De start van SEO advies: Probleemanalyse
SEO advies begint altijd met een probleemanalyse. Deze SEO check doen we omdat het belangrijk is om te achterhalen waar het nu misgaat of beter kan. Dat een website niet goed gevonden wordt kan namelijk verschillende oorzaken hebben. Misschien zijn er technische problemen of ligt het meer aan de inhoud van je webpagina’s?
Met onze ruime ervaring op het gebied van SEO weten we de juiste vragen te stellen, zodat we snel weten waar het misgaat. Vervolgens stellen we een werkwijze voor waarmee we er voor zorgen dat de website gaat doen wat ervan wordt verwacht.
Werkwijze SEO advies
SEO advies is en blijft maatwerk, maar bestaat vaak uit de volgende stappen:
- Technische verbeteringen: hoe is de snelheid van je website? Is de meta-omschrijving goed te vinden voor de cawlbots? In samenspraak met je webbouwer voeren we technische verbeteringen door die je vindbaarheid verbeteren.
- Contentplan: goede content is onmisbaar voor SEO. In het contentplan bepalen we welke pagina’s verbeterd en toegevoegd moeten worden, aan de hand van een set zoektermen die we samen bepalen. Daarnaast geven we advies omtrent content marketing, zodat je als organisatie meer te vertellen krijgt aan je doelgroep.
- Linkbuilding: de kwaliteit en kwantiteit van inkomende links zijn erg belangrijk. Daarom gaan we het aantal inkomende links verhogen.
- Maandelijkse rapportage: we houden de voortgang in de gaten en rapporteren hier elke maand over. Je zult zien dat onze aanpak werkt, omdat je omzet stijgt en je meer organische bezoekers trekt.
De gevolgen van ons SEO advies
Het SEO advies van onze SEO specialisten zorgt over het algemeen voor veel structuur bij onze klanten. Soms is er wel capaciteit om een en ander door te voeren, maar ontbreekt het gewoonweg aan kennis of tijd. Het advies traject zorgt ervoor dat je als marketing- of content afdeling een duidelijk plan hebt. Ga hiermee aan de slag en het aantal bezoekers stijgt en daarmee ook de omzet die daaruit voort komt.
Om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen, is er ook de mogelijkheid om deel te nemen aan onze SEO training.
SEO abonnement
Zoals je misschien weet is SEO geen sprint. Natuurlijk is er laaghangend fruit waarmee we snel resultaat boeken. Ruim 80% van onze klanten heeft dan ook een abonnement op het SEO advies, waarbij we elke maand een belangrijke bijdrage leveren aan het verbeteren van de vindbaarheid.
Wanneer je gebruik maakt van het SEO abonnement dan werken we stapsgewijs aan alle onderdelen van SEO (technische verbeteringen, content, linkbuilding en maandelijkse rapportage). Hoe we dit invullen besluiten we in overleg. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een vast aantal maanden voor het SEO advies traject af te spreken of maandelijks te bekijken welke stappen het meest van belang zijn voor die maand.
Nieuwsgierig naar SEO advies?
Wil je meer weten over onze SEO adviezen? Of ben je benieuwd naar resultaten die we hebben behaald voor onze klanten? We helpen je graag!