Behaal meer succes in je A/B testen door online invloed

17-10-2024 Conversieoptimalisatie Jeroen Driehuis

Waarom slagen sommige A/B-tests terwijl andere falen, zelfs als ze goed zijn ontworpen? Het antwoord ligt in het begrijpen van menselijk gedrag.  Het boek “Online Invloed” van Bas Wouters en Joris Groen neemt het model van Dr. B.J. Fogg en geeft concrete handvatten om hiermee aan de slag te gaan. Door middel van bewezen gedragspsychologie zijn we in staat om iemands vermogen en motivatie te vergroten en op die manier de kans op een geslaagde A/B test te laten stijgen.  

Mijn eerste keer BrightonSEO

14-10-2024 Nieuws, Overig Ivo Nijboer

Verwachtingen en waardevolle inzichten De eerste keer BrightonSEO. Heeft het mijn verwachtingen waargemaakt? Om die vraag te beantwoorden is het goed om te weten wat mijn verwachtingen waren. Ik ben bij bureau Onder net als 11 van de 13 collega’s “SEO Specialist”, binnen dit specialisme maken we intern nog onderscheid in; content, autoriteit, techniek en data. En omdat mijn focus ligt op content zal ik daar dus ook hoofdzakelijk mijn talks op uitkiezen. Ik beschrijf mijn donderdag en vrijdag vol

Visual blog BrightonSEO

De SERP analyse: Hoe zelf doen en waarom een SEO-bureau?

1-10-2024 (Content)marketing, AI (Artificiële Intelligentie), Google Tristan Staal

De pagina die Google je toont na het invoeren van de zoekopdracht (de SERP – Search Engine Results Page) verandert en blijft veranderen. Door wijzigingen in het algoritme, (AI) mogelijkheden of andere nieuwe features kan het zijn dat de zoekmachine resultaten pagina er voor jouw keyword ineens heel anders uitziet.  Belangrijk dus om deze pagina te checken als je nieuwe content maakt of oude wijzigt omdat je click through rate daalt. Gek genoeg is de SERP analyse voor het schrijven

Shopify plus en minpunten uit SEO oogpunt

26-9-2024 (Content)marketing, How to/DIY, Technische SEO Ivo Nijboer

Shopify is een populair platform voor e-commerce, dat veel functies biedt voor het bouwen en beheren van webshops. Maar net als elk CMS heeft ook Shopify zijn voor- en nadelen als het gaat om zoekmachineoptimalisatie (SEO). Dit keer nemen we een kijkje naar de plus- en minpunten van Shopify vanuit SEO-perspectief. 3 algemene voordelen zijn: Shopify biedt een snelle en stabiele webshopomgeving waar je direct inzicht hebt in je omzet, bestellingen en orderverwerking. Ook zijn er diverse boekhoud-apps, ERP-apps en

Augustus Core Update: een (medische) (GPT) analyse en een werkend actieplan

12-9-2024 Google, How to/DIY, Overig, Technische SEO Martijn Hoving

Er is één zekerheidje op het moment dat je eindelijk dommelend voor je tent zit op een camping in Zuid Frankrijk in augustus: Google rolt een Core Update uit. Gek genoeg deden ze dit ook in augustus 2023 en afgelopen maand was het ook weer bal. Je zou er bijna je vakantie op aanpassen. De update is nu volledig uitgerold en gelukkig zien we bij onze klanten en gelieerde websites mooie winnaars. Maar zoals altijd zijn er na zo’n update

Illustratie van blog het belang van SEO bij een website migratie

Lightspeed plus en minpunten uit SEO oogpunt

3-9-2024 How to/DIY, Technische SEO Ivo Nijboer

Het is een van de meest populaire webshop platforms. De vele thema’s, snelle omgeving, uitgebreide productcatalogus en een dashboard met direct inzicht in de omzet en bestellingen. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. Dit keer speciaal over Lightspeed. Lightspeed heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders.  3 algemene voordelen zijn: Lightspeed biedt

Visual blog Lightspeed plus en minpunten uit SEO oogpunt

SEO voor affiliates: hoe voldoe je aan de Google richtlijnen?

28-8-2024 (Content)marketing, Google Leanne la Faille

Hoe kun je als affiliate je inkomsten beschermen en aan de Google richtlijnen voldoen? Na de Google-updates van maart en september bleken veel van de gedupeerden ondernemers te zijn met een affiliate website. De Volkskrant sprak zelfs van bedrijven die kapot zijn gemaakt. De updates hadden betrekking op helpful content met als doel ‘slechte, onoriginele zoekresultaten te verminderen’. Een mooi streven, al kreeg Google ook veel kritiek: ze zouden kleinere ondernemers onterecht hebben benadeeld. Een deel van de schade lijkt dan

seo voor affiliates

Teksten schrijven met ChatGPT als tweede brein

15-8-2024 (Content)marketing, AI (Artificiële Intelligentie), How to/DIY Jeroen Dam

Martin van Kranenburg, auteur van Schrijven voor het Brein heeft een nieuw boek uitgebracht: “ ChatGPT als tweede brein”. Omdat ik ook teksten schrijf met ChatGPT was ik benieuwd. Nou is er veel geschreven over ChatGPT en we hebben ook veel gehoord over de keerzijde van deze tool.  Het copy pasten van de output levert zoals in onderstaande ChatGPT même veel frustraties op. Zelf struikel ik regelmatig over typische AI woorden zoals cruciaal en esthetisch. Beperkingen van ChatGPT zijn een

Systeem 1 en Systeem 2 toepassen op je website

25-7-2024 Conversieoptimalisatie Cynthia Bos

Als ik je vertel dat je processen in je brein kunt opsplitsen in een proces wat we Systeem 1 (snelle, intuïtieve processen) en een Systeem 2 (tragere, analytische processen) noemen, waarmee denk je dan dat je de meeste beslissingen maakt? Spoiler: het is een ingewikkeld samenspel tussen beide systemen, maar het grootste deel van de tijd zul je Systeem 1 gebruiken.  Systeem 1 en Systeem 2 zijn concepten die Daniel Kahneman in zijn boek ‘Thinking Fast and Slow‘ heeft beschreven.

Afbeelding systeem 1 vs systeem 2

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
Teamfoto SEO bureau Onder