Wat is een SEO audit? En hoe werkt het?
Een SEO audit is een (uitgebreide) SEO check waaruit een concrete lijst met verbeterpunten komt. Bepalen hoe het gesteld is met de vindbaarheid van je website omvat meer dan alleen even Googlen of de website in de index staat. Hier heb je SEO specialisten bij nodig. Voordat we aan de slag gaan met de SEO audit, kijken we onder andere naar de doelen en doelgroep van je website. Ook is het belangrijk om te weten op welke zoektermen je gevonden wilt worden en wat je concurrenten doen.
Daarna bepaal je of je een kleine of uitgebreide audit wilt. In de kleine audit richten we ons op het laaghangend fruit: verbeterpunten die direct zijn door te voeren, waarmee je direct winst boekt. Wil je het serieuzer en grondiger aanpakken, dan krijg je een uitgebreide audit. Hierin kijken we naar alle SEO factoren die van toepassing zijn. Met de uitgebreide SEO audit heb je een volledig beeld van alle mogelijke aandachtspunten op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Wij geven hierbij een zo uitgebreid mogelijk SEO advies en bespreken alle belangrijke punten.
Werkwijze SEO audit
We beginnen de uitgebreide SEO audit met een nulmeting en een zoektermanalyse. Daarna onderzoeken we hoe het staat met de belangrijkste onderdelen door middel van een SEO check:
- Techniek: we kijken onder andere naar de laadsnelheid en toegankelijkheid van je website
- On-page SEO: zijn de meta-tags goed ingevuld? Staan de teksten, koppen en afbeeldingen goed?
- Content: ook analyseren we de content op je site. Gebruik je bijvoorbeeld structured data? En krijgt je doelgroep de content die ze willen en verwachten?
- Linkprofiel: waardevolle links verbeteren de vindbaarheid. Daarom kijken we ook hoe het met je linkprofiel gesteld is.
Tot slot maken we een inschatting van de winst die we kunnen behalen op SEO gebied. Dit gaat dan om de hoeveelheid verkeer en de omzet die de veranderingen op kunnen leveren.
Wat krijg jij voor de SEO audit?
Nadat we de SEO audit hebben uitgevoerd, leveren we de audit in een helder rapport op. Dit is het resultaat van de SEO check van je website. Zie dit als een lijst met verbeteringen voor je webbouwer, marketeer, contentmarketeer of copywriter. Uiteraard spreken we het rapport samen door, zodat je na afloop precies weet welke stappen je kunt zetten. Soms zet je die stappen zelf, maar we helpen je er natuurlijk ook graag mee, bijvoorbeeld bij het verwerken van complexe technische SEO aspecten.
Meer weten over de SEO audit?
Nieuwsgierig geworden naar hoe jou website scoort op het gebied van SEO? Of wil jij SEO uitbesteden? Vraag dan een SEO audit aan! Onze SEO specialisten zitten voor je klaar om samen met jouw te werken aan een betere vindbaarheid van jouw website. Betere vindbaarheid betekent meer relevante bezoekers op je website. En meer relevante bezoekers op je website betekent een hogere conversie. Daar streven wij naar!