Wanneer ga je aan slag met conversie optimalisatie?
Je website wordt goed gevonden in de zoekmachines en er komt veel verkeer op je website. Maar toch blijft de conversie achter. Bezoekers converteren niet vaak genoeg of de orderwaarde is te laag. Of misschien gaat het juist al erg goed. Maar je wilt nu echt optimaliseren en alles uit je website halen. Dan is het nu ook tijd dat er meer mensen overgaan tot actie.
Hoe gaan wij jou helpen?
Bij het verhogen van conversie op jouw website, concentreren wij ons niet alleen meer op het binnenhalen van relevante bezoekers. Conversie optimalisatie gaat er juist om die bezoekers ook daadwerkelijk een klant wordt. Samen bepalen wat telt als een succesvolle conversie is. Dit kunnen verschillende acties zijn:
- Doorklikken op je website
- Klikken op een telefoonnummer
- Een aanmelding voor de nieuwsbrief
- Downloaden van een whitepaper
- Een aankoop in je webshop
- Het toevoegen van producten aan het winkelmandje
- Een offerte aanvraag
We gebruiken verschillende tools om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers op je website. Hoe doorlopen ze je website? Zijn de acties gemakkelijk te doorlopen? Is er sprake van veranderend zoekgedrag? Kunnen we de bezoekers (meer) sturen? Wat kunnen allemaal verbeteren om jouw doelen te ondersteunen?
Niet zeker of jouw website al toe is aan conversie optimalisatie? Wil je eerst weten hoe de SEO van jouw website ervoor staat? Vraag dan onze quickscan aan!
Werkwijze conversie optimalisatie
SEO & conversie liggen in elkaars verlengde. Daarom kijken wij ook altijd naar SEO optimalisaties op je website. In een SEO advies laten we zien waar je resultaat op zal behalen. Maar conversie verhogen gebeurt met verschillende middelen. Dit wordt afgestemd met jou en op jouw website. Een voorbeeld van een aantal middelen:
- Heatmaps: een heatmap laat zien waar bezoekers klikken, scrollen en met hun muis bewegen. Zo ontdekken we onder meer of het ontwerp van je website goed werkt.
- Analyses op uitstappagina’s en bouncepercentages: waarom sluiten mensen een bepaalde pagina vaker dan andere? Daar gaan wij een antwoord op vinden.
- Funnels: het is belangrijk dat de stappen naar een succesvolle actie goed zijn ingericht. Met funnels leiden we je bezoekers richting de gewenste actie. We bekijken deze funnels zodat we weten waar verbetering mogelijk is.
- A/B testen: met twee verschillende versies van dezelfde pagina kunnen we makkelijk testen welke verbeteringen werken en welke niet. Daardoor kunnen we concreet aan de slag met actiepunten die echt werken voordat deze doorgevoerd worden.
- Best Practices: uit ervaring weten wij in een aantal gevallen wat altijd werkt. Dit kan, in overleg met jouw, direct al doorgevoerd worden!
Jouw conversie verhogen
Wil jij jouw conversie verhogen? De specialisten bij Onder helpen je graag. We bespreken van tevoren door wat je van je bezoekers wilt. Wat is voor jou een geslaagde conversie? We bespreken het huidige conversieratio en vergelijken dit met het gewenste conversieratio. Aan de hand van die input en een uitgebreide analyse van je website, stellen wij dan verbeteringen voor. Wij houden je uiteraard op de hoogte van de gevolgen, zodat je ziet dat de conversie stijgt en daarmee ook het succes van jouw onderneming!
Een website met veel bezoekers is fijn, maar zegt niets over het succes. Daarom helpen wij graag ook de conversie op je website te verhogen. Heb jij genoeg bezoekers, maar doen ze niet wat je wilt en haken ze weer af? Dan helpen wij je met conversie optimalisatie!