Featured Snippets, video’s, afbeeldingen en ‘mensen vragen ook’ blokjes: het gemiddelde zoekresultaat in Google is een bonte verzameling van verrijkingen, features en integraties uit andere Google zoekmachines. Afhankelijk van de intentie van de zoeker en nog veel meer factoren. Als website eigenaar of merk is het natuurlijk de kunst om daar tussen te komen, op het moment dat de intentie aansluit bij je doelgroepen. Maar waar begin je dan? En hoe kun je ‘schaalbaar’ checken welke onderdelen in een zoekresultaat
Laten we beginnen met een aantal statistieken: Het is niet te bevatten hoeveel content er online te vinden is en hoeveel tijd wij dagelijks besteden aan het lezen en verwerken van alle content die we op een dag voorgeschoteld krijgen. Al zolang we kunnen herinneren is content een belangrijk onderdeel van goede posities in de zoekmachines. Eigenlijk logisch dus dat Google allerlei updates uitrolt om te bepalen welke content het beste is. En ook logisch dus dat er allerlei ontwikkelingen
Duplicate content is niet goed voor je positie in zoekmachines en vervelend voor je bezoekers. Daarom geven we hier 8 tips om zelf duplicate content op te lossen. Met handige voorbeelden! Dit is een update van het oorspronkelijke blog uit 2020. Ik heb tips rond Chat GPT toegevoegd en een aantal voorbeelden verbeterd. Welke soorten duplicate content zijn er? In een ander blog lees je wat duplicate content is en hoe je dat checkt. Even een korte samenvatting van de soorten duplicate
Je website staat, converteert en je wilt je posities in Google verbeteren. Plugin installeren en klaar! Helaas, werkt dit in de praktijk vaak niet zo. Wij vertellen je de ins en outs van SEO plugins en zorgen ervoor dat de plugin ook de verwachtingen waar maakt. In dit blog geven we voorbeelden met betrekking tot de populairste SEO-plugins voor WordPress. Navigeer snel naar: Hoe een SEO-plugin je zoekmachine positie kan verbeteren Een SEO-plugin maakt je website beter vindbaar in zoekmachines,
Chat GPT tekst schrijven is al een tijdje trending, en dat lijkt ook niet minder te worden. Vooral onder online marketeers en SEO-specialisten blijft het een populair onderwerp. In deze blog laten we zien hoe je sterke content maakt met behulp van Ahrefs, Google en Chat GPT, zonder dat jij standaard dertien-in-een-dozijn teksten oplevert. We bespreken hoe jij met Chat GPT tekst schrijven op een effectieve manier verschil maakt in de zoekresultaten. Teksten maken met Chat GPT? Nu ook in
Het leek me vanuit mijn kant goed om het eens over website snelheid te hebben. We weten denk ik allemaal wel dat dit belangrijk is, maar waarom is dit zo belangrijk? En wat voor impact heeft website snelheid nou echt op SEO? In dit blog ga ik je er alles over vertellen zodat jij ook een razendsnelle website krijgt! Waarom is een snelle website belangrijk? Laten we eerst eens kijken naar waarom website snelheid zo belangrijk is. Als de website
Het jaar 2022 is bijna voorbij. We keken al vooruit naar de SEO trends van 2023, maar nu is het ook tijd om terug te kijken. Hoe zag SEO jaar 2022 er uit? Wat waren de belangrijkste ontwikkelingen bij Onder? Wat zijn de meest belezen blogs op Onder.nl? Welke Google updates hebben ons doen schrikken? En welke veranderingen hebben we in de SEO community gezien? Een korte samenvatting. 38 blogs in 2022 Het schrijven van blogs is een belangrijk onderdeel
Let op: dit artikel is gericht op (technische) SEO-specialisten die meer willen weten over reguliere expressie. Voor beginners is dit blog mogelijk te ingewikkeld of complex. Mocht je meer willen weten over reguliere expressie en hoe jij dit succesvol kunt gebruiken binnen jouw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op. Soms zijn er van die handigheidjes, waarmee je taken kan automatiseren, of waarmee je veel tijd bespaart. Reguliere expressie (regex) klinkt nu misschien nog vaag, maar maakt veel mogelijk,
“Ineke, wat vind jij van humor in teksten?”, vroeg iemand mij laatst. “Leuk, moet je doen!”, riep ik gelijk enthousiast. Maar waarom eigenlijk? En heeft dat wel iets met SEO te maken? Nou, zeker wel! In dit blog geef ik je 3 redenen om humor in SEO te gebruiken. 1. Humor maakt je sympathiek Een SEO tekst schrijven is meer dan zoektermen verwerken en minimaal 400 woorden uitspugen. Uiteindelijk wil je dat die bezoeker, voor wie je zo hard gewerkt
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.