9+

Blog

Alles over SEO

Schrijven voor SEO: de HUMMSTAL methode

18-6-2024 (Content)marketing, How to/DIY Ineke Withaar-Colijn

Schrijven voor SEO is het toevoegen van SEO-elementen, zodat zoekmachines beter begrijpen waar je pagina over gaat. Er zijn 8 belangrijke on-page SEO elementen. Voor onze SEO trainingen ontwikkelde ik een ezelsbruggetje: HUMMSTAL. Hiermee vergeet je nooit meer een SEO-element en zorg je voor een goede basis voor jouw vindbaarheid. Laten we beginnen! HUMMSTAL staat voor Waarom schrijven voor SEO? Als ik een SEO-training geef, vraag ik altijd: “Voor wie maken jullie een webpagina?”. Er is niemand die zegt: “Voor

Meer lezen

De noodzaak van creatieve linkbuilding

23-9-2021 Linkbuilding Okke-Jorn van der Meulen

De brieven van de belastingdienst. Wie kent ze niet? Er is niet een van die automatisch geprinte brieven die me heel erg is bijgebleven. De tekst was formeel en saai en het ging mij er vooral om wat IK er mee zou opschieten. Als je de link trekt naar linkbuilding, dan is het eigenlijk hetzelfde. In de inbox van je linkpartner is maar beperkte ruimte en daarom moet je juist onderscheidend zijn en het verschil weten te maken om die

creatief linkbuilden Onder

Een succesvolle rebranding in 5 stappen

16-9-2021 (Content)marketing Ineke Withaar-Colijn

Een nieuw merk! Dat is leuk en spannend, maar ook heel veel werk. Ik spreek uit ervaring, want in mijn loopbaan mocht ik al 5 keer meewerken aan een rebranding. Deze ervaringen heb ik samengevat in 5 praktische stappen waar jij je voordeel mee kunt doen. Sta je voor een rebranding? Veel succes en ga ervoor! 1. Stel een kernteam samen Of je nu een groot of een klein bedrijf hebt, een rebranding is geen one-person’s-job. Er komen veel verschillende

Rebranding appels en peren

Betere zichtbaarheid met featured snippets

26-8-2021 (Content)marketing Mariska Snoek

Google eens op ‘featured snippets’ en je krijgt een bak aan informatie voorgeschoteld. Wat zijn featured snippets? Moet je er nou wel of niet mee aan de slag? En hoe kun je aan de slag met featured snippets? Ben je nog niet helemaal thuis in de wereld van featured snippets? Geen probleem, hieronder praten we je helemaal bij (inclusief de wijzigingen na de update van januari 2020). Daarbij geven we ook nog een aantal tips. Handig wanneer je aan de slag

Betere zichtbaarheid met featured snippets

Recensie: Getting Things Done – David Allen

19-8-2021 Overig Ineke Withaar-Colijn

Is de zomervakantie voor jou ook zo’n periode om even lekker je hoofd leeg te maken? Of gebruik je de tijd liever om op te ruimen en overzicht te creëren? Het boek ‘Getting Things Done’ van David Allen helpt je met beide! Uit je hoofd en op een lijstje, dat is zo’n beetje het belangrijkste uitgangspunt van Getting Things Done. In een aantal stappen leer je hoe je dat doet, welke lijstjes er zijn en hoe je die lijstjes beheert.

Illustratie opengeslagen boek

Het inzetten van Semantic SEO

26-7-2021 Google, (Content)marketing Eline Barten

Semantic SEO, je bent het vast al wel een keer tegengekomen. Waarschijnlijk zonder dat je het zelf door had. Of in ieder geval de gevolgen ervan op de wereld van zoekmachines en SEO. Door gebruik te maken van Semantic Search kunnen websites onder andere hun snippet tussen de zoekresultaten uitbreiden met bijvoorbeeld sterren of productprijzen. Dit worden dan rich snippets. Maar ook de knowlegde panel, die vaak te zien is aan de zijkant van de zoekresultaten, is uitgebreid dankzij Semantic

Canonical tags gebruiken

22-7-2021 (Content)marketing Mariska Snoek

Het komt vaak voor dat websites pagina’s hebben die erg veel op elkaar lijken qua content. Hier ontkom je soms niet aan, bijvoorbeeld bij advertentiecampagnes of bij pagina’s op een webshop. Maar je wilt natuurlijk wel aan Google laten weten welke pagina het belangrijkste is, want duplicate content kan je ranking in de weg zitten. Belangrijk dus om daar eens naar te kijken en canonical tags in te stellen waar dat nodig is. Met een canonical tag voorkom je namelijk

Canonical tags

De zomer van de updates: Google Core update juni 2021

15-7-2021 Google Martijn Hoving

Zomer 2021 is een roerige zomer: Nederland is nog steeds in de ban van de pandemie, het EK voetbal was voor oranje aan de korte kant, Zuid-Limburg is overstroomd en…. Google is weer flink aanpassingen aan het doen in het algoritme. Net nu menig SEO specialist vakantie aan het vieren is gaat de zichtbaarheid van veel websites omhoog en omlaag. Deze zomer tellen we om precies te zijn vier grote Google updates in het algoritme. Wat het ook nog extra

Google updates

Creatief met Google Tag Manager

2-7-2021 Google, Technische SEO Eline Barten

Een van de vele tools van een online marketeer is de Google Tag Manager (GTM). Met deze tool kan je gemakkelijk en snel vanuit één locatie code (ook wel scripts of tags genoemd) invoegen op een website. Persoonlijk gebruik ik de tool voornamelijk voor het bijhouden van doelen/conversies binnen Google Analytics en Google Ads. Maar je kunt er zoveel meer mee dan dat. In deze blog geef ik je 5 manieren om jouw prestaties te verbeteren met Google Tag Manager.

Google Tag Managers

Redirects: Hallo Google, we zijn verhuisd!

24-6-2021 Technische SEO Mariska Snoek

Wanneer je gaat verhuizen geef je je nieuwe adres door bij alle instanties. Wanneer je dat niet doet blijft de post op je oude adres terechtkomen. Voor je website geldt ditzelfde principe. Wanneer je de zoekmachine niet laat weten dat je URL verhuisd of veranderd is, zal deze de oude pagina blijven tonen met een 404 foutmelding als gevolg. Zonde! Want zo’n 404 foutmelding is erg irritant en in de meeste gevallen klikken we weg en gaan op zoek naar

Redirects: hallo Google! We zijn verhuisd!

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team