Categorie: SEO & AI SEO

De robots.txt optimaal gebruiken

1-6-2021 Conversie & UX, SEO & AI SEO Eline Barten

De robots.txt is een belangrijk onderdeel van een website. En toch wordt deze vaak niet of verkeerd geïmplementeerd en gebruikt. In deze blog leg ik uit wat dit is en geef ik je een aantal situaties waarvoor jij het nu ook meteen kan gebruiken. Hierdoor laat jij geen kansen meer liggen. Wat is een robots.txt? De robots.txt is een tekstbestand dat op een website staat. Wanneer een crawler (zoekmachine) een website bezoekt kijkt deze als eerste naar dit bestand. Dit

Headerafbeelding robots.txt

Het See-Think-Do-Care model en SEO

27-5-2021 Conversie & UX, SEO & AI SEO Mariska Snoek

Lees je over SEO en contentmarketing, dan lees je over het verbeteren van je organische posities en het behalen van meer verkeer. Vaak wordt er antwoord gegeven op de vraag ‘we willen een hogere positie in Google’. En dat is ook super belangrijk! Want met lage organische posities behaal je weinig verkeer en zonder verkeer valt er weinig te marketen. Maar wanneer je alleen vanuit je posities en omzet kijkt naar SEO, dan verlies je jouw bezoekers snel uit het

See think do care model en SEO

Woorden los of aan elkaar schrijven voor SEO?

20-5-2021 SEO & AI SEO Ineke Withaar-Colijn

Herken je dat? Doe je een keywordanalyse, komt de zoekterm zowel los als aaneengeschreven voor. Waar kies je dan voor bij SEO? Het grootste zoekvolume? De officiële spelling? Of een combinatie om op beide varianten te scoren? Ik deed er een klein niet-wetenschappelijk onderzoek naar. Hier lees je dat het zeker verschil maakt en help ik je zelf een goede keuze te maken. Het taalweetje Ik mag regelmatig de eindredactie van onze blogs verzorgen en zeur daarbij altijd (letterlijk) over

De Contentmarketing gedachte (& SEO)

6-5-2021 SEO & AI SEO Martijn Hoving

Content. Een woord en begrip dat nogal veel voorbij komt in de onlinemarketingwereld. Het betekent zoiets als ‘inhoud’ en kan daardoor van alles betekenen.  Als een SEO specialist het over content heeft, bedoelt hij of zij vaak de tekst of andere inhoud van een pagina, gericht op een bepaald onderwerp of groepje zoektermen.  Contentmarketing heeft daar wel veel mee te maken, maar is een discipline op zich. Het is een techniek waarbij je waardevolle content voor een specifieke doelgroep ontwikkelt, om

Hoe werkt een zoekmachine?

19-4-2021 SEO & AI SEO Eline Barten

Bij het leren over SEO sla je al snel een hele belangrijke stap over. Vaak is dit het begrijpen van de werking van een zoekmachine. Het klinkt zo vanzelfsprekend en we gebruiken ze elke dag. En toch is het niet altijd duidelijk hoe zoekresultaten tot stand komen. Dit is ook niet raar, want zoekmachines zijn immers erg geheimzinnig over de details. Wat we wel weten over zoekmachines, is dat zij werken met algoritmes. Een algoritme is een  opeenvolging van stappen.

GoogleBot

Google Core Web Vitals; scores meten én problemen identificeren

26-3-2021 SEO & AI SEO Eline Barten

Je wilt je website optimaal maken om zo goed mogelijk vindbaar te zijn. Dat Google hiervoor kijkt naar de gebruikservaring, of ookwel page experience, is geen geheim. Dit neemt het algoritme mee in het bepalen van de rankings van pagina’s. Hieronder vallen meerdere (technische) onderdelen. In 2021 komen hier drie onderdelen bij. Deze worden de Core Web Vitals of ookwel Site Vitaliteit genoemd. Maar wat is dit eigenlijk en waarom is dit belangrijk? De Core Web Vitals Onder Core Web

Core Web Vitals

Een goede websitestructuur met cornerstone content

11-3-2021 B2B SEO, SEO & AI SEO Mariska Snoek

Stel, je bent ontzettend hard bezig geweest om jouw pagina’s te optimaliseren voor SEO. Je hebt alles volgens het boekje gedaan. Het schrijven voor SEO zit inmiddels helemaal in je systeem. En toch staat je concurrent boven jou. Frustrerend.. Hoe zorg je er nou voor dat jouw pagina bovenaan komt te staan in de zoekresultaten? Cornerstone content kan je op weg helpen naar de beste posities. Wat is cornerstone content? Cornerstone content is een vorm van uitgebreide content. Deze content verwijst naar

Cornerstone Content | SEO specialisten van Onder

SEO als ondersteuning voor je hele online marketing mix

18-2-2021 SEO & AI SEO Martijn Hoving

De meeste marketing managers en online marketeers weten dat de hele online marketingmix meewerkt aan het laten groeien van sales en omzet. SEO als stand-alone kanaal zien is dan ook zonde. SEO biedt namelijk veel ondersteuning aan de rest van je online marketingmix. Een aantal concrete voorbeelden van SEO als bouwblok voor andere onderdelen binnen online marketing lees je in dit artikel! De organische resultaten in Google en andere zoekmachines bieden nog steeds veel potentie. Dat ondervinden we zelf ook

Sitemaps in Search Console

21-1-2021 Conversie & UX, SEO & AI SEO Ineke Withaar-Colijn

Een sitemap helpt je om snel je pagina’s in de index van zoekmachines te krijgen. Als je ook nog je sitemap aanmeldt bij Google Search Console, dan krijg je allerlei nuttige informatie. Welke informatie dat is en hoe je deze gebruikt, lees je hier.  Waarom je een sitemap nodig hebt Een sitemap is een overzicht van alle belangrijke pagina’s waarmee jij gevonden wil worden door zoekmachines. Google gebruikt je sitemap dan ook om je pagina’s te crawlen. Heb je geen

Sitemap

Heb je vragen?

Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen

SEO vraag stellen

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
Teamfoto SEO bureau Onder