Categorie: SEO & AI SEO

Een succesvolle rebranding in 5 stappen

16-9-2021 SEO & AI SEO Ineke Withaar-Colijn

Een nieuw merk! Dat is leuk en spannend, maar ook heel veel werk. Ik spreek uit ervaring, want in mijn loopbaan mocht ik al 5 keer meewerken aan een rebranding. Deze ervaringen heb ik samengevat in 5 praktische stappen waar jij je voordeel mee kunt doen. Sta je voor een rebranding? Veel succes en ga ervoor! 1. Stel een kernteam samen Of je nu een groot of een klein bedrijf hebt, een rebranding is geen one-person’s-job. Er komen veel verschillende

Rebranding appels en peren

Betere zichtbaarheid met featured snippets

26-8-2021 SEO & AI SEO Mariska Snoek

Google eens op ‘featured snippets’ en je krijgt een bak aan informatie voorgeschoteld. Wat zijn featured snippets? Moet je er nou wel of niet mee aan de slag? En hoe kun je aan de slag met featured snippets? Ben je nog niet helemaal thuis in de wereld van featured snippets? Geen probleem, hieronder praten we je helemaal bij (inclusief de wijzigingen na de update van januari 2020). Daarbij geven we ook nog een aantal tips. Handig wanneer je aan de slag

Betere zichtbaarheid met featured snippets

Recensie: Getting Things Done – David Allen

19-8-2021 SEO & AI SEO Ineke Withaar-Colijn

Is de zomervakantie voor jou ook zo’n periode om even lekker je hoofd leeg te maken? Of gebruik je de tijd liever om op te ruimen en overzicht te creëren? Het boek ‘Getting Things Done’ van David Allen helpt je met beide! Uit je hoofd en op een lijstje, dat is zo’n beetje het belangrijkste uitgangspunt van Getting Things Done. In een aantal stappen leer je hoe je dat doet, welke lijstjes er zijn en hoe je die lijstjes beheert.

Illustratie opengeslagen boek

Het inzetten van Semantic SEO

26-7-2021 SEO & AI SEO Eline Barten

Semantic SEO, je bent het vast al wel een keer tegengekomen. Waarschijnlijk zonder dat je het zelf door had. Of in ieder geval de gevolgen ervan op de wereld van zoekmachines en SEO. Door gebruik te maken van Semantic Search kunnen websites onder andere hun snippet tussen de zoekresultaten uitbreiden met bijvoorbeeld sterren of productprijzen. Dit worden dan rich snippets. Maar ook de knowlegde panel, die vaak te zien is aan de zijkant van de zoekresultaten, is uitgebreid dankzij Semantic

Canonical tags gebruiken

22-7-2021 Conversie & UX, SEO & AI SEO Mariska Snoek

Het komt vaak voor dat websites pagina’s hebben die erg veel op elkaar lijken qua content. Hier ontkom je soms niet aan, bijvoorbeeld bij advertentiecampagnes of bij pagina’s op een webshop. Maar je wilt natuurlijk wel aan Google laten weten welke pagina het belangrijkste is, want duplicate content kan je ranking in de weg zitten. Belangrijk dus om daar eens naar te kijken en canonical tags in te stellen waar dat nodig is. Met een canonical tag voorkom je namelijk

Canonical tags

Redirects: Hallo Google, we zijn verhuisd!

24-6-2021 SEO & AI SEO Mariska Snoek

Wanneer je gaat verhuizen geef je je nieuwe adres door bij alle instanties. Wanneer je dat niet doet blijft de post op je oude adres terechtkomen. Voor je website geldt ditzelfde principe. Wanneer je de zoekmachine niet laat weten dat je URL verhuisd of veranderd is, zal deze de oude pagina blijven tonen met een 404 foutmelding als gevolg. Zonde! Want zo’n 404 foutmelding is erg irritant en in de meeste gevallen klikken we weg en gaan op zoek naar

Redirects: hallo Google! We zijn verhuisd!

Hoe kies je een goede domeinextensie?

17-6-2021 SEO & AI SEO Ineke Withaar-Colijn

In deze tijd van het jaar delen we graag onze vakantieplannen. En voorzichtig dromen we weer over het buitenland. Heb je voor je organisatie ook een internationale droom? Dan vraag je je vast af welke domeinextensie je nou het beste kunt kiezen en wat het effect is op SEO. Hier leggen we uit wat je opties zijn, want zoals altijd is er niet een standaard antwoord. Welke domeinnaam extensies zijn er? De domeinnaam extensie is het deel achter de punt,

Domein extensie

De robots.txt optimaal gebruiken

1-6-2021 Conversie & UX, SEO & AI SEO Eline Barten

De robots.txt is een belangrijk onderdeel van een website. En toch wordt deze vaak niet of verkeerd geïmplementeerd en gebruikt. In deze blog leg ik uit wat dit is en geef ik je een aantal situaties waarvoor jij het nu ook meteen kan gebruiken. Hierdoor laat jij geen kansen meer liggen. Wat is een robots.txt? De robots.txt is een tekstbestand dat op een website staat. Wanneer een crawler (zoekmachine) een website bezoekt kijkt deze als eerste naar dit bestand. Dit

Headerafbeelding robots.txt

Het See-Think-Do-Care model en SEO

27-5-2021 Conversie & UX, SEO & AI SEO Mariska Snoek

Lees je over SEO en contentmarketing, dan lees je over het verbeteren van je organische posities en het behalen van meer verkeer. Vaak wordt er antwoord gegeven op de vraag ‘we willen een hogere positie in Google’. En dat is ook super belangrijk! Want met lage organische posities behaal je weinig verkeer en zonder verkeer valt er weinig te marketen. Maar wanneer je alleen vanuit je posities en omzet kijkt naar SEO, dan verlies je jouw bezoekers snel uit het

See think do care model en SEO

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder