Zoek op ‘SEO’ in Google en er gaat een wereld voor je open over SEO met allerlei tips en how to’s. De ene tekst is nog uitgebreider dan de andere. Van complete whitepapers tot eindeloos lange pagina’s met uitleg over SEO. Hoe fijn is het dan, dat je even een beknopte lijst hebt van alle on-page SEO aspecten waar je op moet letten.
Een pagina optimaliseren voor SEO vergt best wat tijd. Er zijn namelijk veel punten waar je aan moet denken, waardoor je snel iets kunt vergeten. Met onze handige SEO content checklist zie je niets over het hoofd en zet jij de juiste stappen in de richting van de beste posities in de zoekmachines!
Behoor jij niet tot de topposities in Google? Dan is de kans groot dat je een heleboel relevante bezoekers misloopt. We kijken namelijk vrijwel nooit verder dan pagina 1 binnen de zoekresultaten. Sta jij hier dus niet? Dan moet jij aan de slag met SEO!
Een hogere positie in Google betekent meer klikken naar jouw website Behalve dat SEO even tijd kost, hoef je voor deze bezoekers niet te betalen (in tegenstelling tot SEA, waarbij je voor iedere klik betaalt). SEO is dus goed voor je marketingbudget!
Organisch verkeer is kwalitatief beter Wanneer jij gevonden wordt op zoektermen die voor jou belangrijk zijn, is de kans op conversie vele malen hoger. De belangrijkste reden hiervoor is dat bezoekers die binnenkomen via organische resultaten zelf bewust op zoek zijn gegaan naar dit product of deze dienst.
Goede gebruikerservaring Heb jij jouw pagina’s geoptimaliseerd, dan sluiten deze waarschijnlijk goed aan bij de zoekvraag van de bezoeker. Dit komt de gebruikerservaring alleen maar ten goede. Daar wordt Google dan weer blij van, waardoor jouw website gewaardeerd wordt met een hogere positie dan jouw concurrent.
Onderdelen van SEO content
Bij het schrijven voor SEO zijn verschillende onderdelen belangrijk. Waar deze onderdelen precies aan moeten voldoen, lees je in onze SEO content checklist, maar hieronder alvast een korte inleiding:
Zoektermen
Op welke zoektermen wil jij gevonden worden? Dit weet je ongetwijfeld voor jouw bedrijf. Maar wat is het zoekvolume en de concurrentie? Wanneer je dit in kaart hebt gebracht, kun je doelgericht aan de slag met het schrijven van jouw pagina’s.
Tekst
Content is belangrijk voor Google om te begrijpen waar de pagina over gaat. Ook voor de lezer moet het gelijk duidelijk zijn waar jouw pagina over gaat. Daarom is het belangrijk om de zoektermen (en gerelateerde zoektermen en varianten) in de tekst te verwerken. Ook let je hierbij op de headers (H1, H2 en H3) en interne links.
Meta title en meta description
De meta title en meta description zijn het eerste contact dat de bezoeker heeft met jouw website. Zorg er dus voor dat deze aanspreken en uitnodigen om verder te klikken. Houd ook rekening met de lengte van de meta title en meta description.
Afbeeldingen
Ook afbeeldingen kunnen bijdragen aan je organische posities. Zorg er dus voor dat deze ook geoptimaliseerd zijn.
Download de SEO content checklist
Onze kennis over SEO delen we graag met je. Het geeft je een houvast om gestructureerd aan de slag te gaan met het optimaliseren van jouw pagina’s. Download hieronder onze SEO content checklist.
Succes met het optimaliseren van jouw pagina! En heb je hulp nodig? Onze SEO specialisten helpen je graag.
Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!
Marien van Stegeren
Eigenaar Kitcentrum
Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied. Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!
Marten Stellingwerf
Webmaster
Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken. Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.
Mark Prummel
SEO Specialist Stella Fietsen
Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!
Van experimenten tot ontwikkelingen bij Google en van best practices tot eigen cases
Een kijkje achter de schermen bij Onder
Wij gebruiken cookies om deze website te analyseren, personaliseren en te verbeteren.Let op: bij doorgaan met het bezoeken van deze website verleen je toestemming voor het plaatsen van cookies. Privacy Statement