Categorie: (Content)marketing

Zo schrijf je de beste SEO-teksten

21-9-2023 (Content)marketing, How to/DIY Leanne la Faille

Toen ik begon met bloggen en het schrijven van SEO teksten, dacht ik dat het belangrijk was om zoveel mogelijk exacte zoektermen in de tekst te verwerken. Bij voorkeur vetgedrukt en cursief, op strategische plekken, een beetje spammy maar niet té spammy. Dat spelletje is inmiddels achterhaald. Een goede SEO-tekst schrijf je immers voor mensen, niet voor zoekmachines. Hier zijn de 5 stappen die ik nu volg bij het schrijven van webteksten. 1. Voer een zoektermanalyse uit Schrijven doe je

seo teksten schrijven

Optimaliseer je content voor Google Discover

30-6-2023 (Content)marketing, EEAT, Google Ivo Nijboer

Stappen en tips voor meer zichtbaarheid in Google Discover

Google Discover - Onder

De Search Generative Experience-update? Gebruik de kracht van Cialdini

25-5-2023 (Content)marketing Ivo Nijboer

De Search Generative Experience-update van Google verandert de zoekervaring. Ontdek hier hoe jij jouw SEO-strategie kunt optimaliseren!

SGE-update - Cialdini

Blog onderwerpen; van brainstormen tot publiceren

27-3-2023 (Content)marketing Ivo Nijboer

Handvatten voor een goed blog onderwerp!

Blog onderwerpen; van brainstormen tot publiceren

Helpful content, wat is het en wat moet je ermee?

22-2-2023 (Content)marketing Mariska Snoek

Laten we beginnen met een aantal statistieken:  Het is niet te bevatten hoeveel content er online te vinden is en hoeveel tijd wij dagelijks besteden aan het lezen en verwerken van alle content die we op een dag voorgeschoteld krijgen. Al zolang we kunnen herinneren is content een belangrijk onderdeel van goede posities in de zoekmachines. Eigenlijk logisch dus dat Google allerlei updates uitrolt om te bepalen welke content het beste is. En ook logisch dus dat er allerlei ontwikkelingen

Wat is helpful content? En wat moet je ermee?

8 tips om duplicate content op te lossen

16-2-2023 (Content)marketing, How to/DIY, Technische SEO Ineke Withaar-Colijn

Duplicate content is niet goed voor je positie in zoekmachines en vervelend voor je bezoekers. Daarom geven we hier 8 tips om zelf duplicate content op te lossen. Met handige voorbeelden!  Dit is een update van het oorspronkelijke blog uit 2020. Ik heb tips rond Chat GPT toegevoegd en een aantal voorbeelden verbeterd. Welke soorten duplicate content zijn er? In een ander blog lees je wat duplicate content is en hoe je dat checkt. Even een korte samenvatting van de soorten duplicate

Illustratie-duplicate-content

Seo Plugin en klaar…

9-2-2023 (Content)marketing, How to/DIY Ivo Nijboer

Je website staat, converteert en je wilt je posities in Google verbeteren. Plugin installeren en klaar! Helaas, werkt dit in de praktijk vaak niet zo. Wij vertellen je de ins en outs van SEO plugins en zorgen ervoor dat de plugin ook de verwachtingen waar maakt. In dit blog geven we voorbeelden met betrekking tot de populairste SEO-plugins voor WordPress. Navigeer snel naar: Hoe een SEO-plugin je zoekmachine positie kan verbeteren Een SEO-plugin maakt je website beter vindbaar in zoekmachines,

SEO-Plugin 930x340px-banner

5 tips om je webshop betrouwbaarder te maken

26-1-2023 (Content)marketing, EEAT Tristan Staal

En waarom dit belangrijker dan ooit is! Door alle ChatGPT heisa zijn we haast vergeten dat Google het jaar afsloot met de Helpful content update en een verbetering van haar Quality Rater Guidelines (QRG). Alsof de zoekmachine nog even wilde aangeven: ‘leuk, die van het internet geschraapte content, maar onze zoekresultaten zijn geschreven door mensen die er verstand van hebben en zijn dus veel waardevoller’. Helemaal niet zo’n gekke gedachte van Google om op deze manier aan klantenbinding te doen.

EEAT Trust is king

De ideale productdetailpagina!

8-12-2022 (Content)marketing, Conversieoptimalisatie Ivo Nijboer

Je webshop staat, de navigatiestructuur is gebouwd, de productcategorie pagina’s zijn gevuld en nu? Hoe zorg je ervoor dat de productdetailpagina(pdp) goed staat qua usability en geoptimaliseerd is voor zoekmachines? Een webshop heeft vaak duizenden productpagina’s en wij zien met grote regelmaat dat het juist deze pagina’s zijn die naar boven komen als zogeheten thin-pages of low-content-pages. Dit betekent dat de productpagina te weinig content bevat voor zoekmachines om goed geïndexeerd te worden. Belangrijker nog, ook de gebruiker van de

De ideale productdetailpagina SEO Bureau Onder

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team