Wanneer jij al langere tijd blogposts en artikelen schrijft voor jouw website, dan ontkom je er niet aan dat de content na een tijd veroudert. Het nieuw leven inblazen van oude content is de moeite waard. Niet alleen je lezers vinden recente content leuk, maar ook Google houdt van content die helemaal up to date is. En het mooie aan het updaten van je oude content is dat je nu data en resultaten van je pagina kunt gebruiken om je
SEO en Google gaan al jaren hand in hand. Worden er wijzigingen doorgevoerd in de algoritmes van Google? Dan zijn SEO-specialisten er als de wiedeweerga bij om te kijken wat er verandert en welke aanpassingen er doorgevoerd moeten worden. De focus ligt hierbij vooral op de zoekmachine van Google, maar wat als we iets verder kijken? Dan komen we al gauw bij YouTube terecht; de tweede grootste zoekmachine van de wereld. Wat nou als we onze kennis over SEO ook
Herken je dat? Je leest een blog of artikel ergens en na die tijd denk je ‘wat heb ik nou eigenlijk gelezen?’ De tekst staat vol met loshangende feiten en vormt geen samenhangend geheel. Of je hebt geen idee wat je met de informatie moet, omdat het niet concreet is. Iets wat je wilt voorkomen, want je schrijft waarschijnlijk met passie over jouw product of dienst. Hoe zorg je er dan voor dat jouw verhaal overkomt, blijft hangen en hopelijk
Ondanks dat SEO in de kern een langetermijnstrategie is, zijn er toch een aantal punten waar je relatief snel en makkelijk mee kunt scoren. Dit zijn punten waar mijn handen al van gaan jeuken om ze niet direct voor een klant door te voeren en/of op te lossen. 1. Sitemaps Een sitemap is simpelweg een verzameling van je belangrijkste URL’s. Veelal zijn dit alle indexeerbare pagina’s. Een zoekmachine kan aan de hand van een sitemap veel pagina’s ontdekken. Het is
Google ziet een backlink als een stem op een website. Wanneer iemand een link plaatst wil diegene eigenlijk zeggen “Ik stem op deze website of pagina”. Men plaatst echter niet zomaar een verwijzing naar je site, maar doet dit omdat je echt wat te zeggen hebt. Als je die natuurlijke verwijzing hebt gescoord is dit heel goed voor je website, wordt je meer gezien als autoriteit en wordt je uiteindelijk beter gevonden. Links worden soms ook ingekocht. ‘Een link is
Voor iedere mogelijke term een pagina aanmaken, dat was eerder de heilige graal voor goede posities in Google. Tegenwoordig is dit niet meer zo. Google begrijpt namelijk variaties in zoektermen waardoor je niet voor iedere variatie van een zoekterm een nieuwe pagina hoeft aan te maken. Heb je wel meerdere pagina’s voor een zoekterm (en variaties), dan is er een grote kans dat je last hebt van keyword kannibalisatie. Wat is keyword kannibalisatie? Het klinkt een beetje vreemd: ‘kannibalisatie’, maar
Waar je tien jaar geleden nog kon ranken op een zoekterm door deze gewoon in iedere zin te zetten, kom je daar nu niet meer mee weg. Google is namelijk een stuk slimmer geworden en snapt zoekintenties. Daarnaast kent hij je zoekgeschiedenis en begrijpt Google dat je met hetzelfde woord verschillende dingen kunt bedoelen. Wanneer je de juiste keuzes maakt bij het kiezen van je zoektermen, maak je kans op goede organische posities en daarmee relevante bezoekers op je website.
Als webwinkel wil je het adres zijn voor de fervente online shopper. Je wilt je producten op een toegankelijke manier aanbieden zodat iedereen zonder teveel problemen een bestelling bij je plaatst. In dit artikel neem ik je mee in de vijf beste linkbuildingtactieken zodat je webwinkel naar boven popt als mensen zoeken op een interessante zoekterm. Bij bijvoorbeeld ‘seo-advies’ willen wij als SEO bureau de eerste plaats behalen zodat jij het snelst voor ons kiest. Wat is linkbuilding? Zie het internet als
Je besteed waarschijnlijk veel tijd aan het optimaliseren van jouw website om goede organische posities te behalen. Maar kijk je ook wel eens naar de SERP pagina? Dit wordt namelijk vaak vergeten. SERP betekent ‘Search Engine Results Page’, oftewel de pagina’s binnen de zoekresultaten in de zoekmachine. Met een goede SERP strategie haal jij alles uit de mogelijkheden van de zoekresultatenpagina. SERP analyse Om een SERP strategie te formuleren moet je eerst kijken hoe de zoekresultaten er nu uitzien en waar
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.