En waarom dit belangrijker dan ooit is! Door alle ChatGPT heisa zijn we haast vergeten dat Google het jaar afsloot met de Helpful content update en een verbetering van haar Quality Rater Guidelines (QRG). Alsof de zoekmachine nog even wilde aangeven: ‘leuk, die van het internet geschraapte content, maar onze zoekresultaten zijn geschreven door mensen die er verstand van hebben en zijn dus veel waardevoller’. Helemaal niet zo’n gekke gedachte van Google om op deze manier aan klantenbinding te doen.
En onze ervaring met alles-in-één-kunner Logic4! Voor de eeuwwisseling schreven we onze webpagina’s nog met het kladblok van Windows 95. De txt bestandjes sloegen we op als .html en dankzij een ftp-client kon de rest van de wereld meegenieten. Niet veel later kwam de HTML-editor en het CMS (Content Management Systeem) en kon je zonder veel kennis van HTML, PHP of JavaScript aan de gang. Tegenwoordig zijn er tal van systemen en kies je er één afhankelijk van het doel
Je webshop staat, de navigatiestructuur is gebouwd, de productcategorie pagina’s zijn gevuld en nu? Hoe zorg je ervoor dat de productdetailpagina(pdp) goed staat qua usability en geoptimaliseerd is voor zoekmachines? Een webshop heeft vaak duizenden productpagina’s en wij zien met grote regelmaat dat het juist deze pagina’s zijn die naar boven komen als zogeheten thin-pages of low-content-pages. Dit betekent dat de productpagina te weinig content bevat voor zoekmachines om goed geïndexeerd te worden. Belangrijker nog, ook de gebruiker van de
Als webwinkel wil je het adres zijn voor de fervente online shopper. Je wilt je producten op een toegankelijke manier aanbieden zodat iedereen zonder teveel problemen een bestelling bij je plaatst. In dit artikel neem ik je mee in de vijf beste linkbuildingtactieken zodat je webwinkel naar boven popt als mensen zoeken op een interessante zoekterm. Bij bijvoorbeeld ‘seo-advies’ willen wij als SEO bureau de eerste plaats behalen zodat jij het snelst voor ons kiest. Wat is linkbuilding? Zie het internet als
Google Shopping was in een ver verleden een organisch kanaal (ja, opa vertelt). Sinds 2013 is het één van de meest succesvolle betaalde kanalen voor menig eCommerce website. Het aandeel Shopping is voor veel webshops misschien wel 50% van het totaal. Toch heeft Google ook een grote vijand in de vorm van Amazon (en andere marketplaces). Een reden voor de zoekmachine om Google Shopping voor een deel weer organisch te maken. De aankondiging vond ergens in april 2020 plaats. En
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.