Featured snippets zijn een van de snelste manieren om meer zichtbaarheid in Google te krijgen. Ze staan boven de reguliere zoekresultaten en trekken direct de aandacht van gebruikers. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw content in een featured snippet verschijnt? In deze blog ontdek je hoe je jouw content strategisch optimaliseert om deze felbegeerde plek te veroveren. Waarom zijn featured snippets waardevol? Featured snippets worden ook wel “positie nul” genoemd, omdat ze boven de nummer één positie in Google
Wanneer je bezoekers in meerdere talen probeert te bereiken dan is de Hreflang-tag een must. Het maakt niet uit of je meerdere talen op één website hebt of voor iedere taal een verschillende website, met de Hreflang tag vertel je Google welke locatie je wilt tonen aan welke bezoeker. In het onderstaande blog leg ik je uit wat de Hreflang tag is, hoe je deze toepast en hoe je veelgemaakte fouten voorkomt. Wat is Hreflang? De Hreflang is een HTML-attribuut
Je wilt meer bezoekers naar je website, maar waar begin je? SEO is een van de meest effectieve manieren om je online zichtbaarheid te vergroten. Toch kan het lastig zijn om niets over het hoofd te zien. Met onze gratis vernieuwde SEO content checklist maak je jouw website klaar voor betere posities in de zoekmachines én meer verkeer. Een praktische en complete lijst die je direct kunt gebruiken! Waarom een SEO checklist onmisbaar is Een pagina optimaliseren voor SEO kost
Interne zoekdata zijn gegevens over de zoektermen die binnen jouw website ingevoerd worden in je zoekbalk(en). Wil jij jouw website of je navigatie veel intuïtiever maken? En wil jij (nog) beter ranken op commerciële zoektermen die perfect aansluiten bij jouw aanbod? Kijk dan eens naar deze zoektermen. Als je webshop al wat verkeer krijgt dan kan deze informatie heel waardevol zijn. Je ziet namelijk precies welke termen bezoekers in je zoekbalk typen en waar ze dit doen. En deze termen
Bij conversieoptimalisatie (CRO) draait alles om experimenteren. Of je nu een nieuwe landingspagina test, de checkout compleet anders vormgeeft of een kleine aanpassing aan een knop maakt, je wilt weten of de verandering echt werkt. Maar hoe zorg je ervoor dat je experimenten betrouwbare resultaten opleveren? Dat hangt vooral af van de volgende drie factoren: de grootte van de dataset, een goed geplande testduur en statistische significantie. In dit artikel vertel ik je waarom deze drie elementen belangrijk zijn, hoe
Het is een van de meest populaire webshop platforms de vele thema’s, snelle omgeving, uitgebreide productcatalogus en een dashboard met direct inzicht in de ontvangen orders. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. Dit keer speciaal over Prestashop. Prestashop heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders. 3 algemene voordelen zijn: Prestashop biedt een
Conversion Hotel: hét evenement eind november op Texel, waar zo’n 200 vakidioten samen komen. Dit varieert van CRO specialisten, tot directeuren van bureau’s, mensen die bij tools werken en SEO specialisten. Bart, Ineke, Martijn en ik waren er dit jaar bij. Het is een conferentie zoals je hem niet veel tegenkomt. Niet alleen de keynote sessies zijn belangrijk, het draait namelijk veel meer om het samenzijn met oude bekenden en nieuwe vrienden. Niet voor niets geldt de Pacman regel tijdens
Parasite SEO was jarenlang een lucratieve strategie waar zelfs grote spelers zoals Forbes gretig gebruik van maakten. Affiliate content, kortingscodes en commerciële deals leverden miljoenen op, maar met Google’s recente updates tegen ‘site reputation abuse’ lijken deze gouden tijden voorbij. Waarom wil Google deze praktijk uitbannen? En wat betekent dit voor bedrijven die afhankelijk waren van deze strategie? Wat is Parasite SEO? Parasite SEO is een strategie waarbij een website met lage autoriteit content plaatst op een andere website met
Autoriteit is een belangrijk onderdeel van SEO. Maar een succesvolle strategie gaat verder dan alleen het verkrijgen van links. Het begint bij het analyseren van de juiste domeinen, het creëren van waardevolle content en het strategisch delen daarvan. Door slimme keuzes te maken en een sterke contentplanning op te zetten, vergroot je niet alleen je zichtbaarheid in zoekmachines, maar bouw je ook aan je merk en online autoriteit. In dit artikel ontdek je hoe je dit aanpakt. 1. Organisch verkeer:
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.