Verwachtingen en waardevolle inzichten De eerste keer BrightonSEO. Heeft het mijn verwachtingen waargemaakt? Om die vraag te beantwoorden is het goed om te weten wat mijn verwachtingen waren. Ik ben bij bureau Onder net als 11 van de 13 collega’s “SEO Specialist”, binnen dit specialisme maken we intern nog onderscheid in; content, autoriteit, techniek en data. En omdat mijn focus ligt op content zal ik daar dus ook hoofdzakelijk mijn talks op uitkiezen. Ik beschrijf mijn donderdag en vrijdag vol
Er is één zekerheidje op het moment dat je eindelijk dommelend voor je tent zit op een camping in Zuid Frankrijk in augustus: Google rolt een Core Update uit. Gek genoeg deden ze dit ook in augustus 2023 en afgelopen maand was het ook weer bal. Je zou er bijna je vakantie op aanpassen. De update is nu volledig uitgerold en gelukkig zien we bij onze klanten en gelieerde websites mooie winnaars. Maar zoals altijd zijn er na zo’n update
Herken je dit? Je wilt snel een handtasje kopen voor de vakantie en start daarvoor je zoektocht in Google. Je scrollt hard voorbij de opdringerige shopping ads. Eindelijk zit je in rustig vaarwater tussen de organische zoekresultaten. Je scant de eerste pagina’s en vindt een winkel die bij jou past. Je klikt, en tot je grote verbazing zie je ‘Niet op voorraad’ staan. Click, terug naar Google! Helaas gebeurt het grote ecommerce websites regelmatig dat uitverkocht pagina’s verschijnen in Google.
Stel, je hebt een producttekst geschreven voor de website van een klant. Deze voldoet aan SEO best practices. Je hebt namelijk relevante zoekwoorden, meta titels en een koppenstructuur toegevoegd. De bezoekers komen binnen maar de pagina slaagt er niet in om hen om te zetten in klanten. Grote kans dat je niet de juiste woorden gebruikt in je tekst. Dat is zuur want jij of je collega hebt waardevolle tijd en energie gestoken in het schrijven van deze tekst. Het
Toen ik lang geleden tijdens Havo 5 een keuze moest maken voor een opleiding dacht ik dat het een goed idee was om HBO Toerisme te kiezen. Gelukkig raakte ik tijdens een stage in het derde jaar op de marketingafdeling van Eurocamp besmet met het marketingvirus. Die besmetting bepaalde direct de volgende stap: een vervolgstudie marketing. Les krijgen van marketinghelden als Leeflang, Verhoef en Alsem wakkerde het vuurtje eigenlijk alleen maar verder aan. En dat vuurtje is nooit meer gedoofd.
Het is een van de meest populaire platforms vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. WordPress heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders. 3 algemene voordelen zijn: WordPress heeft bijvoorbeeld ook veel mogelijkheden qua integraties met andere softwareprogramma’s en platforms, waardoor het eenvoudig is om verschillende tools te
Wellicht herken je de volgende situatie. Je start een nieuw bedrijf en hebt hiervoor een website nodig. Samen met een developer en (hopelijk) een SEO-specialist zet je een prachtige website neer. Je koopt een nieuwe domeinnaam, zonder historie, en plant de livegang. Na livegang blijf je al je SEO-tools verversen in de hoop op de eerste tekenen van indexatie. Geduld is een schone zaak, maar hoe lang moet je wachten? Als je bovenstaande situatieschets herkent en je net zo ongeduldig
Content Management Systemen (CMS) zijn belangrijk voor het effectief beheren van de inhoud van websites. Ze stellen gebruikers in staat om zonder veel technische kennis, content te creëren, bewerken en publiceren. Dit is belangrijk in een tijd waarin de online aanwezigheid van bedrijven van vitaal belang is. Search Engine Optimization (SEO) speelt een grote rol in het succes van websites door de zichtbaarheid in zoekmachines zoals Google te vergroten. Een goede SEO-strategie zorgt ervoor dat een website hoger scoort in
Eén van mijn favoriete functies in Screaming Frog is dat je heel eenvoudig en snel lijsten kunt crawlen. Dit combineer ik dan met gegevens uit Google Search Console. Samen sporen ze de issues op die er echt toe doen en de moeite waard zijn om op te lossen. Zo verspil je geen tijd meer aan fouten die er eigenlijk niet (meer) zijn. Hoe je dat doet? Hier leg ik je uit hoe je twee belangrijke lijsten uit Search Console eenvoudig
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.