Christine te Flierhaar

Content marketing stagiaire

Wat is een rich snippet?

Als je ooit op Google hebt gezocht naar een recept of product, dan heb je waarschijnlijk al eens een rich snippet gezien. Een rich snippet is een zoekresultaat met extra informatie die in een oogopslag laat zien wat een pagina of product te bieden heeft. Benieuwd naar wat dit precies inhoudt en hoe je een rich snippet verkrijgt? Lees dan snel verder.

Wat is een rich snippet en hoe werkt het?

Wanneer je iets zoekt op Google, krijg je een lijst van zoekresultaten te zien op de SERP. Deze zoekresultaten bevatten meestal een titel, een URL en een korte beschrijving. Dit wordt een snippet genoemd. Een rich snippet is een snippet die verrijkt is met aanvullende informatie, zoals een afbeelding, beoordelingen of prijzen. Hierdoor wordt de inhoud van de pagina beter weergegeven en krijgt de gebruiker meer context voordat hij of zij op de pagina klikt.

Waarom zijn rich snippets belangrijk?

Rich snippets kunnen bijdragen aan een hogere click-through-rate (CTR) omdat ze de gebruiker meer informatie geven over de inhoud van de pagina. Als de gebruiker de pagina relevant vindt voor zijn of haar zoekopdracht, is de kans groter dat hij of zij op de pagina klikt. Daarnaast kunnen rich snippets ervoor zorgen dat jouw website opvalt tussen de concurrentie en bijdragen aan de zichtbaarheid van jouw website in de zoekresultaten.

Hoe verkrijg je een rich snippet?

Om een rich snippet te verkrijgen, moet je gebruik maken van structured data markup. Dit is een stukje code dat je aan de HTML van je website kunt toevoegen om zoekmachines te laten weten wat voor soort informatie er op de pagina staat. Er zijn verschillende soorten markup die je kunt gebruiken, afhankelijk van het type content dat je op de pagina hebt staan.

Google biedt een handige tool genaamd de Structured Data Markup Helper. Hiermee kun je de markup voor jouw pagina’s opmaken en testen. Nadat je de markup hebt opgemaakt, voeg je deze toe aan de HTML van jouw website. Het kan enige tijd duren voordat Google de markup heeft verwerkt en jouw rich snippet wordt weergegeven in de zoekresultaten.

Meer weten? Neem contact op!

Een rich snippet is een verrijkte snippet met aanvullende informatie die naast de titel en URL van een pagina wordt weergegeven in de zoekresultaten van Google. Rich snippets zijn belangrijk omdat ze kunnen bijdragen aan een hogere click-through-rate, om er een te verkrijgen, moet je gebruik maken van structured data markup en deze toevoegen aan de HTML van jouw website. Meer weten? Neem gerust contact op met een van onze SEO specialisten en bekijk hier wat wij voor jou en jouw website kunnen betekenen!

Deel

Categorieën

Heb je vragen?

Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen

SEO vraag stellen

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je vragen?

Wil je meer weten over SEO? Kan je website een nieuwe impuls gebruiken?
Neem contact op

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
Teamfoto SEO bureau Onder

Deze klanten zijn ondersteboven van ons!

Renzo van Dongen

Renzo van Dongen

Digital content manager Peugeot

Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!

Marien van Stegeren

Eigenaar Kitcentrum

Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied. Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn  ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!

Marten Stellingwerf

Webmaster

Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken. Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.

Mark Prummel

SEO Specialist Stella Fietsen

Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!

OnderBouwing

Mis geen enkele SEO tip
  • Inzichten en tips op het gebied van SEO
  • Voor beginners en gevorderden
  • Van experimenten tot ontwikkelingen bij Google en van
    best practices tot eigen cases
  • Een kijkje achter de schermen bij Onder

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.