Jesse Commandeur

Jesse Commandeur

SEO & Linkbuilding specialist
16-8-2022 Kennisbank

De belangrijkste redenen waarom je content aan jouw website moet toevoegen

Het creëren van inhoud die bezoekers van uw website interessant, nuttig of relevant vinden, is een geweldige manier om mensen meer te laten begrijpen over u en wat u doet. Het is ook een fantastische manier om ervoor te zorgen dat jouw website gevonden wordt door zoekmachines zoals Google. Content helpt mensen ook om zich op een emotioneel niveau met u en uw bedrijf te verbinden. Het creëren van veel content heeft ook een ander voordeel: het houdt uw site fris en relevant voor een lange tijd. Als je net je website hebt gelanceerd en nog moet wennen aan het idee van je eigen bedrijf, is het creëren van veel content misschien niet iets wat je als eerste prioriteit ziet om verder te komen met je bedrijfsplan. 

Wat is Content Marketing?

Eenvoudig gezegd is content marketing het creëren en promoten van nuttige en relevante content om lezers (of potentiële klanten) aan te trekken, te engageren en om te zetten in kopers. Bijvoorbeeld, als je een hoveniersbedrijf hebt en je wilt je leads verhogen, zou je een reeks educatieve artikelen kunnen maken over veel voorkomende hoveniersproblemen in je omgeving, hoe je ze kunt identificeren en hoe je ze kunt oplossen. Als je yogaleraar bent, kun je berichten schrijven over hoe bepaalde yogahoudingen kunnen helpen bij bepaalde gezondheidsproblemen of een reeks recepten publiceren voor gezonde, voedzame snacks. Wat je ook doet, zorg ervoor dat de inhoud die je maakt bij je bedrijf past en je eindgebruikers en klanten kan opleveren. U kunt ook quizzen, infographics en andere soorten inhoud maken om uw website leuk en boeiend te maken voor uw lezers.

Het creëren van goede content voor jouw website

U wilt inhoud maken die uw lezers zal bezighouden en ze steeds weer terugbrengt naar uw website. Als je maar een paar berichten op je website hebt, zul je waarschijnlijk niet veel verkeer krijgen. 

Er zijn 3 belangrijke dingen die je in gedachten moet houden als je inhoud voor je website maakt: – Richt je op je publiek: Zorg ervoor dat de inhoud die je maakt iets is dat resoneert met je publiek. Niemand wil inhoud lezen die niet relevant voor hen is. – Maak het gemakkelijk te lezen en te begrijpen: Zorg ervoor dat uw schrijven gemakkelijk te lezen en te begrijpen is. Als het te ingewikkeld of verwarrend is, zal niemand de moeite nemen om het te lezen. – Maak het bruikbaar: Uw inhoud moet lezers aan het denken zetten: “Ik wil actie ondernemen en dit zelf uitproberen.” Zo niet, dan is het niet erg nuttig. 

Meer weten? Bekijk ook onze SEO diensten pagina. 

Het belang van SEO bij het maken van inhoud voor jouw website

Als u wilt dat uw website hoger scoort in de resultaten van zoekmachines, moet u ervoor zorgen dat de woorden die u gebruikt in de inhoud op uw website woorden zijn waar mensen online vaak naar zoeken. Op die manier, wanneer mensen op zoek zijn naar bedrijven zoals het uwe, zal uw website hoger in de resultaten van de zoekmachines verschijnen. De woorden die u gebruikt zijn ook belangrijk als het gaat om het delen van uw website op sociale media. Als u woorden gebruikt die mensen graag delen, is de kans groter dat ze op “share” klikken op Facebook of op “retweet” op Twitter. Dat zal meer mensen naar je website sturen en je meer verkeer opleveren. Hoe je je content structureert is ook belangrijk voor SEO. U wilt ervoor zorgen dat er een goede balans is van trefwoorden en zinnen in uw inhoud. De woorden die je gebruikt zouden ongeveer 70% van de totale lengte van je content moeten zijn.

3 fouten die je moet vermijden bij het maken van content voor jouw website

Niet denken aan jouw lezers: Uw lezers zijn de mensen die uw inhoud zullen lezen. Als uw inhoud geen betrekking op hen heeft, zullen ze niet de moeite nemen om het te lezen. Dat schaadt uw SEO en aandelen en kan uiteindelijk lezers wegjagen. 

Inhoud die net goed leesbaar is: Je lezers zouden niet hard moeten werken om te begrijpen wat je probeert te zeggen. Als uw inhoud te ingewikkeld is, zal niemand de moeite nemen om het te lezen. 

Jouw inhoud niet richten op conversie: Het doel van het maken van inhoud is vooral om te verkopen. Als uw inhoud geen duidelijk punt heeft en niet ontworpen is om uw lezers actie te laten ondernemen, zal het uw bedrijf helemaal niet helpen.

Content voor SEO

Uiteindelijk is het doel om boeiende, informatierijke inhoud te maken die nuttig is voor uw lezers, maar ook zoekwoorden bevat voor SEO. U kunt volgers op sociale media ook aanmoedigen om te reageren op uw berichten door vragen te stellen of mogelijkheden voor feedback te bieden. Dit zal niet alleen helpen bij het opbouwen van uw merk, maar ook uw website fris en relevant houden voor een lange tijd, dus vergeet niet om content te creëren!

SEO advies nodig? Neem contact met ons op!

Het creëren van content is maar een van de werkzaamheden van de SEO specialist. Wil jij dat wij jou SEO advies geven, bijvoorbeeld bij een SEO migratie? Bekijk dan snel onze SEO diensten pagina. Naast technische SEO kennis, hebben wij bij SEO bureau Onder ook ervaren content – en linkbuilding specialisten in dienst. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Doen dan alvast een live SEO analyse, of kies gelijk voor de SEO audit

Share

Categorieën

Heb je vragen?

Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen

SEO vraag stellen

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Heb je vragen?

Wil je meer weten over SEO? Kan je website een nieuwe impuls gebruiken?
Neem contact op

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team

Deze klanten zijn ondersteboven van ons!

Renzo van Dongen

Renzo van Dongen

Digital content manager Peugeot

Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!

Marien van Stegeren

Eigenaar Kitcentrum

Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied. Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn  ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!

Marten Stellingwerf

Webmaster

Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken. Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.

Mark Prummel

SEO Specialist Stella Fietsen

Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!

Wij werken onder andere voor deze bedrijven

Word ook klant
peugeot

OnderBouwing

Mis geen enkele SEO tip
  • Inzichten en tips op het gebied van SEO
  • Voor beginners en gevorderden
  • Van experimenten tot ontwikkelingen bij Google en van
    best practices tot eigen cases
  • Een kijkje achter de schermen bij Onder

"*" geeft vereiste velden aan