen in elkaars verlengde. Daarom kijken wij ook altijd naar SEO-optimalisaties op je website. Maar conversie verhogen gebeurt met andere middelen:

  • Heatmaps: een heatmap laat zien waar bezoekers klikken, scrollen en met hun muis bewegen. Zo ontdekken we of het ontwerp van je website goed werkt.
  • Analyses op uitstappagina’s: waarom sluiten mensen een bepaalde pagina vaker dan andere? Daar gaan wij een antwoord op vinden.
  • Funnels: het is belangrijk dat de stappen naar een succesvolle actie goed zijn ingericht. Met funnels leiden we je bezoekers richting de gewenste actie.
  • A/B-testen: met 2 verschillende versies van dezelfde pagina kunnen we makkelijk testen welke verbeteringen werken en welke niet.

Daarnaast hebben wij veel ervaring met CRO, dus passen wij de best practices ook toe op jouw website. Alleen als ze relevant zijn, natuurlijk.

Jouw conversie verhogen

We bespreken van tevoren door wat je van je bezoekers verwacht. Wat is voor jou een geslaagde conversie? Aan de hand van die input en een uitgebreide analyse van je website, stellen wij dan verbeteringen voor. Wij houden je uiteraard op de hoogte van de gevolgen, zodat je ziet dat de conversie stijgt en je meer succes hebt.

Contact opnemen

Een website met veel bezoekers is fijn, maar zegt niet alles. Daarom helpen wij graag ook de conversie op je website te verhogen. Heb jij genoeg bezoekers, maar doen ze niet wat je wilt? Dan helpen wij je met conversie optimalisatie.

Testimonials

SEO is jammer genoeg geen lijst die je kunt afvinken om hoger te scoren in Google. Goed SEO management is hard werken, er continu 'bovenop zitten' en veel geduld hebben. Martijn weet dit als geen ander en dat is ook precies waar hij voor staat. Zijn kennis is altijd up-to-date en hij komt vaak met slimme suggesties. Concept, maar (gedeeltelijk) ook uitvoering is bij hem in goede handen. Zijn manier van rapporteren is to-the-point en goed te begrijpen. Martijn is een SEO-fiel met een berg aan ervaring die ik iedereen die geen ruimte verhuurt warm kan aanbevelen!
Logo Spacewinner
Joost Kleine Snuverink
Spacewinner
Altijd een meedenkende en professionele blik op onze SEO vraagstukken. Hiermee bereiken we een mooie en stabiele groei op ons SEO bereik, met als kers op de taart een nummer 1 positie voor een van onze belangrijkste zoekwoorden binnen 1 jaar na livegang van onze site!
Logo KliMate
Edward Bartels
Eigenaar Klimate en Lampgoedkoop
Wij hebben met meerdere SEO specialisten gewerkt maar Martijn is zonder enige twijfel de beste. Martijn weet zowel technisch- als contentmatig goede adviezen te geven en is ook niet bang om zijn handen vuil te maken. Hij denkt pro-actief mee, stapt buiten de kaders en deelt zijn kennis zonder enige terughoudendheid. En last but not least, Martijn houdt zich aan afspraken! Wij bevelen Martijn dan ook van harte aan.
Logo Go-Kids
Riëtte Mulder
Mede-eigenaar, Go-Kids

Trots!

We werken onder andere voor:

OnderBouwing

We delen graag onze kennis en ervaringen met je. Je ontvangt:

  • Onze inzichten en tips op het gebied van SEO:
    • Voor beginners en gevorderden
    • Van experimenten tot ontwikkelingen bij Google en van best practices tot eigen cases
  • Een kijkje achter de schermen bij Onder

Deze website gebruikt cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden.