9+

Blog

Alles over SEO

Illustrerende afbeelding domein indexering.

Een nieuw domein laten indexeren: 5 tips

11-4-2024 Overig Cynthia Bos

Wellicht herken je de volgende situatie. Je start een nieuw bedrijf en hebt hiervoor een website nodig. Samen met een developer en (hopelijk) een SEO-specialist zet je een prachtige website neer. Je koopt een nieuwe domeinnaam, zonder historie, en plant de livegang. Na livegang blijf je al je SEO-tools verversen in de hoop op de eerste tekenen van indexatie. Geduld is een schone zaak, maar hoe lang moet je wachten?  Als je bovenstaande situatieschets herkent en je net zo ongeduldig

Lees verder

De zomer van de updates: Google Core update juni 2021

15-7-2021 Google Martijn Hoving

Zomer 2021 is een roerige zomer: Nederland is nog steeds in de ban van de pandemie, het EK voetbal was voor oranje aan de korte kant, Zuid-Limburg is overstroomd en…. Google is weer flink aanpassingen aan het doen in het algoritme. Net nu menig SEO specialist vakantie aan het vieren is gaat de zichtbaarheid van veel websites omhoog en omlaag. Deze zomer tellen we om precies te zijn vier grote Google updates in het algoritme. Wat het ook nog extra

Google updates

Creatief met Google Tag Manager

2-7-2021 Google, Technische SEO Eline Barten

Een van de vele tools van een online marketeer is de Google Tag Manager (GTM). Met deze tool kan je gemakkelijk en snel vanuit één locatie code (ook wel scripts of tags genoemd) invoegen op een website. Persoonlijk gebruik ik de tool voornamelijk voor het bijhouden van doelen/conversies binnen Google Analytics en Google Ads. Maar je kunt er zoveel meer mee dan dat. In deze blog geef ik je 5 manieren om jouw prestaties te verbeteren met Google Tag Manager.

Google Tag Managers

Redirects: Hallo Google, we zijn verhuisd!

24-6-2021 Technische SEO Mariska Snoek

Wanneer je gaat verhuizen geef je je nieuwe adres door bij alle instanties. Wanneer je dat niet doet blijft de post op je oude adres terechtkomen. Voor je website geldt ditzelfde principe. Wanneer je de zoekmachine niet laat weten dat je URL verhuisd of veranderd is, zal deze de oude pagina blijven tonen met een 404 foutmelding als gevolg. Zonde! Want zo’n 404 foutmelding is erg irritant en in de meeste gevallen klikken we weg en gaan op zoek naar

Redirects: hallo Google! We zijn verhuisd!

Hoe kies je een goede domeinextensie?

17-6-2021 Overig Ineke Withaar-Colijn

In deze tijd van het jaar delen we graag onze vakantieplannen. En voorzichtig dromen we weer over het buitenland. Heb je voor je organisatie ook een internationale droom? Dan vraag je je vast af welke domeinextensie je nou het beste kunt kiezen en wat het effect is op SEO. Hier leggen we uit wat je opties zijn, want zoals altijd is er niet een standaard antwoord. Welke domeinnaam extensies zijn er? De domeinnaam extensie is het deel achter de punt,

Domein extensie

De robots.txt optimaal gebruiken

1-6-2021 Technische SEO Eline Barten

De robots.txt is een belangrijk onderdeel van een website. En toch wordt deze vaak niet of verkeerd geïmplementeerd en gebruikt. In deze blog leg ik uit wat dit is en geef ik je een aantal situaties waarvoor jij het nu ook meteen kan gebruiken. Hierdoor laat jij geen kansen meer liggen. Wat is een robots.txt? De robots.txt is een tekstbestand dat op een website staat. Wanneer een crawler (zoekmachine) een website bezoekt kijkt deze als eerste naar dit bestand. Dit

Headerafbeelding robots.txt

Het See-Think-Do-Care model en SEO

27-5-2021 (Content)marketing Mariska Snoek

Lees je over SEO en contentmarketing, dan lees je over het verbeteren van je organische posities en het behalen van meer verkeer. Vaak wordt er antwoord gegeven op de vraag ‘we willen een hogere positie in Google’. En dat is ook super belangrijk! Want met lage organische posities behaal je weinig verkeer en zonder verkeer valt er weinig te marketen. Maar wanneer je alleen vanuit je posities en omzet kijkt naar SEO, dan verlies je jouw bezoekers snel uit het

See think do care model en SEO

Woorden los of aan elkaar schrijven voor SEO?

20-5-2021 (Content)marketing Ineke Withaar-Colijn

Herken je dat? Doe je een keywordanalyse, komt de zoekterm zowel los als aaneengeschreven voor. Waar kies je dan voor bij SEO? Het grootste zoekvolume? De officiële spelling? Of een combinatie om op beide varianten te scoren? Ik deed er een klein niet-wetenschappelijk onderzoek naar. Hier lees je dat het zeker verschil maakt en help ik je zelf een goede keuze te maken. Het taalweetje Ik mag regelmatig de eindredactie van onze blogs verzorgen en zeur daarbij altijd (letterlijk) over

De Contentmarketing gedachte (& SEO)

6-5-2021 (Content)marketing Martijn Hoving

Content. Een woord en begrip dat nogal veel voorbij komt in de onlinemarketingwereld. Het betekent zoiets als ‘inhoud’ en kan daardoor van alles betekenen.  Als een SEO specialist het over content heeft, bedoelt hij of zij vaak de tekst of andere inhoud van een pagina, gericht op een bepaald onderwerp of groepje zoektermen.  Contentmarketing heeft daar wel veel mee te maken, maar is een discipline op zich. Het is een techniek waarbij je waardevolle content voor een specifieke doelgroep ontwikkelt, om

Hoe werkt een zoekmachine?

19-4-2021 Google, Technische SEO Eline Barten

Bij het leren over SEO sla je al snel een hele belangrijke stap over. Vaak is dit het begrijpen van de werking van een zoekmachine. Het klinkt zo vanzelfsprekend en we gebruiken ze elke dag. En toch is het niet altijd duidelijk hoe zoekresultaten tot stand komen. Dit is ook niet raar, want zoekmachines zijn immers erg geheimzinnig over de details. Wat we wel weten over zoekmachines, is dat zij werken met algoritmes. Een algoritme is een  opeenvolging van stappen.

GoogleBot

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team