Schrijven voor SEO is het toevoegen van SEO-elementen, zodat zoekmachines beter begrijpen waar je pagina over gaat. Er zijn 8 belangrijke on-page SEO elementen. Voor onze SEO trainingen ontwikkelde ik een ezelsbruggetje: HUMMSTAL. Hiermee vergeet je nooit meer een SEO-element en zorg je voor een goede basis voor jouw vindbaarheid. Laten we beginnen! HUMMSTAL staat voor Waarom schrijven voor SEO? Als ik een SEO-training geef, vraag ik altijd: “Voor wie maken jullie een webpagina?”. Er is niemand die zegt: “Voor
Lang zagen we social media echt los van SEO en zeiden we dat dit geen invloed had op jouw SEO resultaten. Inmiddels hebben we deze mening toch wel bijgesteld en zijn we van mening dat social media zeker positief bijdraagt aan je SEO resultaten. Op een enkeling na maakt vrijwel iedereen gebruik van een vorm van social media (en meestal wel meer dan één). Zeker weten dus dat jij jouw doelgroep op social media kunt aanspreken. Google is natuurlijk niet
Om goed te scoren in Google, moet jouw website voldoen aan de E-E-A-T richtlijnen. Daarom moet je ervoor zorgen dat je alle onderdelen van E-E-A-T in het vizier hebt. In dit artikel vertellen we meer over het maken van clusters rondom bepaalde onderwerpen. Ook vertellen we meer over het bouwen van autoriteit rondom belangrijke zoektermen. Hoe begin je hiermee? Als eerst doe je een zoektermanalyse voor jouw website. Je komt erachter welke termen veel zoekvolume hebben en weinig concurrentie. Dit
Stel, je hebt een producttekst geschreven voor de website van een klant. Deze voldoet aan SEO best practices. Je hebt namelijk relevante zoekwoorden, meta titels en een koppenstructuur toegevoegd. De bezoekers komen binnen maar de pagina slaagt er niet in om hen om te zetten in klanten. Grote kans dat je niet de juiste woorden gebruikt in je tekst. Dat is zuur want jij of je collega hebt waardevolle tijd en energie gestoken in het schrijven van deze tekst. Het
Toen ik lang geleden tijdens Havo 5 een keuze moest maken voor een opleiding dacht ik dat het een goed idee was om HBO Toerisme te kiezen. Gelukkig raakte ik tijdens een stage in het derde jaar op de marketingafdeling van Eurocamp besmet met het marketingvirus. Die besmetting bepaalde direct de volgende stap: een vervolgstudie marketing. Les krijgen van marketinghelden als Leeflang, Verhoef en Alsem wakkerde het vuurtje eigenlijk alleen maar verder aan. En dat vuurtje is nooit meer gedoofd.
Het is een van de meest populaire platforms vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. WordPress heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders. 3 algemene voordelen zijn: WordPress heeft bijvoorbeeld ook veel mogelijkheden qua integraties met andere softwareprogramma’s en platforms, waardoor het eenvoudig is om verschillende tools te
Gaat jouw website over zaken die écht impact hebben op mensen – denk aan gezondheid, financiën, welzijn of veiligheid? Dergelijke onderwerpen, ook wel “Your Money or Your Life” (YMYL) genoemd, moeten van Google het hoogste niveau van Ervaring, Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid (E-E-A-T) laten zien. Ben je benieuwd naar de betrouwbaarheid van jouw website? Ik neem je stap voor stap mee in het uitvoeren van een E-E-A-T analyse. Waarom Google E-E-A-T?Vanaf de Core Update van 2020 kwamen er strengere kwaliteitseisen
Wellicht herken je de volgende situatie. Je start een nieuw bedrijf en hebt hiervoor een website nodig. Samen met een developer en (hopelijk) een SEO-specialist zet je een prachtige website neer. Je koopt een nieuwe domeinnaam, zonder historie, en plant de livegang. Na livegang blijf je al je SEO-tools verversen in de hoop op de eerste tekenen van indexatie. Geduld is een schone zaak, maar hoe lang moet je wachten? Als je bovenstaande situatieschets herkent en je net zo ongeduldig
De afgelopen decennia is er veel te doen geweest om linkbuilding; wat werkt wel en wat niet? Ook het afgelopen jaar tijdens de Google Updates speelden er weer veel vragen. In dit blogartikel leggen we haarfijn uit hoe wij linkbuilding aanpakken in 2024. Ik doorloop in dit blog het proces als we voor een nieuwe klant aan de slag gaan met linkbuilding. Hoe beginnen we? Als eerst is het hierbij belangrijk dat je een zoektermanalyse doet en weet wat voor
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.