Je teksten zijn sterk. Je site is technisch in orde. En toch blijf je hangen in de zoekresultaten. Grote kans dat je autoriteit nog onvoldoende zichtbaar is. Google kijkt namelijk steeds kritischer naar wie de informatie publiceert. Met onze gratis autoriteit checklist werk je stap voor stap aan een sterkere reputatie, betere betrouwbaarheid en meer vertrouwen. En dat is essentieel voor SEO in 2025. 👉 Download direct de checklist Wat bedoelen we met ‘autoriteit’ in SEO? Autoriteit draait om geloofwaardigheid.
Je hebt al content, advertenties en campagnes. Maar hoe zorg je dat meer bezoekers ook echt converteren? Met onze nieuwe CRO-checklist ontdek je waar de kansen liggen om van kijkers klanten te maken. Waarom CRO geen nice-to-have meer is Je betaalt voor verkeer. Of het nu via SEO, SEA of social is: elke bezoeker kost moeite (of geld). Zonde dus als die bezoeker afhaakt door een slecht formulier, onduidelijke CTA of verkeerde volgorde op je pagina. Conversieoptimalisatie (CRO) helpt je
Je optimaliseert je pagina’s voor Google. Maar wat doe je met systemen zoals ChatGPT, Perplexity of Bing Copilot? Steeds meer mensen gebruiken AI-tools om informatie te vinden. Dat verandert hoe je naar SEO kijkt. Met onze checklist maak je je content geschikt voor zoekmachines én AI-systemen. ➡️ Download direct de AI SEO-checklist Waarom AI SEO geen bijzaak is AI bepaalt steeds vaker hoe content wordt gevonden én weergegeven. Veel mensen klikken niet eens meer door naar een website. Ze krijgen
In 2023 schreven we al eens over de strijd tussen Gemini vs ChatGPT, toen nog bekend als Bard, de AI van Google. Destijds was Bard nog niet beschikbaar in Nederland en had ChatGPT een duidelijke voorsprong in gebruiksgemak en functionaliteit. We zijn inmiddels in 2025, en de kaarten zijn opnieuw geschud. Bard heet nu Gemini, werkt wél in Nederland en is volledig geïntegreerd in Google-diensten. Samen met ChatGPT vormt Gemini nu de top van de AI-markt: dit zijn de twee
In april was ik met collega’s bij brightonSEO, de grootste SEO-conferentie ter wereld. Ik heb diverse interessante talks bijgewoond, maar een van de sprekers die mij écht aan het denken zette, was Liam Cumber. Zijn talk heette: “What the f**k is alt-text and how do you write it?”. Vlak voor het congres vroeg ik me af hoe ik eigenlijk alt-tekst hoor te schrijven. Ik – en waarschijnlijk veel SEO-specialisten en websitebeheerders met mij – dropte namelijk alleen een keyword in
Je hebt goede content, maar geen toppositie? Dit kun je doen! Je hebt een fantastische tekst geschreven en gepubliceerd die aan alle SEO-richtlijnen voldoet: de zoektermen zijn keurig verwerkt, de meta-titel en beschrijving zijn goed, je hebt interne links toegevoegd, de afbeelding is uniek en de tekst leest lekker weg.Maar dan… ondanks al je inspanningen bungelt je pagina nog altijd ergens op pagina 2 of 3 in de zoekresultaten. Wat nu? Hoe verbeter je je SEO tekst nog verder om
“Kun jij even iets op social media zetten? We hebben al een tijdje niets gepost.” Veel marketingmedewerkers krijgen spontaan jeuk van deze vraag. Want wat is het doel van deze post? Heeft de doelgroep interesse in deze content? En krijgt je doelgroep het überhaupt te zien of zijn de mensen die jij wilt bereiken op een heel ander platform te vinden? Je merkt het al: content plaatsen doe je niet zomaar. Het vraagt om een strategische en tegelijkertijd praktische aanpak.
Het is een van de meest populaire webshop platforms voor makelaars is Realworks. De koppeling met het biedlogboek, crm, API’s en koppeling met Social media platformen bied veel voordelen voor de makelaardij kantoren. Realworks is interessant voor iedereen die business-, nieuwbouw, bestaande bouw of agrarische objecten verhandeld. Ik neem je mee in diverse blogs mee langs alle belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en
Conversion Hotel: hét evenement eind november op Texel, waar zo’n 200 vakidioten samen komen. Dit varieert van CRO specialisten, tot directeuren van bureau’s, mensen die bij tools werken en SEO specialisten. Bart, Ineke, Martijn en ik waren er dit jaar bij. Het is een conferentie zoals je hem niet veel tegenkomt. Niet alleen de keynote sessies zijn belangrijk, het draait namelijk veel meer om het samenzijn met oude bekenden en nieuwe vrienden. Niet voor niets geldt de Pacman regel tijdens
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.