Blog

Alles over SEO

Blog onderwerpen; van brainstormen tot publiceren

Blog onderwerpen; van brainstormen tot publiceren

27-3-2023 (Content)marketing Ivo Nijboer

Handvatten voor een goed blog onderwerp!

Lees verder

Google Mijn Bedrijf: Maak verschil in de lokale zoekresultaten

4-10-2022 Overig Jesse Commandeur

Als SEO-specialist krijg je regelmatig de vraag: “hoe kunnen we op korte termijn impact maken?” Vaak antwoorden wij dat je SEO moet zien als een langetermijnstrategie. Gekscherend vergelijken wij het wel eens met een oude dieselmotor, waarbij het even duurt voordat die op gang komt. Wij optimaliseren, meten en verbeteren telkens de SEO-strategie van een bedrijf.  Toch zijn er binnen SEO een aantal quick-wins te behalen. Je leest in dit blog meer over Google Mijn Bedrijf en de kansen voor

Google Mijn Bedrijf Quikc-win

De juiste prioriteiten stellen bij SEO werkzaamheden

22-9-2022 Overig Martijn Hoving

Een succesvol SEO traject is een combinatie van voldoende resources en de goede dingen doen. Capaciteit in de vorm van mensen blijft schaars, waardoor het nog belangrijker wordt om de juiste keuzes te maken als het gaat om het inzetten van je tijd. Maar hoe bepaal je nou waar je begint? Onzekerheden in het leven van SEO specialisten Er zijn helaas genoeg onzekerheden in het leven van een SEO specialist. En dan hebben we het niet over de stijgende gasprijzen

De ultieme gids voor jouw SEO Strategie

15-9-2022 Google, How to/DIY, Overig Ineke Withaar-Colijn

De knoop is doorgehakt, je gaat met SEO aan de slag. Leuk, veel succes! Maar hoe moet je een goede SEO strategie opzetten? En wat komt erin te staan? In dit blog lees je eerst wat een strategie is. Vervolgens ontdek je met welke stappen je tot jouw eigen SEO strategie komt. Tot slot vind je 9 ideeën voor een concreet plan van aanpak. Wat is een strategie? Als SEO specialist vraag je natuurlijk eerst aan Google wat een strategie

Illustratie SEO strategie

SEO rapportage en Data Studio

1-9-2022 Google, How to/DIY, Overig Mariska Snoek

Komt de eerste van de nieuwe maand weer in zicht? Dan is het tijd om terug te kijken naar de resultaten van afgelopen maand. Vrijwel iedere marketing manager zal zich hierin vinden. Met een SEO rapportage breng je in kaart wat je hebt bereikt, wat de uitdagingen zijn en daarbij de vervolgstappen om deze uitdagingen tot een succes te maken. En nee, een rapportage mag dus niet alleen uit een SEO dashboard bestaan met een aantal mooie grafieken en dure

SEO rapportage en Data Studio

Hoe kom ik in de Knowledge Graph van Google?

12-8-2022 Google, How to/DIY Tristan Staal

Meer zero-click searches dan ooit! Het percentage zoekopdrachten in Google dat niet resulteert in een click op een zoekresultaat ligt tegenwoordig al op 65 procent. Google serveert in veel gevallen al pasklare antwoorden op zoekopdrachten op de resultatenpagina. Zo krijg je boven de organische zoekresultaten vaak al een kader te zien met het antwoord op je zoekvraag, de zogenaamde featured snippet. In het kader rechts van de resultaten plaatst Google in veel gevallen het zogenaamde Knowledge Panel. Hier staat informatie

Wat is de toegevoegde waarde van een kennisbank?

28-7-2022 Overig Jesse Commandeur

“Content = king” is een veelgehoorde uitspraak bij contentmarketeers. Door unieke en relevante content te publiceren, kun je meer organisch zoekverkeer krijgen. Veel mensen denken dat ze hier veel tijd aan kwijt zijn, maar dat is zeker niet het geval. Met een kennisbank zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk informatie geeft over een onderwerp. Vanuit hier kun je interne links toevoegen naar belangrijke SEO-pagina’s, om deze verder te versterken.  Wat is een kennisbank precies? Een kennisbank is een wiki-gedeelte

Ecommerce SEO checklist: 28 tips om je zichtbaarheid te vergroten

21-7-2022 How to/DIY Martijn Hoving

Menig Ecommerce platform is van zichzelf al vrij SEO vriendelijk, maar dat betekent niet dat alle seinen qua SEO al op groen staan. In Magento zul je zelf nog een flinke slag moeten slaan. Hetzelfde geldt voor Lightspeed, Shopify en WordPress/Woocommerce. Om over de maatwerk Ecommerce oplossingen nog maar te zwijgen (al zien we zelf onze best lopende Ecommerce klanten op custom oplossingen draaien). De basis van een webshop draait natuurlijk om categorieën en producten. Om SEO succes te hebben

Een nadere kennismaking met Emma

30-6-2022 Interview Eline Barten

Emma is sinds februari SEO & Online Marketing Stagiaire bij Onder. Zij is dagelijks aan het leren over SEO en kritisch aan het kijken naar onze eigen online marketing. Ook doet zij onderzoek naar de interne communicatie bij ons. Met haar kennis vanuit onder andere haar opleiding helpt ze ons elke dag een stapje verder. Omdat Emma ook na haar stage een tijdje blijft hangen, stellen wij haar graag nogmaals aan iedereen voor. Nu door middel van een uitgebreid interview.

More to E-A-T at Friends of Search ‘22

23-6-2022 (Content)marketing, EEAT, Google, How to/DIY Tristan Staal

E-A-T is al een paar jaar een erg actueel topic en bleef ook bij Friends of Search niet onbesproken. Expert Lily Ray (Amsive Digital) deelde de laatste inzichten op het podium en volgens haar moet E-A-T inmiddels de backbone zijn van elke SEO strategie. Sterker nog, “Elke SEO die zich nog niet in dit onderwerp heeft verdiept, heeft zitten slapen of in elk geval niet genoeg aandacht geschonken aan wat Google aan het uitspoken is,” aldus Lily. Hieronder een verslag

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team