Onder het mom van ‘laadt het niet, dan rankt het niet’ spoort Google website-eigenaren aan om alleen gebruiksvriendelijke websites te publiceren. In 2021 kwam het daarom met de Core Web Vitals. Dit zijn drie metrics die een beeld geven van de gebruiksvriendelijkheid van websites. Deze drie metrics hebben dus invloed op de ranking van individuele pagina’s. Vanaf maart 2024 komt Google met een nieuwe metric, Interaction to Next Paint (INP). INP vervangt dan First Input Delay (FID). Sinds mei heeft
Conversie-optimalisatie is wat ons betreft een essentieel onderdeel van je digitale marketingstrategie. Door onze SEO-inspanningen zorgen we ervoor dat we beter vertoond worden in de zoekresultaten en zorgen we voor meer bezoekers. Met CRO zorgen we er vervolgens voor dat de bezoekers beter converteren. Een conversie kan voor jouw bedrijf bijvoorbeeld een aankoop, een leadformulier of een nieuwsbriefinschrijving zijn. Een succesvolle CRO-strategie vraagt om een betrouwbare benadering, gebaseerd op data. In dit artikel focussen we ons op de data- en
Ben je op zoek naar de beste Chat GPT prompts voor jouw business? En ben jij nieuwsgierig hoe jij Chat GPT het beste kunt inzetten voor jouw bedrijf en met welke prompts jij jouw SEO-activiteiten naar een next level brengt? Blijf dan vooral hangen tot het eind en ontdek onze favoriete prompts tot nu toe. Wat is Chat GPT? Chat GPT is een geavanceerd AI-model, ontwikkeld door OpenAI, dat is ontworpen om tekstgebaseerde conversaties te simuleren met menselijke gebruikers. Het
Zo op het eerste gezicht lijkt er totaal geen overeenkomst te zijn tussen kerstpakketten, moederdag cadeaus, tuinverlichting, airco’s en barbecues. Toch is er één gemeenschappelijke deler tussen deze producten en dat is seasonality. Want binnen al deze producten speelt seasonality een grote rol. Seizoen vs. seasonality Het echte ‘SEO spel der seizoenen’ is voorspelbaar, het draait bij dit spel om vaststaande zoekvraag pieken in seizoenen. Denk aan kerst, black friday, moederdag, vaderdag en soortgelijke momenten. Deze momenten staan op de
Laat jouw website voor de volle 100% presteren
Je kunt er ondertussen niet meer omheen. Sinds 1 juli 2023 verzamelt Universal Analytics geen data meer. Als je wil weten wat je bezoekers op de website doen, heb je dus een andere tracking tool nodig. Het antwoord van Google op deze vraag is Google Analytics 4. Maar waar vind je nou de informatie die je voor je SEO werkzaamheden nodig hebt? Mariska heeft al een keer eerder een artikel geschreven over waar je de resultaten kunt bekijken in GA4.
Stappen en tips voor meer zichtbaarheid in Google Discover
In welke sector je ook online actief bent, er zijn altijd veelgestelde vragen van klanten die je keer op keer moet beantwoorden. Een voorbeeld hiervan zijn verzendkosten, retourbeleid etc. Maar een goede FAQ pagina doet meer: het ontlast je klantenservice, zorgt ervoor dat je klanten snel een antwoord op hun vraag vinden, voorkomt onduidelijkheid en niet onbelangrijk, FAQ’s verrijken je content en verbeteren de online vindbaarheid van je website (onder andere door FAQ schema markup toe te passen). Maar hoe
De ontwikkelingen binnen SEO gaan ontzettend hard. Er verandert veel en hoe meer er verandert, hoe leuker het voor ons wordt. We leren nieuwe dingen, krijgen nieuwe inzichten en houden elkaar op de hoogte, onder het genot van een kop koffie. Zo kwam Google afgelopen maand met de Search Generative Experience-Update en werd Google Bard dit jaar uitgerold in een groot deel van de wereld. Over dat laatste schrijven we nu een blog. Wij hebben toegang en laten live voorbeelden
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.