Blog

Alles over SEO

Visual banner van blog over interne zoekdata

Hoe jouw interne zoekdata waardevol is voor je SEO

16-1-2025 (Content)marketing, Analytics Tristan Staal

Interne zoekdata zijn gegevens over de zoektermen die binnen jouw website ingevoerd worden in je zoekbalk(en). Wil jij jouw website of je navigatie veel intuïtiever maken? En wil jij (nog) beter ranken op commerciële zoektermen die perfect aansluiten bij jouw aanbod? Kijk dan eens naar deze zoektermen. Als je webshop al wat verkeer krijgt dan kan deze informatie heel waardevol zijn. Je ziet namelijk precies welke termen bezoekers in je zoekbalk typen en waar ze dit doen. En deze termen

Meer lezen

Ecommerce SEO: Zo ga je goed met je “out-of-stock” pagina’s om.

18-7-2024 Google, How to/DIY, Overig, Technische SEO Tristan Staal

Herken je dit? Je wilt snel een handtasje kopen voor de vakantie en start daarvoor je zoektocht in Google. Je scrollt hard voorbij de opdringerige shopping ads. Eindelijk zit je in rustig vaarwater tussen de organische zoekresultaten. Je scant de eerste pagina’s en vindt een winkel die bij jou past. Je klikt, en tot je grote verbazing zie je ‘Niet op voorraad’ staan. Click, terug naar Google! Helaas gebeurt het grote ecommerce websites regelmatig dat uitverkocht pagina’s verschijnen in Google.

Visual van Blog over Ecommerce SEO

Magento plus en minpunten uit SEO oogpunt

1-7-2024 (Content)marketing, How to/DIY Ivo Nijboer

Het is een van de meest populaire webshop platforms vanwege de uitgebreide productpagina en multi-store opties. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. Dit keer speciaal over Magento, daarbij kijk ik specifiek naar de huidige Magento2 omgeving. Magento heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders.  3 algemene voordelen zijn: Magento heeft uitgebreide integratiemogelijkheden met

Schrijven voor SEO: de HUMMSTAL methode

18-6-2024 (Content)marketing, How to/DIY Ineke Withaar-Colijn

Schrijven voor SEO is het toevoegen van SEO-elementen, zodat zoekmachines beter begrijpen waar je pagina over gaat. Er zijn 8 belangrijke on-page SEO elementen. Voor onze SEO trainingen ontwikkelde ik een ezelsbruggetje: HUMMSTAL. Hiermee vergeet je nooit meer een SEO-element en zorg je voor een goede basis voor jouw vindbaarheid. Laten we beginnen! HUMMSTAL staat voor Waarom schrijven voor SEO? Als ik een SEO-training geef, vraag ik altijd: “Voor wie maken jullie een webpagina?”. Er is niemand die zegt: “Voor

De rol van social media op jouw SEO resultaten

13-6-2024 (Content)marketing Mariska Snoek

Lang zagen we social media echt los van SEO en zeiden we dat dit geen invloed had op jouw SEO resultaten. Inmiddels hebben we deze mening toch wel bijgesteld en zijn we van mening dat social media zeker positief bijdraagt aan je SEO resultaten. Op een enkeling na maakt vrijwel iedereen gebruik van een vorm van social media (en meestal wel meer dan één). Zeker weten dus dat jij jouw doelgroep op social media kunt aanspreken. Google is natuurlijk niet

Autoriteit bouwen binnen een cluster? Zo doen we dat

6-6-2024 (Content)marketing, EEAT, How to/DIY Jesse Commandeur

Om goed te scoren in Google, moet jouw website voldoen aan de E-E-A-T richtlijnen. Daarom moet je ervoor zorgen dat je alle onderdelen van E-E-A-T in het vizier hebt. In dit artikel vertellen we meer over het maken van clusters rondom bepaalde onderwerpen. Ook vertellen we meer over het bouwen van autoriteit rondom belangrijke zoektermen. Hoe begin je hiermee? Als eerst doe je een zoektermanalyse voor jouw website. Je komt erachter welke termen veel zoekvolume hebben en weinig concurrentie. Dit

Beter verkopen met de juiste woorden in je tekst

28-5-2024 (Content)marketing, How to/DIY, Overig Jeroen Dam

Stel, je hebt een producttekst geschreven voor de website van een klant. Deze voldoet aan SEO best practices. Je hebt namelijk relevante zoekwoorden, meta titels en een koppenstructuur toegevoegd. De bezoekers komen binnen maar de pagina slaagt er niet in om hen om te zetten in klanten. Grote kans dat je niet de juiste woorden gebruikt in je tekst.  Dat is zuur want jij of je collega hebt waardevolle tijd en energie gestoken in het schrijven van deze tekst. Het

beter verkopen met de juiste woorden in je tekst

SEO is marketing als nooit tevoren (hier volgt een mening)

16-5-2024 Overig Martijn Hoving

Toen ik lang geleden tijdens Havo 5 een keuze moest maken voor een opleiding dacht ik dat het een goed idee was om HBO Toerisme te kiezen. Gelukkig raakte ik tijdens een stage in het derde jaar op de marketingafdeling van Eurocamp besmet met het marketingvirus. Die besmetting bepaalde direct de volgende stap: een vervolgstudie marketing. Les krijgen van marketinghelden als Leeflang, Verhoef en Alsem wakkerde het vuurtje eigenlijk alleen maar verder aan. En dat vuurtje is nooit meer gedoofd.

WordPress plus en minpunten uit SEO oogpunt

6-5-2024 (Content)marketing, How to/DIY, Overig Ivo Nijboer

Het is een van de meest populaire platforms vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. WordPress heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders.  3 algemene voordelen zijn: WordPress heeft bijvoorbeeld ook veel mogelijkheden qua integraties met andere softwareprogramma’s en platforms, waardoor het eenvoudig is om verschillende tools te

Plus-en-minpunten-Wordpress vanuit SEO oogpunt

E-E-A-T analyse uitvoeren voor YMYL-websites

28-4-2024 EEAT, How to/DIY Leanne la Faille

Gaat jouw website over zaken die écht impact hebben op mensen – denk aan gezondheid, financiën, welzijn of veiligheid? Dergelijke onderwerpen, ook wel “Your Money or Your Life” (YMYL) genoemd, moeten van Google het hoogste niveau van Ervaring, Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid (E-E-A-T) laten zien. Ben je benieuwd naar de betrouwbaarheid van jouw website? Ik neem je stap voor stap mee in het uitvoeren van een E-E-A-T analyse. Waarom Google E-E-A-T?Vanaf de Core Update van 2020 kwamen er strengere kwaliteitseisen

eeat analyse

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
Teamfoto SEO bureau Onder