9+
Organische bezoekers

Jaleesa Konjanan

SEO Specialist
28-11-2022 How to/DIY,

Hoe krijg je meer organische bezoekers?

De afgelopen jaren is de vraag naar e-commerce enorm gestegen. Het is nu makkelijker dan ooit om een bedrijf te starten en producten online te verkopen. Met een grote hoeveelheid aan websites is het belangrijk om je te onderscheiden van de massa, maar hoe? Organische bezoekers zijn de sleutel tot succes! Het organisch verkeer van zoekmachines is een van de belangrijkste bezoekersbronnen voor elke website. Als je meer wilt weten over hoe jij organische bezoekers genereert naar jouw website, lees dan vooral verder.

Zoekmachineoptimalisatie

Een manier om organisch verkeer te krijgen naar jouw website kan door middel van SEO (Search Engine Optimization).  Door je website te optimaliseren voor zoekmachines, zoals Google, verbeter je de zichtbaarheid van je website in de resultantenpagina’s via organische zoekresultaten. Deze positie kun je bereiken door de content op je website te optimaliseren, linkbuilding toe te passen en je technische SEO in orde te hebben.

Schrijf content die waarde toevoegt

Kwalitatieve inhoud is erg belangrijk om meer organische bezoekers te trekken. Wanneer zij iets hebben gezien of gelezen dat hun aandacht heeft getrokken (en gehouden), is het van belang om hen aan te moedigen terug te komen naar je website. Goed geschreven, informatieve en activerende content zal hier zeker positief aan bijdragen. Daarnaast is het belangrijk dat de content van waarde is bij de doelgroep. Zoekmachines worden steeds verfijnder in de manier waarop zij websites crawlen. Er wordt niet enkel gekeken naar een URL of websites die leiden naar je websites, maar ook de geplaatste inhoud en kwaliteit van de website. Je moet ervoor zorgen je website up-to-date te houden met relevante inhoud van hoge kwaliteit voor jouw bezoekers.

Aanwezigheid op sociale media

Tegenwoordig is het niet meer weg te denken, sociale media. Het is het perfecte platform voor influencer marketing. Daarnaast kun je er je merkaanwezigheid opbouwen en met potentiële klanten in contact komen. Via sociale media kun je jouw bedrijf profileren en volgers waardevolle content bieden. Het is belangrijk om consistent te blijven door regelmatig berichten te plaatsen. Deel voornamelijk berichten die interessant zijn voor je doelgroep. Hierdoor kun je een grote aanhang opbouwen.

Gratis, gratis en nog eens gratis

Iedereen houdt van gratis. Ook jij kan iets gratis weggeven, zonder dat het je al te veel geld kost. Je kan namelijk gratis content of iets van andere waarde weggeven, om uiteindelijk meer organisch verkeer te verkrijgen. Dit kan op verschillende manieren. Denk hierbij aan een E-book, bied een online cursus aan of ga een webinar hosten. Houd bij het bedenken van je gratis cadeau de doelgroep in gedachten.

Aan de slag

Als SEO-bureau zijn wij experts in het optimaliseren van websites voor zoekmachines en bieden we uitgebreide trainingen aan. Ben je geïnteresseerd in een live SEO analyse om direct inzicht te krijgen in de prestaties van je website? Onze specialisten kunnen je helpen met een technische SEO analyse, waarbij we aandacht besteden aan zaken als laadtijd, URL-structuur en mobielvriendelijkheid.

Ik hoop dat je genoeg inspiratie hebt opgedaan om gelijk aan de slag te kunnen en dat vervolgens het organische verkeer mag binnenstromen. Mocht je toch nog wat hulp nodig hebben, dan kun je contact opnemen met ons. Onze SEO specialisten helpen je graag.

Deel

Categorieën

Heb je vragen?

Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen

SEO vraag stellen

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je vragen?

Wil je meer weten over SEO? Kan je website een nieuwe impuls gebruiken?
Neem contact op

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder Zwolle

Deze klanten zijn ondersteboven van ons!

Renzo van Dongen

Renzo van Dongen

Digital content manager Peugeot

Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!

Marien van Stegeren

Eigenaar Kitcentrum

Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied. Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn  ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!

Marten Stellingwerf

Webmaster

Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken. Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.

Mark Prummel

SEO Specialist Stella Fietsen

Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!

OnderBouwing

Mis geen enkele SEO tip
  • Inzichten en tips op het gebied van SEO
  • Voor beginners en gevorderden
  • Van experimenten tot ontwikkelingen bij Google en van
    best practices tot eigen cases
  • Een kijkje achter de schermen bij Onder

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.