Conversie optimalisatie

Ervoor zorgen dat bezoekers van je website overgaan tot actie

Onder SEO Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

SEO en conversie optimalisatie zijn nauw met elkaar verbonden. Als gespecialiseerd SEO bureau is het onze primaire taak om op organische wijze meer bezoekers naar je website te leiden. Maar wat heb je aan al die bezoekers als ze niet overgaan tot actie? 

CRO (Conversion Rate Optimization) houdt in dat je meer resultaat haalt uit datzelfde aantal bezoekers. Daarom denken wij graag mee over hoe we de conversie op je website kunnen verhogen.

Wanneer aan de slag met conversie optimalisatie?

Stel, je website wordt goed gevonden in de zoekmachines en er komt voldoende verkeer op je website. Maar toch blijft de conversie achter, dit is niet vaak genoeg of de orderwaarde is te laag. Of heb jij net een SEO migratie hebt voltooid; de rankings zijn vrijwel stabiel gebleven en het aantal bezoekers op je website ook. Dan is het nu tijd dat er meer mensen overgaan tot actie.

Wat doen wij met conversie optimalisatie?

Als we de conversie verhogen op jouw website, concentreren wij ons niet alleen meer op het binnenhalen van extra relevante bezoekers. Conversie optimalisatie gaat er juist om dat een bezoeker ook een klant wordt. Samen bepalen we wanneer we spreken van een succesvolle actie en wat deze acties zijn:

  • Doorklikken op je website
  • Klikken op het telefoonnummer
  • Een aanmelding voor een nieuwsbrief
  • Downloaden van een whitepaper
  • Een aankoop in je webshop
  • Het toevoegen van producten aan het winkelmandje
  • Offerte aanvraag

We gebruiken verschillende tools om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op je website. Hoe doorlopen de bezoekers je website? Zijn de acties gemakkelijk te doorlopen? Is er sprake van veranderend zoekgedrag? Kunnen we de bezoekers sturen? Wat kunnen we hierin verbeteren?

Wil je weten hoe jouw website ervoor staat? En hoe jij de conversie kunt verbeteren? Vraag dan onze quickscan aan! 

Werkwijze conversie optimalisatie

SEO & conversie liggen in elkaars verlengde. Daarom kijken wij ook altijd naar SEO optimalisaties op je website. In een SEO advies laten we zien waar je resultaat op zal behalen. Maar conversie verhogen gebeurt met andere middelen:

  • Heatmaps: een heatmap laat zien waar bezoekers klikken, scrollen en met hun muis bewegen. Zo ontdekken we of het ontwerp van je website goed werkt.
  • Analyses op uitstappagina’s: waarom sluiten mensen een bepaalde pagina vaker dan andere? Daar gaan wij een antwoord op vinden.
  • Funnels: het is belangrijk dat de stappen naar een succesvolle actie goed zijn ingericht. Met funnels leiden we je bezoekers richting de gewenste actie. We bekijken deze funnels zodat we weten waar er verbeterd kan worden.
  • A/B testen: met 2 verschillende versies van dezelfde pagina kunnen we makkelijk testen welke verbeteringen werken en welke niet. Daardoor kunnen we concreet aan de slag met actiepunten die echt werken.

Daarnaast hebben wij veel ervaring met CRO, dus passen wij de best practices ook toe op jouw website. Alleen als ze relevant zijn, natuurlijk.

Jouw conversie verhogen

Wil jij jouw conversie verhogen? De specialisten van Onder helpen je graag. We bespreken van tevoren door wat je van je bezoekers verwacht. Wat is voor jou een geslaagde conversie? We bespreken het huidige conversieratio en vergelijken dit met het gewenste conversieratio. Aan de hand van die input en een uitgebreide analyse van je website, stellen wij dan verbeteringen voor. Wij houden je uiteraard op de hoogte van de gevolgen, zodat je ziet dat de conversie stijgt en daarmee ook het succes van jouw onderneming!

Contact opnemen

Een website met veel bezoekers is fijn, maar zegt niet alles. Daarom helpen wij graag ook de conversie op je website te verhogen. Heb jij genoeg bezoekers, maar doen ze niet wat je wilt en haken ze weer af? Dan helpen wij je met conversie optimalisatie!

Scroll to Top

Deze website gebruikt cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden.