9+

Blog

Alles over SEO

Afbeelding systeem 1 vs systeem 2

Systeem 1 en Systeem 2 toepassen op je website

25-7-2024 Conversieoptimalisatie Cynthia Bos

Als ik je vertel dat je processen in je brein kunt opsplitsen in een proces wat we Systeem 1 (snelle, intuïtieve processen) en een Systeem 2 (tragere, analytische processen) noemen, waarmee denk je dan dat je de meeste beslissingen maakt? Spoiler: het is een ingewikkeld samenspel tussen beide systemen, maar het grootste deel van de tijd zul je Systeem 1 gebruiken.  Systeem 1 en Systeem 2 zijn concepten die Daniel Kahneman in zijn boek ‘Thinking Fast and Slow‘ heeft beschreven.

Meer lezen

Jaartallen en SEO

27-4-2023 How to/DIY Ineke Withaar-Colijn

Vandaag is het Koningsdag! Maak jij elk jaar een nieuwe pagina voor dit (of een ander) evenement? Dan heb je inmiddels al 10 pagina’s! Ontdek hier hoe je jaartallen en SEO handig kunt combineren. Ook geschikt voor blogs en categoriepagina’s. Jaartal in je meta titel – Doen! Met een jaartal in je titel laat je zien dat je content actueel is. Het is een goede manier om je CTR te verhogen. Dan moet je natuurlijk wel het huidige jaartal gebruiken.

Kalender met kroontje en jaartal 2023

Drie inspirerende talks op BrightonSEO

24-4-2023 Overig, Google Tristan Staal

De eerste editie van het halfjaarlijkse BrightonSEO evenement zit erop. ‘s Werelds grootste bijeenkomst van ‘zoekmachine marketeers’ had deze editie tal van goede talks. En met meer dan 100 sessies in twee dagen zorgde het SEO evenement voor behoorlijk wat SEO-FOMO. Niet alleen onder SEO’s die niet konden komen, maar ook bij de aanwezigen die moesten kiezen bij welke talk ze aanwezig wilden zijn. Daarom bespreek ik 3 talks die er voor mij uitsprongen, mocht je wat gemist hebben.  1.

Country Code Domains vs Generic Domains, is overstappen handig?

5-4-2023 Google Tristan Staal

Eens in de zoveel tijd krijgen we de vraag wat nu een betere domeinstrategie is, een Country Code Toplevel Domain (ccTLD) of een Generic Toplevel Domain (gTLD). We schreven daarom al eerder over het kiezen van een goede domeinextensie. Dit keer kregen we echter de vraag of het handig is (vanuit SEO), om met bestaande ccTLD’s over te stappen op een generiek domein met subfolders. Deze case ga ik in dit blog bespreken. Voor het overzicht geef ik eerst de

Exprience en E-E-A-T: laat echte ervaring zien in je content

4-4-2023 EEAT Leanne la Faille

In december 2022 introduceerde Google een nieuwe versie van de Quality Rater Guidelines. Het inmiddels bekende E-A-T is uitgebreid met de toevoeging van een extra letter E voor Experience: E-E-A-T dus. Dit lijkt met name impact te gaan hebben op niche blogs en review sites, maar ook binnen e-commerce websites kan het nodig zijn (bewijs van) ervaring toe te voegen aan je content. Dit roept de vraag op: wanneer is het wel en niet belangrijk voor E-E-A-T om je eigen

Google E-E-A-T

Blog onderwerpen; van brainstormen tot publiceren

27-3-2023 (Content)marketing Ivo Nijboer

Handvatten voor een goed blog onderwerp!

Blog onderwerpen; van brainstormen tot publiceren

SERP features en Advanced Web Ranking

16-3-2023 Overig Martijn Hoving

Featured Snippets, video’s, afbeeldingen en ‘mensen vragen ook’ blokjes: het gemiddelde zoekresultaat in Google is een bonte verzameling van verrijkingen, features en integraties uit andere Google zoekmachines. Afhankelijk van de intentie van de zoeker en nog veel meer factoren. Als website eigenaar of merk is het natuurlijk de kunst om daar tussen te komen, op het moment dat de intentie aansluit bij je doelgroepen. Maar waar begin je dan? En hoe kun je ‘schaalbaar’ checken welke onderdelen in een zoekresultaat

Helpful content, wat is het en wat moet je ermee?

22-2-2023 (Content)marketing Mariska Snoek

Laten we beginnen met een aantal statistieken:  Het is niet te bevatten hoeveel content er online te vinden is en hoeveel tijd wij dagelijks besteden aan het lezen en verwerken van alle content die we op een dag voorgeschoteld krijgen. Al zolang we kunnen herinneren is content een belangrijk onderdeel van goede posities in de zoekmachines. Eigenlijk logisch dus dat Google allerlei updates uitrolt om te bepalen welke content het beste is. En ook logisch dus dat er allerlei ontwikkelingen

Wat is helpful content? En wat moet je ermee?

8 tips om duplicate content op te lossen

16-2-2023 (Content)marketing, How to/DIY, Technische SEO Ineke Withaar-Colijn

Duplicate content is niet goed voor je positie in zoekmachines en vervelend voor je bezoekers. Daarom geven we hier 8 tips om zelf duplicate content op te lossen. Met handige voorbeelden!  Dit is een update van het oorspronkelijke blog uit 2020. Ik heb tips rond Chat GPT toegevoegd en een aantal voorbeelden verbeterd. Welke soorten duplicate content zijn er? In een ander blog lees je wat duplicate content is en hoe je dat checkt. Even een korte samenvatting van de soorten duplicate

Illustratie-duplicate-content

Seo Plugin en klaar…

9-2-2023 How to/DIY, (Content)marketing Ivo Nijboer

Je website staat, converteert en je wilt je posities in Google verbeteren. Plugin installeren en klaar! Helaas, werkt dit in de praktijk vaak niet zo. Wij vertellen je de ins en outs van SEO plugins en zorgen ervoor dat de plugin ook de verwachtingen waar maakt. In dit blog geven we voorbeelden met betrekking tot de populairste SEO-plugins voor WordPress. Navigeer snel naar: Hoe een SEO-plugin je zoekmachine positie kan verbeteren Een SEO-plugin maakt je website beter vindbaar in zoekmachines,

SEO-Plugin 930x340px-banner

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team