Blog

Alles over SEO

Stel je bezoeker centraal bij het schrijven van teksten voor je website

12-11-2024 (Content)marketing, How to/DIY Britt Sibie

Het klinkt logisch, maar het gaat vaak mis: we schrijven webteksten vaak zo dat ze vooral over ons bedrijf gaan, niet over de bezoeker. Terwijl teksten waarin de bezoeker centraal staat, ook wel klantgerichte teksten, juist ingaan op wat de bezoeker eraan heeft. In dit artikel lees je waarom het zo belangrijk is om je bezoeker centraal te zetten en hoe je dat doet. Waarom de bezoeker centraal moet staan Bezoekers beslissen binnen een paar seconden of ze op je

Meer lezen

SEO voor affiliates: hoe voldoe je aan de Google richtlijnen?

28-8-2024 (Content)marketing, Google Leanne la Faille

Hoe kun je als affiliate je inkomsten beschermen en aan de Google richtlijnen voldoen? Na de Google-updates van maart en september bleken veel van de gedupeerden ondernemers te zijn met een affiliate website. De Volkskrant sprak zelfs van bedrijven die kapot zijn gemaakt. De updates hadden betrekking op helpful content met als doel ‘slechte, onoriginele zoekresultaten te verminderen’. Een mooi streven, al kreeg Google ook veel kritiek: ze zouden kleinere ondernemers onterecht hebben benadeeld. Een deel van de schade lijkt dan

seo voor affiliates

Teksten schrijven met ChatGPT als tweede brein

15-8-2024 (Content)marketing, AI (Artificiële Intelligentie), How to/DIY Jeroen Dam

Martin van Kranenburg, auteur van Schrijven voor het Brein heeft een nieuw boek uitgebracht: “ ChatGPT als tweede brein”. Omdat ik ook teksten schrijf met ChatGPT was ik benieuwd. Nou is er veel geschreven over ChatGPT en we hebben ook veel gehoord over de keerzijde van deze tool.  Het copy pasten van de output levert zoals in onderstaande ChatGPT même veel frustraties op. Zelf struikel ik regelmatig over typische AI woorden zoals cruciaal en esthetisch. Beperkingen van ChatGPT zijn een

Systeem 1 en Systeem 2 toepassen op je website

25-7-2024 Conversieoptimalisatie Cynthia Bos

Als ik je vertel dat je processen in je brein kunt opsplitsen in een proces wat we Systeem 1 (snelle, intuïtieve processen) en een Systeem 2 (tragere, analytische processen) noemen, waarmee denk je dan dat je de meeste beslissingen maakt? Spoiler: het is een ingewikkeld samenspel tussen beide systemen, maar het grootste deel van de tijd zul je Systeem 1 gebruiken.  Systeem 1 en Systeem 2 zijn concepten die Daniel Kahneman in zijn boek ‘Thinking Fast and Slow‘ heeft beschreven.

Afbeelding systeem 1 vs systeem 2

Ecommerce SEO: Zo ga je goed met je “out-of-stock” pagina’s om.

18-7-2024 Google, How to/DIY, Overig, Technische SEO Tristan Staal

Herken je dit? Je wilt snel een handtasje kopen voor de vakantie en start daarvoor je zoektocht in Google. Je scrollt hard voorbij de opdringerige shopping ads. Eindelijk zit je in rustig vaarwater tussen de organische zoekresultaten. Je scant de eerste pagina’s en vindt een winkel die bij jou past. Je klikt, en tot je grote verbazing zie je ‘Niet op voorraad’ staan. Click, terug naar Google! Helaas gebeurt het grote ecommerce websites regelmatig dat uitverkocht pagina’s verschijnen in Google.

Visual van Blog over Ecommerce SEO

Magento plus en minpunten uit SEO oogpunt

1-7-2024 (Content)marketing, How to/DIY Ivo Nijboer

Het is een van de meest populaire webshop platforms vanwege de uitgebreide productpagina en multi-store opties. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. Dit keer speciaal over Magento, daarbij kijk ik specifiek naar de huidige Magento2 omgeving. Magento heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders.  3 algemene voordelen zijn: Magento heeft uitgebreide integratiemogelijkheden met

Schrijven voor SEO: de HUMMSTAL methode

18-6-2024 (Content)marketing, How to/DIY Ineke Withaar-Colijn

Schrijven voor SEO is het toevoegen van SEO-elementen, zodat zoekmachines beter begrijpen waar je pagina over gaat. Er zijn 8 belangrijke on-page SEO elementen. Voor onze SEO trainingen ontwikkelde ik een ezelsbruggetje: HUMMSTAL. Hiermee vergeet je nooit meer een SEO-element en zorg je voor een goede basis voor jouw vindbaarheid. Laten we beginnen! HUMMSTAL staat voor Waarom schrijven voor SEO? Als ik een SEO-training geef, vraag ik altijd: “Voor wie maken jullie een webpagina?”. Er is niemand die zegt: “Voor

De rol van social media op jouw SEO resultaten

13-6-2024 (Content)marketing Mariska Snoek

Lang zagen we social media echt los van SEO en zeiden we dat dit geen invloed had op jouw SEO resultaten. Inmiddels hebben we deze mening toch wel bijgesteld en zijn we van mening dat social media zeker positief bijdraagt aan je SEO resultaten. Op een enkeling na maakt vrijwel iedereen gebruik van een vorm van social media (en meestal wel meer dan één). Zeker weten dus dat jij jouw doelgroep op social media kunt aanspreken. Google is natuurlijk niet

Autoriteit bouwen binnen een cluster? Zo doen we dat

6-6-2024 (Content)marketing, EEAT, How to/DIY Jesse Commandeur

Om goed te scoren in Google, moet jouw website voldoen aan de E-E-A-T richtlijnen. Daarom moet je ervoor zorgen dat je alle onderdelen van E-E-A-T in het vizier hebt. In dit artikel vertellen we meer over het maken van clusters rondom bepaalde onderwerpen. Ook vertellen we meer over het bouwen van autoriteit rondom belangrijke zoektermen. Hoe begin je hiermee? Als eerst doe je een zoektermanalyse voor jouw website. Je komt erachter welke termen veel zoekvolume hebben en weinig concurrentie. Dit

Beter verkopen met de juiste woorden in je tekst

28-5-2024 (Content)marketing, How to/DIY, Overig Jeroen Dam

Stel, je hebt een producttekst geschreven voor de website van een klant. Deze voldoet aan SEO best practices. Je hebt namelijk relevante zoekwoorden, meta titels en een koppenstructuur toegevoegd. De bezoekers komen binnen maar de pagina slaagt er niet in om hen om te zetten in klanten. Grote kans dat je niet de juiste woorden gebruikt in je tekst.  Dat is zuur want jij of je collega hebt waardevolle tijd en energie gestoken in het schrijven van deze tekst. Het

beter verkopen met de juiste woorden in je tekst

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder Zwolle