Blog

Alles over SEO

Ecommerce SEO checklist: 28 tips om je zichtbaarheid te vergroten

21-7-2022 How to/DIY Martijn Hoving

Menig Ecommerce platform is van zichzelf al vrij SEO vriendelijk, maar dat betekent niet dat alle seinen qua SEO al op groen staan. In Magento zul je zelf nog een flinke slag moeten slaan. Hetzelfde geldt voor Lightspeed, Shopify en WordPress/Woocommerce. Om over de maatwerk Ecommerce oplossingen nog maar te zwijgen (al zien we zelf onze best lopende Ecommerce klanten op custom oplossingen draaien). De basis van een webshop draait natuurlijk om categorieën en producten. Om SEO succes te hebben

Lees verder

Betere zichtbaarheid met featured snippets

26-8-2021 (Content)marketing Mariska Snoek

Google eens op ‘featured snippets’ en je krijgt een bak aan informatie voorgeschoteld. Wat zijn featured snippets? Moet je er nou wel of niet mee aan de slag? En hoe kun je aan de slag met featured snippets? Ben je nog niet helemaal thuis in de wereld van featured snippets? Geen probleem, hieronder praten we je helemaal bij (inclusief de wijzigingen na de update van januari 2020). Daarbij geven we ook nog een aantal tips. Handig wanneer je aan de slag

Betere zichtbaarheid met featured snippets

Recensie: Getting Things Done – David Allen

19-8-2021 Overig Ineke Withaar-Colijn

Is de zomervakantie voor jou ook zo’n periode om even lekker je hoofd leeg te maken? Of gebruik je de tijd liever om op te ruimen en overzicht te creëren? Het boek ‘Getting Things Done’ van David Allen helpt je met beide! Uit je hoofd en op een lijstje, dat is zo’n beetje het belangrijkste uitgangspunt van Getting Things Done. In een aantal stappen leer je hoe je dat doet, welke lijstjes er zijn en hoe je die lijstjes beheert.

Illustratie opengeslagen boek

Het inzetten van Semantic SEO

26-7-2021 (Content)marketing, Google Eline Barten

Semantic SEO, je bent het vast al wel een keer tegengekomen. Waarschijnlijk zonder dat je het zelf door had. Of in ieder geval de gevolgen ervan op de wereld van zoekmachines en SEO. Door gebruik te maken van Semantic Search kunnen websites onder andere hun snippet tussen de zoekresultaten uitbreiden met bijvoorbeeld sterren of productprijzen. Dit worden dan rich snippets. Maar ook de knowlegde panel, die vaak te zien is aan de zijkant van de zoekresultaten, is uitgebreid dankzij Semantic

Canonical tags gebruiken

22-7-2021 (Content)marketing Mariska Snoek

Het komt vaak voor dat websites pagina’s hebben die erg veel op elkaar lijken qua content. Hier ontkom je soms niet aan, bijvoorbeeld bij advertentiecampagnes of bij pagina’s op een webshop. Maar je wilt natuurlijk wel aan Google laten weten welke pagina het belangrijkste is, want duplicate content kan je ranking in de weg zitten. Belangrijk dus om daar eens naar te kijken en canonical tags in te stellen waar dat nodig is. Met een canonical tag voorkom je namelijk

Canonical tags

De zomer van de updates: Google Core update juni 2021

15-7-2021 Google Martijn Hoving

Zomer 2021 is een roerige zomer: Nederland is nog steeds in de ban van de pandemie, het EK voetbal was voor oranje aan de korte kant, Zuid-Limburg is overstroomd en…. Google is weer flink aanpassingen aan het doen in het algoritme. Net nu menig SEO specialist vakantie aan het vieren is gaat de zichtbaarheid van veel websites omhoog en omlaag. Deze zomer tellen we om precies te zijn vier grote Google updates in het algoritme. Wat het ook nog extra

Google updates

Creatief met Google Tag Manager

2-7-2021 Google, Technische SEO Eline Barten

Een van de vele tools van een online marketeer is de Google Tag Manager (GTM). Met deze tool kan je gemakkelijk en snel vanuit één locatie code (ook wel scripts of tags genoemd) invoegen op een website. Persoonlijk gebruik ik de tool voornamelijk voor het bijhouden van doelen/conversies binnen Google Analytics en Google Ads. Maar je kunt er zoveel meer mee dan dat. In deze blog geef ik je 5 manieren om jouw prestaties te verbeteren met Google Tag Manager.

Google Tag Managers

Redirects: Hallo Google, we zijn verhuisd!

24-6-2021 Technische SEO Mariska Snoek

Wanneer je gaat verhuizen geef je je nieuwe adres door bij alle instanties. Wanneer je dat niet doet blijft de post op je oude adres terechtkomen. Voor je website geldt ditzelfde principe. Wanneer je de zoekmachine niet laat weten dat je URL verhuisd of veranderd is, zal deze de oude pagina blijven tonen met een 404 foutmelding als gevolg. Zonde! Want zo’n 404 foutmelding is erg irritant en in de meeste gevallen klikken we weg en gaan op zoek naar

Redirects: hallo Google! We zijn verhuisd!

Hoe kies je een goede domeinextensie?

17-6-2021 Overig Ineke Withaar-Colijn

In deze tijd van het jaar delen we graag onze vakantieplannen. En voorzichtig dromen we weer over het buitenland. Heb je voor je organisatie ook een internationale droom? Dan vraag je je vast af welke domein extensie je nou het beste kunt kiezen en wat het effect is op SEO. Hier leggen we uit wat je opties zijn, want zoals altijd is er niet een standaard antwoord. Welke domeinnaam extensies zijn er? De domeinnaam extensie is het deel achter de

Domein extensie

De robots.txt optimaal gebruiken

1-6-2021 Technische SEO Eline Barten

De robots.txt is een belangrijk onderdeel van een website. En toch wordt deze vaak niet of verkeerd geïmplementeerd en gebruikt. In deze blog leg ik uit wat dit is en geef ik je een aantal situaties waarvoor jij het nu ook meteen kan gebruiken. Hierdoor laat jij geen kansen meer liggen. Wat is een robots.txt? De robots.txt is een tekstbestand dat op een website staat. Wanneer een crawler (zoekmachine) een website bezoekt kijkt deze als eerste naar dit bestand. Dit

Headerafbeelding robots.txt

Categorieën

Heb je vragen?

Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen

SEO vraag stellen

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team