Categorie: Cases & Trends

Is jouw content klaar voor AI Overviews?

1-5-2025 Cases & Trends, SEO & AI SEO Leanne la Faille

Google is begonnen met de uitrol van AI Overviews in Europa. Dat betekent dat we binnenkort ook in Nederland AI-antwoorden bovenaan de zoekresultaten kunnen verwachten. En de impact daarvan is groot. Zelfs als je nu op plek 1 staat, moet je straks concurreren met AI of zorgen dat je een vermelding krijgt. Wat verandert er precies? En hoe pas je jouw contentstrategie hierop aan? Veranderingen in de zoekresultaten De Google zoekresultaten bestaan allang niet meer uit tien blauwe links. Featured

Zelf rapporten maken in GA4? Gebruik de verkenningen

3-4-2025 Cases & Trends Cynthia Bos

Google Analytics 4 (GA4) is nu al een tijdje de standaard voor veel mensen om je website-data te analyseren. Vroeger konden we nog terugvallen op Universal Analytics (UA), maar nu dit sinds 1 juli 2023 niet meer werkt, moet je wel in GA4 kijken (of switchen naar een andere tool natuurlijk).  Vaak hoor ik gemopper over GA4, met name over de geringe hoeveelheid standaardrapporten. In UA hoefde je zelf nauwelijks een rapport aan te maken, het meeste was al voor

google GA4 ranger palmboom

Optimaliseer jouw website met onze SEO content checklist

23-1-2025 Cases & Trends, SEO & AI SEO Mariska Snoek

Je wilt meer bezoekers naar je website, maar waar begin je? SEO is een van de meest effectieve manieren om je online zichtbaarheid te vergroten. Toch kan het lastig zijn om niets over het hoofd te zien. Met onze gratis vernieuwde SEO content checklist maak je jouw website klaar voor betere posities in de zoekmachines én meer verkeer. Een praktische en complete lijst die je direct kunt gebruiken!  Waarom een SEO checklist onmisbaar is Een pagina optimaliseren voor SEO kost

Download de on-page SEO content checklist

Recap CH2024, inclusief vier belangrijkste learnings

5-12-2024 Cases & Trends Cynthia Bos

Conversion Hotel: hét evenement eind november op Texel, waar zo’n 200 vakidioten samen komen. Dit varieert van CRO specialisten, tot directeuren van bureau’s, mensen die bij tools werken en SEO specialisten. Bart, Ineke, Martijn en ik waren er dit jaar bij. Het is een conferentie zoals je hem niet veel tegenkomt. Niet alleen de keynote sessies zijn belangrijk, het draait namelijk veel meer om het samenzijn met oude bekenden en nieuwe vrienden. Niet voor niets geldt de Pacman regel tijdens

Mijn eerste keer BrightonSEO

14-10-2024 Cases & Trends Ivo Nijboer

Verwachtingen en waardevolle inzichten De eerste keer BrightonSEO. Heeft het mijn verwachtingen waargemaakt? Om die vraag te beantwoorden is het goed om te weten wat mijn verwachtingen waren. Ik ben bij bureau Onder net als 11 van de 13 collega’s “SEO Specialist”, binnen dit specialisme maken we intern nog onderscheid in; content, autoriteit, techniek en data. En omdat mijn focus ligt op content zal ik daar dus ook hoofdzakelijk mijn talks op uitkiezen. Ik beschrijf mijn donderdag en vrijdag vol

Visual blog BrightonSEO

Augustus Core Update: een (medische) (GPT) analyse en een werkend actieplan

12-9-2024 Cases & Trends, Conversie & UX, SEO & AI SEO Martijn Hoving

Er is één zekerheidje op het moment dat je eindelijk dommelend voor je tent zit op een camping in Zuid Frankrijk in augustus: Google rolt een Core Update uit. Gek genoeg deden ze dit ook in augustus 2023 en afgelopen maand was het ook weer bal. Je zou er bijna je vakantie op aanpassen. De update is nu volledig uitgerold en gelukkig zien we bij onze klanten en gelieerde websites mooie winnaars. Maar zoals altijd zijn er na zo’n update

Illustratie van blog het belang van SEO bij een website migratie

Teksten schrijven met ChatGPT als tweede brein

15-8-2024 Cases & Trends, SEO & AI SEO Jeroen Dam

Martin van Kranenburg, auteur van Schrijven voor het Brein heeft een nieuw boek uitgebracht: “ ChatGPT als tweede brein”. Omdat ik ook teksten schrijf met ChatGPT was ik benieuwd. Nou is er veel geschreven over ChatGPT en we hebben ook veel gehoord over de keerzijde van deze tool.  Het copy pasten van de output levert zoals in onderstaande ChatGPT même veel frustraties op. Zelf struikel ik regelmatig over typische AI woorden zoals cruciaal en esthetisch. Ontdek de belangrijkste inzichten uit

Onze key learnings van Friends of Search 2024

22-3-2024 Cases & Trends Ivo Nijboer

Wat werden er enorm veel kennis en inzichten gedeeld tijdens Friends of Search! Leanne en ik waren blij om erbij te mogen zijn. De dag was intensief maar vloog echt voorbij! Wij nemen je mee in de lezingen die wij bezochten en de inzichten die wij meenemen! The Impact of AI in SEO: How is it going and What to Expect Next Aleyda Solis (founder Orainti & International SEO consultant) Aleyda vloog door de slides heen en tijd om foto’s

Friends of Search 2024

Review mining met ChatGPT: van woorden turven naar complexe analyse

25-1-2024 B2B SEO, Cases & Trends, Conversie & UX, SEO & AI SEO Martijn Hoving

Marketing draait om het overdragen van de juiste boodschap aan de juiste mensen via de juiste methoden en media. Om te komen tot de juiste boodschap is het erg fijn als je weet hoe je huidige klantenbase over je denkt. Wat zijn de waarden die zij toekennen aan je bedrijf? En welke ervaring hebben zij als klant? Als je deze informatie hebt over je gehele bedrijf of bijvoorbeeld enkel voor één product dat je levert, wordt het een stuk gemakkelijker

Review mining met ChatGPT van woorden turven naar complexe analyse

Heb je vragen?

Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen

SEO vraag stellen

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder