9+

Blog

Alles over SEO

eeat analyse

E-E-A-T analyse uitvoeren voor YMYL-websites

28-4-2024 EEAT, How to/DIY Leanne la Faille

Gaat jouw website over zaken die écht impact hebben op mensen – denk aan gezondheid, financiën, welzijn of veiligheid? Dergelijke onderwerpen, ook wel “Your Money or Your Life” (YMYL) genoemd, moeten van Google het hoogste niveau van Ervaring, Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid (E-E-A-T) laten zien. Ben je benieuwd naar de betrouwbaarheid van jouw website? Ik neem je stap voor stap mee in het uitvoeren van een E-E-A-T analyse. Waarom E-E-A-T?Vanaf de Core Update van 2020 kwamen er strengere kwaliteitseisen om

Meer lezen

Hoe werkt een zoekmachine?

19-4-2021 Google, Technische SEO Eline Barten

Bij het leren over SEO sla je al snel een hele belangrijke stap over. Vaak is dit het begrijpen van de werking van een zoekmachine. Het klinkt zo vanzelfsprekend en we gebruiken ze elke dag. En toch is het niet altijd duidelijk hoe zoekresultaten tot stand komen. Dit is ook niet raar, want zoekmachines zijn immers erg geheimzinnig over de details. Wat we wel weten over zoekmachines, is dat zij werken met algoritmes. Een algoritme is een  opeenvolging van stappen.

GoogleBot

Download de SEO content checklist

15-4-2021 (Content)marketing, How to/DIY Mariska Snoek

Zoek op ‘SEO’ in Google en er gaat een wereld voor je open over SEO met allerlei tips en how to’s. De ene tekst is nog uitgebreider dan de andere. Van complete whitepapers tot eindeloos lange pagina’s met uitleg over SEO. Hoe fijn is het dan, dat je even een beknopte lijst hebt van alle on-page SEO aspecten waar je op moet letten.  Een pagina optimaliseren voor SEO vergt best wat tijd. Er zijn namelijk veel punten waar je aan

Welke marketingtrends moet je volgen?

30-3-2021 (Content)marketing Ineke Withaar-Colijn

In december steken ze de kop op om uitbundig te bloeien tot ze eind februari weer onder de grond verdwijnen. Nee, ik heb het hier niet over de kerstroos (Helleborus), maar over blogs met marketingtrends voor het komende jaar. Als marketeer wil je natuurlijk op tijd inspringen, maar het zijn er veel. Heel veel. Wat moet je met al die informatie? In dit artikel vatten we de belangrijkste trends samen. Daarna geven we je een aantal tips waarmee je zelf

Marketingtrends volgen

Google Core Web Vitals; scores meten én problemen identificeren

26-3-2021 Google, Technische SEO Eline Barten

Je wilt je website optimaal maken om zo goed mogelijk vindbaar te zijn. Dat Google hiervoor kijkt naar de gebruikservaring, of ookwel page experience, is geen geheim. Dit neemt het algoritme mee in het bepalen van de rankings van pagina’s. Hieronder vallen meerdere (technische) onderdelen. In 2021 komen hier drie onderdelen bij. Deze worden de Core Web Vitals of ookwel Site Vitaliteit genoemd. Maar wat is dit eigenlijk en waarom is dit belangrijk? De Core Web Vitals Onder Core Web

Core Web Vitals

Een goede websitestructuur met cornerstone content

11-3-2021 (Content)marketing Mariska Snoek

Stel, je bent ontzettend hard bezig geweest om jouw pagina’s te optimaliseren voor SEO. Je hebt alles volgens het boekje gedaan. Het schrijven voor SEO zit inmiddels helemaal in je systeem. En toch staat je concurrent boven jou. Frustrerend.. Hoe zorg je er nou voor dat jouw pagina bovenaan komt te staan in de zoekresultaten? Cornerstone content kan je op weg helpen naar de beste posities. Wat is cornerstone content? Cornerstone content is een vorm van uitgebreide content. Deze content verwijst naar

Cornerstone Content | SEO specialisten van Onder

SEO als ondersteuning voor je hele online marketing mix

18-2-2021 (Content)marketing Martijn Hoving

De meeste marketing managers en online marketeers weten dat de hele online marketingmix meewerkt aan het laten groeien van sales en omzet. SEO als stand-alone kanaal zien is dan ook zonde. SEO biedt namelijk veel ondersteuning aan de rest van je online marketingmix. Een aantal concrete voorbeelden van SEO als bouwblok voor andere onderdelen binnen online marketing lees je in dit artikel! De organische resultaten in Google en andere zoekmachines bieden nog steeds veel potentie. Dat ondervinden we zelf ook

De nieuwe generatie; Google Analytics 4

10-2-2021 Google Eline Barten

Ook als je nog niets over Google Analytics 4 (GA4) gehoord hebt, zal je de komende tijd hier meer mee in aanraking komen. Het is de vervanger voor Google Analytics Universal, de tool voor websitestatistieken van Google. Er komt namelijk een einde aan de vorige generatie van Analytics. Hierdoor ontstaat niet de vraag óf je overstapt, maar wanneer je overstapt. Maar je wilt natuurlijk weten waar je aan begint. Wij informeren je er graag over. Waarom Google met een nieuwe

Artikel Google Analytics 4

Sitemaps in Search Console

21-1-2021 Google, How to/DIY Ineke Withaar-Colijn

Een sitemap helpt je om snel je pagina’s in de index van zoekmachines te krijgen. Als je ook nog je sitemap aanmeldt bij Google Search Console, dan krijg je allerlei nuttige informatie. Welke informatie dat is en hoe je deze gebruikt, lees je hier.  Waarom je een sitemap nodig hebt Een sitemap is een overzicht van alle belangrijke pagina’s waarmee jij gevonden wil worden door zoekmachines. Google gebruikt je sitemap dan ook om je pagina’s te crawlen. Heb je geen

Sitemap

Technische SEO: download de checklist

12-1-2021 How to/DIY, Technische SEO Martijn Hoving

Technische SEO. Te vaak een ondergeschoven kindje, doordat veel SEO specialisten zich voornamelijk focussen op contentcreatie en linkbuilding. Technische SEO blijft men helaas nog moeilijk vinden. We zien in de praktijk bij elke (voor ons) nieuwe website nog steeds veel technische problemen voorbijkomen. Een website die er qua technische SEO goed voor staat, wordt veel beter gevonden! Technische SEO is dus onverminderd belangrijk. We delen graag onze kijk op technische SEO met je.  Technisch? Technische SEO is vaak te technisch

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team