9+

Categorie: Google

SEO en voice search: hoe speel je er op in?

31-3-2023 Christine te Flierhaar (Content)marketing, Google, How to/DIY,

Eén van de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachines, is voice search. Voice search is een nieuwe manier van zoeken waarbij je gebruik maakt van spraak assistenten zoals Siri, Google Assistant of Alexa. Laten we wat dieper ingaan op hoe je kunt inspelen op voice search met SEO. Wat is voice search precies? Zoals benoemd, is voice search een manier van zoeken waarbij je spraakassistenten inzet. In plaats van dat je een zoekopdracht typt in de zoekbalk, spreek je

Wat is een SERP?

7-3-2023 Christine te Flierhaar (Content)marketing, Google,

‘SERP’ staat voor ‘Search Engine Results Page’ en verwijst naar de pagina met zoekresultaten die verschijnt nadat iemand een zoekopdracht heeft ingevoerd in een zoekmachine zoals Google, Bing of Yahoo. Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een recept voor een chocoladetaart, krijg je een lijst aan zoekresultaten te zien. De pagina waarop al die zoekresultaten staan, is dus de SERP. Maar hoe komen deze resultaten tot stand? Waar bestaat de SERP uit? Doorgaans bevat de zoekmachine resultatenpagina een lijst

Wat is een SERP? Hoe komt deze tot stand?

Wat voor soorten crawlers zijn er?

17-10-2022 Hinke Oevering Google,

Als het gaat om zoekmachine crawlers en bots, denkt u misschien dat ze allemaal hetzelfde zijn en dat er niet veel verschil is tussen hen. Er is echter veel meer aan crawlers dan op het eerste gezicht lijkt. In feite zijn er meerdere soorten crawlers met verschillende doeleinden en functies. Ze kunnen worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Daarom is het belangrijk om ze te kennen als u wilt dat uw SEO-strategie succesvol is. Laten we eens kijken naar de verschillende

Kennisbank header Crawlers

Hoe check je of een nieuwe webpagina geïndexeerd is?

13-10-2022 Jaleesa Konjanan Google, How to/DIY,

Als marketeer wil je ervoor zorgen dat jouw website door gebruikers wordt gevonden wanneer zij naar jouw producten of diensten zoeken. Wanneer jouw website door Google is geïndexeerd en wordt weergegeven in de zoekresultaten, kan het nuttig zijn om te weten welke pagina’s zijn geïndexeerd. Zo kan je controleren of er pagina’s ontbreken in de index of dat er andere problemen zijn die moeten worden aangepakt. In dit artikel bekijken we enkele manieren om te controleren of een nieuwe pagina

Google Search Console

Wat is CPM?

25-8-2022 Emma Geerts Google,

Cost per mille (CPM) is een berekeningsmethode voor de advertentie-inkoopprijs. Het is het bedrag dat betaald moet worden als adverteerder voor elke 1000 lezers die zijn advertentie bereikt. Deze methode wordt ook gebruikt bij radio- of tv-reclame. CPM is de meest gangbare manier om advertentiekosten in te schatten en qua factuur op te stellen. Wat is CPM reclame? Cost per mille, afgekort als CPM, is een methode voor het berekenen van de aankoopprijs van advertenties. Het is het bedrag dat

Wat is een zoekopdracht?

25-8-2022 Emma Geerts (Content)marketing, Google,

Wanneer je een probleem hebt, moet je informatie vinden. Of het nu gaat om informatie over je huiswerkopdracht of een artikel over wat je moet doen als je moeder deze maand geen derde paar nieuwe sportschoenen voor je koopt, het vinden van die informatie is de eerste stap in de oplossing van het probleem. Het vinden van informatie heet “zoeken” en is iets waar computers heel goed in zijn. In deze blogpost wordt uitgelegd wat zoeken is en wat het

Wat is de CTR en hoe verbeter je jouw CTR?

22-8-2022 Jesse Commandeur Google, How to/DIY,

De Click-through rate (CTR) is een belangrijke metric voor iedere SEO-specialist. Als jouw CTR hoog is, betekent dit dat mensen geïnteresseerd zijn in jouw zoekresultaten en hierop klikken. Als je CTR laag is, moet je harder werken om mensen op je zoekresultaat te laten klikken. Benieuwd waar CTR voor staat? Lees verder om het uit te vinden! Click-through rate is het aantal keren dat gebruikers op een zoekresultaat klikken gedeeld door het aantal keer dat de advertentie is getoond –

illustratie wat is het CTR?

Scoren met lokale SEO

19-8-2022 Emma Geerts Google,

De wereld wordt steeds digitaler. De tijd dat mensen op papier op zoek gingen naar de vestigingsplaats en de openingstijden van een bedrijf is voorbij. Vandaag zullen de meeste klanten smartphones gebruiken om info te achterhalen. Met deze toegenomen nadruk op digitale aanwezigheid is lokale SEO belangrijker dan ooit geworden. Wat is lokale SEO? Lokale SEO is het optimaliseren van je website, zodat deze hoger in de zoekresultaten verschijnt wanneer gebruikers op zoek zijn naar bedrijven in uw regio. Met

Wat is crawlen? 

26-7-2022 Jesse Commandeur Google,

Een website crawl is een proces waarbij zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo! de inhoud van uw website onderzoeken en deze indexeren in de zoekresultaten. Een crawl kan handmatig of automatisch worden uitgevoerd. Dit laatste gebeurt wanneer u een robot.txt-bestand op jouw site hebt en de crawler weet dat hij bepaalde directory’s niet mag openen. Bij het crawlen van een website geeft de crawler prioriteit aan bepaalde pagina’s, zoals home-, categorie- of contactpagina’s. In dit artikel meer over het crawlen

Illustratie wat is crawlen?

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je vragen?

Wil je meer weten over SEO? Kan je website een nieuwe impuls gebruiken?
Neem contact op

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team

Deze klanten zijn ondersteboven van ons!

Renzo van Dongen

Renzo van Dongen

Digital content manager Peugeot

Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!

Marien van Stegeren

Eigenaar Kitcentrum

Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied. Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn  ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!

Marten Stellingwerf

Webmaster

Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken. Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.

Mark Prummel

SEO Specialist Stella Fietsen

Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!

OnderBouwing

Mis geen enkele SEO tip
  • Inzichten en tips op het gebied van SEO
  • Voor beginners en gevorderden
  • Van experimenten tot ontwikkelingen bij Google en van
    best practices tot eigen cases
  • Een kijkje achter de schermen bij Onder

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.