Structured data, of ookwel schema markup, is onderdeel van Semantic SEO. Hiermee wordt meer context aan informatie gegeven zodat zoekmachines deze beter kunnen interpreteren. Daarnaast geeft het gebruik van Structured Data nog een voordeel. Door het gebruik van markups is het mogelijk om rich snippets, ookwel ‘rich results’, te verkrijgen. Dit is waar het de meeste marketeers om draait. De voordelen van rich results “As documented by case studies in the U.S. and abroad, retail firms can get up to
De brieven van de belastingdienst. Wie kent ze niet? Er is niet een van die automatisch geprinte brieven die me heel erg is bijgebleven. De tekst was formeel en saai en het ging mij er vooral om wat IK er mee zou opschieten. Als je de link trekt naar linkbuilding, dan is het eigenlijk hetzelfde. In de inbox van je linkpartner is maar beperkte ruimte en daarom moet je juist onderscheidend zijn en het verschil weten te maken om die
Een nieuw merk! Dat is leuk en spannend, maar ook heel veel werk. Ik spreek uit ervaring, want in mijn loopbaan mocht ik al 5 keer meewerken aan een rebranding. Deze ervaringen heb ik samengevat in 5 praktische stappen waar jij je voordeel mee kunt doen. Sta je voor een rebranding? Veel succes en ga ervoor! 1. Stel een kernteam samen Of je nu een groot of een klein bedrijf hebt, een rebranding is geen one-person’s-job. Er komen veel verschillende
Google eens op ‘featured snippets’ en je krijgt een bak aan informatie voorgeschoteld. Wat zijn featured snippets? Moet je er nou wel of niet mee aan de slag? En hoe kun je aan de slag met featured snippets? Ben je nog niet helemaal thuis in de wereld van featured snippets? Geen probleem, hieronder praten we je helemaal bij (inclusief de wijzigingen na de update van januari 2020). Daarbij geven we ook nog een aantal tips. Handig wanneer je aan de slag
Is de zomervakantie voor jou ook zo’n periode om even lekker je hoofd leeg te maken? Of gebruik je de tijd liever om op te ruimen en overzicht te creëren? Het boek ‘Getting Things Done’ van David Allen helpt je met beide! Uit je hoofd en op een lijstje, dat is zo’n beetje het belangrijkste uitgangspunt van Getting Things Done. In een aantal stappen leer je hoe je dat doet, welke lijstjes er zijn en hoe je die lijstjes beheert.
Semantic SEO, je bent het vast al wel een keer tegengekomen. Waarschijnlijk zonder dat je het zelf door had. Of in ieder geval de gevolgen ervan op de wereld van zoekmachines en SEO. Door gebruik te maken van Semantic Search kunnen websites onder andere hun snippet tussen de zoekresultaten uitbreiden met bijvoorbeeld sterren of productprijzen. Dit worden dan rich snippets. Maar ook de knowlegde panel, die vaak te zien is aan de zijkant van de zoekresultaten, is uitgebreid dankzij Semantic
Het komt vaak voor dat websites pagina’s hebben die erg veel op elkaar lijken qua content. Hier ontkom je soms niet aan, bijvoorbeeld bij advertentiecampagnes of bij pagina’s op een webshop. Maar je wilt natuurlijk wel aan Google laten weten welke pagina het belangrijkste is, want duplicate content kan je ranking in de weg zitten. Belangrijk dus om daar eens naar te kijken en canonical tags in te stellen waar dat nodig is. Met een canonical tag voorkom je namelijk
Wanneer je gaat verhuizen geef je je nieuwe adres door bij alle instanties. Wanneer je dat niet doet blijft de post op je oude adres terechtkomen. Voor je website geldt ditzelfde principe. Wanneer je de zoekmachine niet laat weten dat je URL verhuisd of veranderd is, zal deze de oude pagina blijven tonen met een 404 foutmelding als gevolg. Zonde! Want zo’n 404 foutmelding is erg irritant en in de meeste gevallen klikken we weg en gaan op zoek naar
In deze tijd van het jaar delen we graag onze vakantieplannen. En voorzichtig dromen we weer over het buitenland. Heb je voor je organisatie ook een internationale droom? Dan vraag je je vast af welke domeinextensie je nou het beste kunt kiezen en wat het effect is op SEO. Hier leggen we uit wat je opties zijn, want zoals altijd is er niet een standaard antwoord. Welke domeinnaam extensies zijn er? De domeinnaam extensie is het deel achter de punt,
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenHet team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.