9+

Blog

Alles over SEO

Afbeelding systeem 1 vs systeem 2

Systeem 1 en Systeem 2 toepassen op je website

25-7-2024 Conversieoptimalisatie Cynthia Bos

Als ik je vertel dat je processen in je brein kunt opsplitsen in een proces wat we Systeem 1 (snelle, intuïtieve processen) en een Systeem 2 (tragere, analytische processen) noemen, waarmee denk je dan dat je de meeste beslissingen maakt? Spoiler: het is een ingewikkeld samenspel tussen beide systemen, maar het grootste deel van de tijd zul je Systeem 1 gebruiken.  Systeem 1 en Systeem 2 zijn concepten die Daniel Kahneman in zijn boek ‘Thinking Fast and Slow‘ heeft beschreven.

Meer lezen

Een goed verhaal vertellen

3-2-2022 (Content)marketing Mariska Snoek

Herken je dat? Je leest een blog of artikel ergens en na die tijd denk je ‘wat heb ik nou eigenlijk gelezen?’ De tekst staat vol met loshangende feiten en vormt geen samenhangend geheel. Of je hebt geen idee wat je met de informatie moet, omdat het niet concreet is. Iets wat je wilt voorkomen, want je schrijft waarschijnlijk met passie over jouw product of dienst. Hoe zorg je er dan voor dat jouw verhaal overkomt, blijft hangen en hopelijk

Vijf vragen aan onze stagiair Kris

27-1-2022 Interview Ineke Withaar-Colijn

De stageperiode van onze stagiair Kris Burghout zit er alweer bijna op. Tijd dus voor een stevige ondervraging. We hebben Kris leren kennen als een gezellige collega, serieuze student en groot Marvel-fan. Hij vertelt je hier waarom SEO in de praktijk heel anders is dan het kennen van de begrippen en wat hij deed tijdens zijn reizen van Apeldoorn naar Zwolle. 1. Waarom wilde je stage lopen bij Onder? Binnen mijn opleiding media manager werd bij het vak marketing veel

Kris Burghout

Het laaghangende SEO fruit voor jouw website

25-1-2022 How to/DIY, Google Eline Barten

Ondanks dat SEO in de kern een langetermijnstrategie is, zijn er toch een aantal punten waar je relatief snel en makkelijk mee kunt scoren. Dit zijn punten waar mijn handen al van gaan jeuken om ze niet direct voor een klant door te voeren en/of op te lossen. 1. Sitemaps Een sitemap is simpelweg een verzameling van je belangrijkste URL’s. Veelal zijn dit alle indexeerbare pagina’s. Een zoekmachine kan aan de hand van een sitemap veel pagina’s ontdekken. Het is

SEO tools: onze crawling toolset en handige tips om je website te crawlen

13-1-2022 Overig Martijn Hoving

Crawl, crawlen of crawling. Nee, we hebben het niet over de wereldberoemde hit van Linkin Park en al helemaal niet over wat baby’s zo’n beetje vanaf maand 6 doen. In deze context bedoelen we met ‘crawling’ één van de belangrijkste processen van de zoekmachine. Want zonder het crawlproces zou een zoekmachine niet bestaan. Het crawlen van URLs betekent niets anders dan het volgen van hyperlinks en het ontdekken van (nieuwe) URLs en wijzigingen. Crawling tools bootsen dit proces na, wat

Hoe herken je goede backlinks? – Een introductie in link density en link context

7-1-2022 Linkbuilding Okke-Jorn van der Meulen

Google ziet een backlink als een stem op een website. Wanneer iemand een link plaatst wil diegene eigenlijk zeggen “Ik stem op deze website of pagina”. Men plaatst echter niet zomaar een verwijzing naar je site, maar doet dit omdat je echt wat te zeggen hebt. Als je die natuurlijke verwijzing hebt gescoord is dit heel goed voor je website, wordt je meer gezien als autoriteit en wordt je uiteindelijk beter gevonden. Links worden soms ook ingekocht. ‘Een link is

Keyword kannibalisatie – concurreer niet met jezelf!

24-12-2021 Google Mariska Snoek

Voor iedere mogelijke term een pagina aanmaken, dat was eerder de heilige graal voor goede posities in Google. Tegenwoordig is dit niet meer zo. Google begrijpt namelijk variaties in zoektermen waardoor je niet voor iedere variatie van een zoekterm een nieuwe pagina hoeft aan te maken. Heb je wel meerdere pagina’s voor een zoekterm (en variaties), dan is er een grote kans dat je last hebt van keyword kannibalisatie. Wat is keyword kannibalisatie? Het klinkt een beetje vreemd: ‘kannibalisatie’, maar

SEO ? Spreadsheets

23-12-2021 Google, How to/DIY Eline Barten

Spreadsheets zijn een van de handigste en veelzijdigste tools die je tot je beschikking kunt hebben. Dit is in veel werkvelden zo. En SEO is daar geen uitzondering van. Het verbaast mij dan ook altijd dat sommige mensen hier geen gebruik van maken. Een deel daarvan loopt zelfs actief weg voor spreadsheets. “Ik gebruik Excel zo min mogelijk want ik snap er geen f*ck van.” Gelukkig geven softwarepaketten zoals Excel en Google Sheets uitleg wanneer je een formule invoert. Echter

De T-shaped SEO specialist

1-12-2021 (Content)marketing Martijn Hoving

Een structured data advies, een contentbriefing, een core update analyse, een linkbuildingaanpak en een cornerstone artikel. Zomaar een aantal uiteenlopende onderdelen uit het leven van een SEO specialist. Ons vakgebied is een steeds breder wordende discipline. Bestaat de SEO specialist zoals we die altijd kenden nog wel? Ja. En nee. Wij vinden dat een SEO specialist “T-shaped” moet zijn. In dit artikel leggen we je graag uit waarom! SEO en de vele onderdelen ervan Het doel van de SEO specialist

Hoe kies je de juiste zoektermen?

18-11-2021 (Content)marketing Mariska Snoek

Waar je tien jaar geleden nog kon ranken op een zoekterm door deze gewoon in iedere zin te zetten, kom je daar nu niet meer mee weg. Google is namelijk een stuk slimmer geworden en snapt zoekintenties. Daarnaast kent hij je zoekgeschiedenis en begrijpt Google dat je met hetzelfde woord verschillende dingen kunt bedoelen. Wanneer je de juiste keuzes maakt bij het kiezen van je zoektermen, maak je kans op goede organische posities en daarmee relevante bezoekers op je website. 

Zoektermen kiezen

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team