Bij conversieoptimalisatie (CRO) draait alles om experimenteren. Of je nu een nieuwe landingspagina test, de checkout compleet anders vormgeeft of een kleine aanpassing aan een knop maakt, je wilt weten of de verandering echt werkt. Maar hoe zorg je ervoor dat je experimenten betrouwbare resultaten opleveren? Dat hangt vooral af van de volgende drie factoren: de grootte van de dataset, een goed geplande testduur en statistische significantie. In dit artikel vertel ik je waarom deze drie elementen belangrijk zijn, hoe
Het is een van de meest populaire webshop platforms de vele thema’s, snelle omgeving, uitgebreide productcatalogus en een dashboard met direct inzicht in de ontvangen orders. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. Dit keer speciaal over Prestashop. Prestashop heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders. 3 algemene voordelen zijn: Prestashop biedt een
Conversion Hotel: hét evenement eind november op Texel, waar zo’n 200 vakidioten samen komen. Dit varieert van CRO specialisten, tot directeuren van bureau’s, mensen die bij tools werken en SEO specialisten. Bart, Ineke, Martijn en ik waren er dit jaar bij. Het is een conferentie zoals je hem niet veel tegenkomt. Niet alleen de keynote sessies zijn belangrijk, het draait namelijk veel meer om het samenzijn met oude bekenden en nieuwe vrienden. Niet voor niets geldt de Pacman regel tijdens
Parasite SEO was jarenlang een lucratieve strategie waar zelfs grote spelers zoals Forbes gretig gebruik van maakten. Affiliate content, kortingscodes en commerciële deals leverden miljoenen op, maar met Google’s recente updates tegen ‘site reputation abuse’ lijken deze gouden tijden voorbij. Waarom wil Google deze praktijk uitbannen? En wat betekent dit voor bedrijven die afhankelijk waren van deze strategie? Wat is Parasite SEO? Parasite SEO is een strategie waarbij een website met lage autoriteit content plaatst op een andere website met
Autoriteit is een belangrijk onderdeel van SEO. Maar een succesvolle strategie gaat verder dan alleen het verkrijgen van links. Het begint bij het analyseren van de juiste domeinen, het creëren van waardevolle content en het strategisch delen daarvan. Door slimme keuzes te maken en een sterke contentplanning op te zetten, vergroot je niet alleen je zichtbaarheid in zoekmachines, maar bouw je ook aan je merk en online autoriteit. In dit artikel ontdek je hoe je dit aanpakt. 1. Organisch verkeer:
Het klinkt logisch, maar het gaat vaak mis: we schrijven webteksten vaak zo dat ze vooral over ons bedrijf gaan, niet over de bezoeker. Terwijl teksten waarin de bezoeker centraal staat, ook wel klantgerichte teksten, juist ingaan op wat de bezoeker eraan heeft. In dit artikel lees je waarom het zo belangrijk is om je bezoeker centraal te zetten en hoe je dat doet. Waarom de bezoeker centraal moet staan Bezoekers beslissen binnen een paar seconden of ze op je
Een goede SEO strategie helpt je om met je website hoger in zoekmachines als Google en Bing te komen, waardoor je meer zichtbaarheid krijgt en uiteindelijk meer verkeer naar je site trekt. Maar hoe moet je een goede SEO strategie opzetten? En wat komt erin te staan? In dit blog lees je eerst wat een SEO strategie is. Vervolgens ontdek je met welke 7 stappen je tot jouw eigen SEO strategie komt. Zo ben je helemaal klaar voor 2025! In
Het regende al een tijdje klachten over de kwaliteit van de zoekresultaten van Google. Als gebruiker heb je dan twee opties: overstappen op een andere zoekmachine (maar welke?) of je zoekopdrachten aanpassen om toch te vinden wat je zoekt. En zo geschiedde. Mensen begonnen hun zoekopdrachten steeds vaker aan te vullen met + Reddit. Hierbij kun je denken aan commerciële vragen als ‘beste draagzak voor pasgeborenen reddit’ maar ook medische vragen als ‘hoe lang kan een teek blijven zitten reddit’
Voor website eigenaren viel er veel gebruikersdata weg in de afgelopen maanden. Als je website bijvoorbeeld namelijk niet-geanonimiseerde analytische cookies verzamelt (naast de functionele cookies), is expliciete toestemming nodig en is een cookiebanner dus vereist. Veel cookiebanners werden dus strenger gemaakt met als gevolg een terugloop van data. Het loont echter wel om kritisch naar je cookiebanner te kijken en deze te optimaliseren. Je wilt natuurlijk alsnog dat zoveel mogelijk mensen de (anonieme) cookies accepteren. Het is wel belangrijk om
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.