Marketing is misschien wel een van de meest uitdagende bezigheden binnen elke organisatie. Je wilt als marketeer namelijk zoveel mogelijk resultaten zien, maar daar zo min mogelijk geld in stoppen! Dit lijkt soms recht tegenover elkaar te staan. Maar er zijn wel degelijk manieren om te zorgen dat je marketingbudget zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt. Hieronder lees je een aantal manieren waarop je meer uit je marketingbudget kan halen.
Zonder een duidelijk marketingplan, zal je marketing een stuk minder efficiënt zijn. Je geeft dan zomaar hier en daar je marketingbudget uit en voor je het weet is het budget op. Dit voorkom je gemakkelijk door van tevoren een plan te maken wat je budget is en wat je daarmee gaat doen. Denk hierbij na over de verschillende soorten marketing en welke het beste bij jouw bedrijf passen. Wat is je doelgroep? Op welke manier kan je deze het beste bereiken? En hoe activeer je de doelgroep om ook echt iets ermee te gaan doen?
We hebben een aantal marketingactiviteiten op een rijtje gezet, maar uiteraard zijn er nog genoeg andere manieren om je bedrijf te promoten! Laat je dus niet inperken door onderstaande suggesties, maar gebruik ze als inspiratie.
Het is belangrijk om de resultaten van je marketing in de gaten te houden. Hierdoor kan je er snel achter komen welke marketingactiviteiten wel en welke niet werken. Wanneer je dit niet in de gaten houdt, kan het zomaar zijn dat je geld blijft pompen in iets wat totaal niets oplevert.
Wat geven soortgelijke bedrijven uit aan marketing en wat doen ze daarmee? Kan jij misschien hetzelfde doen of zie je nog een mogelijkheid waar de concurrentie (nog) niet aan heeft gedacht? Door jezelf deze vragen te stellen, blijf je niet achter op de concurrentie en kan je misschien zelfs een voorsprong behalen qua online marketing. Maar vergeet niet om je eigen pad te blijven volgen. Jouw bedrijf is uniek en de marketing moet daarop worden aangepast.
Om meer uit je marketingbudget te halen, kan je ook je online marketing uitbesteden. Dit klinkt misschien raar, maar kan een hoop tijd, geld en gedoe schelen. In ons blog over online marketing uitbesteden aan een SEO bureau lees je 5 redenen waarom je dit zou moeten doen. Hebben we je al overgehaald? Dan biedt SEO Bureau Onder graag zijn diensten aan! Met de verschillende SEO specialisten in alle verschillende velden, kunnen we je zeker weten verder helpen met je online marketing.
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.
Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!
Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied. Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!
Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken. Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.
Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!
"*" geeft vereiste velden aan
Meer weten over onze privacy of algemene voorwaarden?
Noodzakelijk (verplicht) Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken. |
|
Statistieken Deze cookies helpen ons (anoniem) te begrijpen hoe onze bezoekers de website gebruiken. |
|
Marketing Deze cookies helpen ons relevante advertenties weer te geven aan onze bezoekers. |
|