Blog

Alles over SEO

SEO tools: onze crawling toolset en handige tips om je website te crawlen

13-1-2022 Overig Martijn Hoving

Crawl, crawlen of crawling. Nee, we hebben het niet over de wereldberoemde hit van Linkin Park en al helemaal niet over wat baby’s zo’n beetje vanaf maand 6 doen. In deze context bedoelen we met ‘crawling’ één van de belangrijkste processen van de zoekmachine. Want zonder het crawlproces zou een zoekmachine niet bestaan. Het crawlen van URLs betekent niets anders dan het volgen van hyperlinks en het ontdekken van (nieuwe) URLs en wijzigingen. Crawling tools bootsen dit proces na, wat

Lees verder

Hoe herken je goede backlinks? – Een introductie in link density en link context

7-1-2022 Linkbuilding Okke-Jorn van der Meulen

Google ziet een backlink als een stem op een website. Wanneer iemand een link plaatst wil diegene eigenlijk zeggen “Ik stem op deze website of pagina”. Men plaatst echter niet zomaar een verwijzing naar je site, maar doet dit omdat je echt wat te zeggen hebt. Als je die natuurlijke verwijzing hebt gescoord is dit heel goed voor je website, wordt je meer gezien als autoriteit en wordt je uiteindelijk beter gevonden. Links worden soms ook ingekocht. ‘Een link is

Keyword kannibalisatie – concurreer niet met jezelf!

24-12-2021 Google Mariska Snoek

Voor iedere mogelijke term een pagina aanmaken, dat was eerder de heilige graal voor goede posities in Google. Tegenwoordig is dit niet meer zo. Google begrijpt namelijk variaties in zoektermen waardoor je niet voor iedere variatie van een zoekterm een nieuwe pagina hoeft aan te maken. Heb je wel meerdere pagina’s voor een zoekterm (en variaties), dan is er een grote kans dat je last hebt van keyword kannibalisatie. Wat is keyword kannibalisatie? Het klinkt een beetje vreemd: ‘kannibalisatie’, maar

SEO 🤝 Spreadsheets

23-12-2021 Google, How to/DIY Eline Barten

Spreadsheets zijn een van de handigste en veelzijdigste tools die je tot je beschikking kunt hebben. Dit is in veel werkvelden zo. En SEO is daar geen uitzondering van. Het verbaast mij dan ook altijd dat sommige mensen hier geen gebruik van maken. Een deel daarvan loopt zelfs actief weg voor spreadsheets. “Ik gebruik Excel zo min mogelijk want ik snap er geen f*ck van.” – Mijn partner, tevens Excel-ontduiker Gelukkig geven softwarepaketten zoals Excel en Google Sheets uitleg wanneer

Schrijven voor SEO in 6 stappen

16-12-2021 (Content)marketing, How to/DIY Ineke Withaar-Colijn

De laatste tijd krijgen we steeds meer vragen over hoe je moet schrijven voor SEO. Hoog tijd dus om dit blog uit 2020 een update te geven! De stappen zijn in grote lijnen hetzelfde gebleven. Nieuw is ‘schrijven voor featured snippets’ in stap 6. Daarnaast vind je verwijzingen naar nog meer handige blogs. Wat maakt schrijven voor SEO anders? Als je een pagina schrijft voor je website, dan schrijf je over je product of je dienst, kortom: over wat jij

De T-shaped SEO specialist

1-12-2021 (Content)marketing Martijn Hoving

Een structured data advies, een contentbriefing, een core update analyse, een linkbuildingaanpak en een cornerstone artikel. Zomaar een aantal uiteenlopende onderdelen uit het leven van een SEO specialist. Ons vakgebied is een steeds breder wordende discipline. Bestaat de SEO specialist zoals we die altijd kenden nog wel? Ja. En nee. Wij vinden dat een SEO specialist “T-shaped” moet zijn. In dit artikel leggen we je graag uit waarom! SEO en de vele onderdelen ervan Het doel van de SEO specialist

Hoe kies je de juiste zoektermen?

18-11-2021 (Content)marketing Mariska Snoek

Waar je tien jaar geleden nog kon ranken op een zoekterm door deze gewoon in iedere zin te zetten, kom je daar nu niet meer mee weg. Google is namelijk een stuk slimmer geworden en snapt zoekintenties. Daarnaast kent hij je zoekgeschiedenis en begrijpt Google dat je met hetzelfde woord verschillende dingen kunt bedoelen. Wanneer je de juiste keuzes maakt bij het kiezen van je zoektermen, maak je kans op goede organische posities en daarmee relevante bezoekers op je website. 

Zoektermen kiezen

De basis van Conversie Optimalisatie

11-11-2021 (Content)marketing, Conversieoptimalisatie Eline Barten

De feestdagen komen er weer aan. En dat is nou juist de periode waar e-commercebedrijven zich het hele jaar al op voorbereiden. De tijd tikt om je website te optimaliseren en je conversiepercentage te verbeteren. Maar de vraag is natuurlijk: waar begin je? Conversiepiramide In theorie kun je direct beginnen met van alles te testen. Maar als de basis niet sterk staat, storten je ideeën alsnog in. Om structuur in je stappen aan te brengen, helpt het om te werken

Vijf misverstanden rond de customer journey

3-11-2021 (Content)marketing Ineke Withaar-Colijn

Zeg ‘customer journey’ en iedereen zit begripvol te knikken. Het is een soort toverwoord om indruk te maken op je collega’s en klanten. Maar wat is het nou precies? Wat heb je er eigenlijk aan? En gebruik je het wel op de juiste manier? Ik vertel je graag over 5 misverstanden rond de customer journey. Na het lezen van dit blog zul je kritisch je oren spitsen als iemand weer te pas en te onpas ‘CJ’ begint te buzzen. 1.

Customer journey

De 5 beste linkbuildingtactieken voor webwinkels

28-10-2021 Linkbuilding Okke-Jorn van der Meulen

Als webwinkel wil je het adres zijn voor de fervente online shopper. Je wilt je producten op een toegankelijke manier aanbieden zodat iedereen zonder teveel problemen een bestelling bij je plaatst. In dit artikel neem ik je mee in de vijf beste linkbuildingtactieken zodat je webwinkel naar boven popt als mensen zoeken op een interessante zoekterm. Bij bijvoorbeeld ‘seo-advies’ willen wij als SEO bureau de eerste plaats behalen zodat jij het snelst voor ons kiest.  Wat is linkbuilding? Zie het internet als

Categorieën

Heb je vragen?

Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen

SEO vraag stellen

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste SEO tips

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team