Blog

Alles over SEO

Visual banner van blog over interne zoekdata

Hoe jouw interne zoekdata waardevol is voor je SEO

16-1-2025 (Content)marketing, Analytics Tristan Staal

Interne zoekdata zijn gegevens over de zoektermen die binnen jouw website ingevoerd worden in je zoekbalk(en). Wil jij jouw website of je navigatie veel intuïtiever maken? En wil jij (nog) beter ranken op commerciële zoektermen die perfect aansluiten bij jouw aanbod? Kijk dan eens naar deze zoektermen. Als je webshop al wat verkeer krijgt dan kan deze informatie heel waardevol zijn. Je ziet namelijk precies welke termen bezoekers in je zoekbalk typen en waar ze dit doen. En deze termen

Meer lezen

Hoe krijg je meer bezoekers naar een kleine website? 

4-10-2023 (Content)marketing, How to/DIY Jesse Commandeur

Heb je een nieuwe, beginnende website? Dan kan het een flinke klus zijn om autoriteit, expertise en rankings op te bouwen. Je hebt nog geen domein historie, geen backlinks en Google heeft jouw website nog nooit gezien. Soms duurt het daarom lang voordat jouw website gezien en geïndexeerd wordt. In dit blog bespreek ik de SEO Avalanche techniek; een techniek die zeer interessant is voor kleine websites, maar ook voor grotere websites/webshops. Na dit blog weet jij precies hoe jij

Zo schrijf je de beste SEO-teksten

21-9-2023 How to/DIY, (Content)marketing Leanne la Faille

Toen ik begon met bloggen en het schrijven van SEO teksten, dacht ik dat het belangrijk was om zoveel mogelijk exacte zoektermen in de tekst te verwerken. Bij voorkeur vetgedrukt en cursief, op strategische plekken, een beetje spammy maar niet té spammy. Dat spelletje is inmiddels achterhaald. Een goede SEO-tekst schrijf je immers voor mensen, niet voor zoekmachines. Hier zijn de 5 stappen die ik nu volg bij het schrijven van webteksten. 1. Voer een zoektermanalyse uit Schrijven doe je

seo teksten schrijven

Interaction to Next Paint – Bereid je website voor!

14-9-2023 Technische SEO Tristan Staal

Onder het mom van ‘laadt het niet, dan rankt het niet’ spoort Google website-eigenaren aan om alleen gebruiksvriendelijke websites te publiceren. In 2021 kwam het daarom met de Core Web Vitals. Dit zijn drie metrics die een beeld geven van de gebruiksvriendelijkheid van websites. Deze drie metrics hebben dus invloed op de ranking van individuele pagina’s. Vanaf maart 2024 komt Google met een nieuwe metric, Interaction to Next Paint (INP). INP vervangt dan First Input Delay (FID). Sinds mei heeft

Interaction to next paint

CRO: Gebruik user research als input voor je optimalisaties

7-9-2023 Conversieoptimalisatie Cynthia Bos

Conversie-optimalisatie is wat ons betreft een essentieel onderdeel van je digitale marketingstrategie. Door onze SEO-inspanningen zorgen we ervoor dat we beter vertoond worden in de zoekresultaten en zorgen we voor meer bezoekers. Met CRO zorgen we er vervolgens voor dat de bezoekers beter converteren. Een conversie kan voor jouw bedrijf bijvoorbeeld een aankoop, een leadformulier of een nieuwsbriefinschrijving zijn. Een succesvolle CRO-strategie vraagt om een betrouwbare benadering, gebaseerd op data. In dit artikel focussen we ons op de data- en

CRO user research

Chat GPT prompts voor SEO? Dit is onze top 10!

28-7-2023 Overig, AI (Artificiële Intelligentie) Jesse Commandeur

Ben je op zoek naar de beste Chat GPT prompts voor jouw business? En ben jij nieuwsgierig hoe jij Chat GPT het beste kunt inzetten voor jouw bedrijf en met welke prompts jij jouw SEO-activiteiten naar een next level brengt? Blijf dan vooral hangen tot het eind en ontdek onze favoriete prompts tot nu toe.  Wat is Chat GPT?  Chat GPT is een geavanceerd AI-model, ontwikkeld door OpenAI, dat is ontworpen om tekstgebaseerde conversaties te simuleren met menselijke gebruikers. Het

SEO en seasonality

20-7-2023 Overig Martijn Hoving

Zo op het eerste gezicht lijkt er totaal geen overeenkomst te zijn tussen kerstpakketten, moederdag cadeaus, tuinverlichting, airco’s en barbecues. Toch is er één gemeenschappelijke deler tussen deze producten en dat is seasonality. Want binnen al deze producten speelt seasonality een grote rol. Seizoen vs. seasonality Het echte ‘SEO spel der seizoenen’ is voorspelbaar, het draait bij dit spel om vaststaande zoekvraag pieken in seizoenen. Denk aan kerst, black friday, moederdag, vaderdag en soortgelijke momenten. Deze momenten staan op de

10 Technische SEO-tips voor een succesvolle webshop of website

13-7-2023 Technische SEO Ivo Nijboer

Laat jouw website voor de volle 100% presteren

10 Technische SEO Tips

Google Analytics 4 en SEO: Hoe analyseer ik mijn data?

5-7-2023 Analytics Cynthia Bos

Je kunt er ondertussen niet meer omheen. Sinds 1 juli 2023 verzamelt Universal Analytics geen data meer. Als je wil weten wat je bezoekers op de website doen, heb je dus een andere tracking tool nodig. Het antwoord van Google op deze vraag is Google Analytics 4. Maar waar vind je nou de informatie die je voor je SEO werkzaamheden nodig hebt? Mariska heeft al een keer eerder een artikel geschreven over waar je de resultaten kunt bekijken in GA4.

Blogartikel GA4 en SEO

Optimaliseer je content voor Google Discover

30-6-2023 (Content)marketing, EEAT, Google Ivo Nijboer

Stappen en tips voor meer zichtbaarheid in Google Discover

Google Discover - Onder

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
Teamfoto SEO bureau Onder