Categorie: Cases & Trends

Oude content updaten = SEO boost

10-3-2022 Cases & Trends, SEO & AI SEO Mariska Snoek

Wanneer jij al langere tijd blogposts en artikelen schrijft voor jouw website, dan ontkom je er niet aan dat de content na een tijd veroudert. Het nieuw leven inblazen van oude content is de moeite waard. Niet alleen je lezers vinden recente content leuk, maar ook Google houdt van content die helemaal up to date is. En het mooie aan het updaten van je oude content is dat je nu data en resultaten van je pagina kunt gebruiken om je

Page Experience, waar moet je op letten?

3-3-2022 Cases & Trends Eline Barten

In 2021 was de Page Experience Update al aangekondigd. Hierin zit een aantal verschillende rankingfactoren. Sommige nieuwe en een aantal al bestaande factoren. Vanaf augustus 2021 wordt dit al gebruikt bij het ranken van mobiele versies van URLs. Vanaf februari 2022 wordt dit ook voor desktop uitgerold. Eind maart wordt dit proces afgerond. Hoog tijd dus om een diepere duik te nemen in deze signalen. De page experience factoren Let op! Google geeft wel aan dat de zoekmachine meer waarde

Vijf vragen aan onze stagiair Kris

27-1-2022 Cases & Trends Ineke Withaar-Colijn

De stageperiode van onze stagiair Kris Burghout zit er alweer bijna op. Tijd dus voor een stevige ondervraging. We hebben Kris leren kennen als een gezellige collega, serieuze student en groot Marvel-fan. Hij vertelt je hier waarom SEO in de praktijk heel anders is dan het kennen van de begrippen en wat hij deed tijdens zijn reizen van Apeldoorn naar Zwolle. 1. Waarom wilde je stage lopen bij Onder? Binnen mijn opleiding media manager werd bij het vak marketing veel

Kris Burghout

SEO tools: onze crawling toolset en handige tips om je website te crawlen

13-1-2022 Cases & Trends Martijn Hoving

Crawl, crawlen of crawling. Nee, we hebben het niet over de wereldberoemde hit van Linkin Park en al helemaal niet over wat baby’s zo’n beetje vanaf maand 6 doen. In deze context bedoelen we met ‘crawling’ één van de belangrijkste processen van de zoekmachine. Want zonder het crawlproces zou een zoekmachine niet bestaan. Het crawlen van URLs betekent niets anders dan het volgen van hyperlinks en het ontdekken van (nieuwe) URLs en wijzigingen. Crawling tools bootsen dit proces na, wat

De zomer van de updates: Google Core update juni 2021

15-7-2021 Cases & Trends Martijn Hoving

Zomer 2021 is een roerige zomer: Nederland is nog steeds in de ban van de pandemie, het EK voetbal was voor oranje aan de korte kant, Zuid-Limburg is overstroomd en…. Google is weer flink aanpassingen aan het doen in het algoritme. Net nu menig SEO specialist vakantie aan het vieren is gaat de zichtbaarheid van veel websites omhoog en omlaag. Deze zomer tellen we om precies te zijn vier grote Google updates in het algoritme. Wat het ook nog extra

Google updates

Welke marketingtrends moet je volgen?

30-3-2021 Cases & Trends Ineke Withaar-Colijn

In december steken ze de kop op om uitbundig te bloeien tot ze eind februari weer onder de grond verdwijnen. Nee, ik heb het hier niet over de kerstroos (Helleborus), maar over blogs met marketingtrends voor het komende jaar. Als marketeer wil je natuurlijk op tijd inspringen, maar het zijn er veel. Heel veel. Wat moet je met al die informatie? In dit artikel vatten we de belangrijkste trends samen. Daarna geven we je een aantal tips waarmee je zelf

Marketingtrends volgen

Technische SEO: download de checklist

12-1-2021 Cases & Trends, SEO & AI SEO Martijn Hoving

Technische SEO. Te vaak een ondergeschoven kindje, doordat veel SEO specialisten zich voornamelijk focussen op contentcreatie en linkbuilding. Technische SEO blijft men helaas nog moeilijk vinden. We zien in de praktijk bij elke (voor ons) nieuwe website nog steeds veel technische problemen voorbijkomen. Een website die er qua technische SEO goed voor staat, wordt veel beter gevonden! Technische SEO is dus onverminderd belangrijk. We delen graag onze kijk op technische SEO met je.  Technisch? Technische SEO is vaak te technisch

De ultieme SEO migratie checklist

9-12-2020 Cases & Trends, SEO & AI SEO Martijn Hoving

De SEO specialist is over het algemeen niet snel te porren voor veel veranderingen tegelijk in een website. De reden hiervoor is het feit dat Google dan ook al die veranderingen moet interpreteren. Toch zijn er natuurlijk genoeg redenen om een SEO migratie uit te voeren. Denk aan een overname van een ander domein, een nieuwe website structuur of het veranderen van je merknaam. Een solide, goed voorbereide SEO migratie zorgt voor een goede interpretatie door Google en een minimale

5 manieren om te ranken op long tail zoekwoorden

22-9-2020 Cases & Trends, SEO & AI SEO Martijn Hoving

De long tail. Iedereen binnen de online marketing- of SEO-wereld heeft er weleens van gehoord. De long tail wordt ook wel eens ‘de heilige graal’ genoemd, omdat goed scoren op long tail zoekwoorden veel conversie oplevert. Maar wat is nou een long tail zoekwoord en wat is het verschil met generieke woorden? En natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe zorg je ervoor dat je een maximale zichtbaarheid in Google hebt op je long tail? We laten het je graag zien.  Head

Subcategorieën

Heb je vragen?

Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen

SEO vraag stellen

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder