Stappen en tips voor meer zichtbaarheid in Google Discover
De eerste editie van het halfjaarlijkse BrightonSEO evenement zit erop. ‘s Werelds grootste bijeenkomst van ‘zoekmachine marketeers’ had deze editie tal van goede talks. En met meer dan 100 sessies in twee dagen zorgde het SEO evenement voor behoorlijk wat SEO-FOMO. Niet alleen onder SEO’s die niet konden komen, maar ook bij de aanwezigen die moesten kiezen bij welke talk ze aanwezig wilden zijn. Daarom bespreek ik 3 talks die er voor mij uitsprongen, mocht je wat gemist hebben. 1.
Eens in de zoveel tijd krijgen we de vraag wat nu een betere domeinstrategie is, een Country Code Toplevel Domain (ccTLD) of een Generic Toplevel Domain (gTLD). We schreven daarom al eerder over het kiezen van een goede domeinextensie. Dit keer kregen we echter de vraag of het handig is (vanuit SEO), om met bestaande ccTLD’s over te stappen op een generiek domein met subfolders. Deze case ga ik in dit blog bespreken. Voor het overzicht geef ik eerst de
Er verandert zo weinig en tegelijkertijd verandert er heel veel. Dat somt de SEO wereld zo’n beetje op. In de basis draait het proces van Google als zoekmachine nog steeds om Crawling, Indexing, Ranking. Al jaren. Maar het algoritme van Google verandert, het gedrag van de zoeker verandert en de werkwijze van zowel marketeers, developers als SEO specialisten verandert. Waar moet je als marketing manager, website eigenaar of SEO-adept in 2023 je pijlen op richten? We hebben de belangrijkste SEO
De knoop is doorgehakt, je gaat met SEO aan de slag. Leuk, veel succes! Maar hoe moet je een goede SEO strategie opzetten? En wat komt erin te staan? In dit blog lees je eerst wat een strategie is. Vervolgens ontdek je met welke stappen je tot jouw eigen SEO strategie komt. Tot slot vind je 9 ideeën voor een concreet plan van aanpak. Wat is een strategie? Als SEO specialist vraag je natuurlijk eerst aan Google wat een strategie
Komt de eerste van de nieuwe maand weer in zicht? Dan is het tijd om terug te kijken naar de resultaten van afgelopen maand. Vrijwel iedere marketing manager zal zich hierin vinden. Met een SEO rapportage breng je in kaart wat je hebt bereikt, wat de uitdagingen zijn en daarbij de vervolgstappen om deze uitdagingen tot een succes te maken. En nee, een rapportage mag dus niet alleen uit een SEO dashboard bestaan met een aantal mooie grafieken en dure
Meer zero-click searches dan ooit! Het percentage zoekopdrachten in Google dat niet resulteert in een click op een zoekresultaat ligt tegenwoordig al op 65 procent. Google serveert in veel gevallen al pasklare antwoorden op zoekopdrachten op de resultatenpagina. Zo krijg je boven de organische zoekresultaten vaak al een kader te zien met het antwoord op je zoekvraag, de zogenaamde featured snippet. In het kader rechts van de resultaten plaatst Google in veel gevallen het zogenaamde Knowledge Panel. Hier staat informatie
E-A-T is al een paar jaar een erg actueel topic en bleef ook bij Friends of Search niet onbesproken. Expert Lily Ray (Amsive Digital) deelde de laatste inzichten op het podium en volgens haar moet E-A-T inmiddels de backbone zijn van elke SEO strategie. Sterker nog, “Elke SEO die zich nog niet in dit onderwerp heeft verdiept, heeft zitten slapen of in elk geval niet genoeg aandacht geschonken aan wat Google aan het uitspoken is,” aldus Lily. Hieronder een verslag
Hoe verbeter je de lokale vindbaarheid van je website? Iedereen met een winkel, salon, praktijk of kantoor herkent het vast: de frustratie omdat je op ‘het kaartje’ van Google net onder die ene concurrent staat. Hoe dichter een bedrijf bij de zoeker ligt, hoe hoger deze in de zoekresultaten komt. Niets aan te doen zou je zeggen. Maar er zijn genoeg factoren waar je wel invloed op hebt. Hier geven we 5 tips met wat je allemaal kunt doen. Wat
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenHet team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.