Blog

Alles over SEO

Visual banner van blog over interne zoekdata

Hoe jouw interne zoekdata waardevol is voor je SEO

16-1-2025 (Content)marketing, Analytics Tristan Staal

Interne zoekdata zijn gegevens over de zoektermen die binnen jouw website ingevoerd worden in je zoekbalk(en). Wil jij jouw website of je navigatie veel intuïtiever maken? En wil jij (nog) beter ranken op commerciële zoektermen die perfect aansluiten bij jouw aanbod? Kijk dan eens naar deze zoektermen. Als je webshop al wat verkeer krijgt dan kan deze informatie heel waardevol zijn. Je ziet namelijk precies welke termen bezoekers in je zoekbalk typen en waar ze dit doen. En deze termen

Meer lezen

Review mining met ChatGPT: van woorden turven naar complexe analyse

25-1-2024 (Content)marketing, Conversieoptimalisatie, Overig Martijn Hoving

Marketing draait om het overdragen van de juiste boodschap aan de juiste mensen via de juiste methoden en media. Om te komen tot de juiste boodschap is het erg fijn als je weet hoe je huidige klantenbase over je denkt. Wat zijn de waarden die zij toekennen aan je bedrijf? En welke ervaring hebben zij als klant? Als je deze informatie hebt over je gehele bedrijf of bijvoorbeeld enkel voor één product dat je levert, wordt het een stuk gemakkelijker

Review mining met ChatGPT van woorden turven naar complexe analyse

Afbeeldingen optimaliseren voor SEO

18-1-2024 (Content)marketing, How to/DIY Ivo Nijboer

SEO voor afbeeldingen is net zo relevant als SEO op tekst- en technisch gebied. Afbeeldingen spelen een grote rol in de organische vindbaarheid en geven ondersteuning aan je content. In dit artikel leg ik je uit waarom je SEO voor afbeeldingen anno 2024 belangrijker is dan ooit! Zeker met de Circle to Search technologie die Google in samenwerking met Samsung heeft uitgerold in januari 2024 is het slim op hier direct op in te spelen. Met de kennis van nu

Afbeeldingen optimaliseren voor SEO

[How to] Spoor je oude 404’s met externe backlinks systematisch op

11-1-2024 Technische SEO, How to/DIY Tristan Staal

Het opsporen en corrigeren van oude 404-pagina’s met externe backlinks kan erg waardevol zijn voor jouw rankings. Deze 404-pagina’s zijn niet alleen een gemiste kans voor waardevol verkeer, maar kunnen ook de geloofwaardigheid en gebruikerservaring van je site schaden. Daarnaast weegt Google de kwaliteit van jouw externe backlinks zwaar mee in zijn rangschikking algoritme. Dus het identificeren en corrigeren van deze fouten kan een aanzienlijke impact hebben op je SEO-prestaties.  Zeker als je een grotere webshop hebt met een wisselend

Illustratie van blog over 404's opsporen.

Experimentation Elite: is het experiment geslaagd?

14-12-2023 Overig, Conversieoptimalisatie Cynthia Bos

Laten we beginnen met een quiz-vraag.  Wat kan je het beste doen als je begin december in Londen bent? Een combinatie van deze natuurlijk! Op 7 december 2023 vond hét Britse evenement voor Experimentation en Conversion Rate Optimisation (CRO) plaats. Tenminste, dat is hoe ze zelf hun evenement aanprijzen. Bij wijze van experiment ben ik naar Londen vertrokken, om te kijken of de wintereditie van Experimentation Elite toegevoegd moet worden aan onze lijst met conferenties voor 2024. Ben je nou

afbeelidng over blog experimentation elite

Zo herken je in 1 oogopslag je zwakke pagina’s – en weet je gelijk waarom ze zwak zijn. 

11-12-2023 (Content)marketing, How to/DIY, Overig Tristan Staal

Koppel SC data aan je crawl statistieken en zie gelijk waarom pagina’s slecht presteren. Volg het stappenplan en weet waar jouw prioriteiten liggen!

Herstructureren van de URL-structuur

14-11-2023 (Content)marketing, How to/DIY Ivo Nijboer

Hoe eet je een olifant? Het herstructureren van de URL-structuur van je website kan een enorme uitdaging lijken, vergelijkbaar met het idee van het eten van een olifant. Maar, zoals het gezegde gaat, “Hoe eet je een olifant? Hapje voor hapje.” In dit artikel gaan we dieper in op de belangrijke aspecten van URL-structuur, van het creëren van overzicht tot het begrijpen van seizoensinvloeden en het optimaliseren van de URL-structuur voor SEO. Na het lezen van dit blog kan jij

visual archiefkast voor url structuur

6 Do’s en don’ts om je Engagement rate te verbeteren

30-10-2023 Analytics, Conversieoptimalisatie Tristan Staal

Met de engagement rate in Google Analytics 4 (GA4) kun je zien hoe betrokken gebruikers zijn bij je website. Als website eigenaar wil je natuurlijk zo gedetailleerd mogelijk weten of bezoekers je teksten lezen en of ze verder geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Deze betrokkenheid wordt gemeten door zogenaamde ‘engagement events’ te tellen.  GA4 telt een sessie met engagement als; Conversie gebeurtenissen zijn bijvoorbeeld: het klikken op links en knoppen, het invullen van formulieren of het bekijken

Search Intent en SEO

19-10-2023 (Content)marketing Mariska Snoek

Search intent (of zoekintentie in het Nederlands) is de reden achter een zoekopdracht. Met andere woorden, het is waar de gebruiker naar op zoek is bij het gebruik van een zoekmachine als Google. Google geeft prioriteit aan relevante zoekresultaten. Met alle helpful content updates van het afgelopen jaar wordt dit ook steeds belangrijker. Dus als je wilt ranken in Google, dan moet jouw content het meest relevante resultaat zijn voor de zoekopdracht. En dat begint bij het creëren van content

Zoekintentie & SEO

Helpful Content analyse met Chat GPT

9-10-2023 Google, (Content)marketing, AI (Artificiële Intelligentie) Ineke Withaar-Colijn

Zoek je iemand die onafhankelijke feedback wil geven op je content? Iemand die checkt of je webpagina behulpzaam en betrouwbaar overkomt, en geschreven is voor mensen? Denk dan eens aan Chat GPT. Met Chat GPT analyseer je snel en eenvoudig hoe goed jouw content voldoet aan de richtlijnen voor Helpful Content. In dit blog leg ik je stap-voor-stap uit hoe je dat doet. Helpful Content Updates De Helpful Content Updates zijn wat mij betreft de belangrijkste ontwikkelingen binnen de contentpijler

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
Teamfoto SEO bureau Onder