Het is een van de meest populaire platforms vanwege zijn gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. WordPress heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders. 3 algemene voordelen zijn: WordPress heeft bijvoorbeeld ook veel mogelijkheden qua integraties met andere softwareprogramma’s en platforms, waardoor het eenvoudig is om verschillende tools te
Wellicht herken je de volgende situatie. Je start een nieuw bedrijf en hebt hiervoor een website nodig. Samen met een developer en (hopelijk) een SEO-specialist zet je een prachtige website neer. Je koopt een nieuwe domeinnaam, zonder historie, en plant de livegang. Na livegang blijf je al je SEO-tools verversen in de hoop op de eerste tekenen van indexatie. Geduld is een schone zaak, maar hoe lang moet je wachten? Als je bovenstaande situatieschets herkent en je net zo ongeduldig
De afgelopen decennia is er veel te doen geweest om linkbuilding; wat werkt wel en wat niet? Ook het afgelopen jaar tijdens de Google Updates speelden er weer veel vragen. In dit blogartikel leggen we haarfijn uit hoe wij linkbuilding aanpakken in 2024. Ik doorloop in dit blog het proces als we voor een nieuwe klant aan de slag gaan met linkbuilding. Hoe beginnen we? Als eerst is het hierbij belangrijk dat je een zoektermanalyse doet en weet wat voor
Met de opkomst van AI wordt het voor Google steeds lastiger om alle content te zien, te crawlen en te indexeren. Content van goede kwaliteit (helpful content) wordt met de dag belangrijker. Wil jij meer weten? Lees dan snel verder om te ontdekken hoe jij de kwaliteit van jouw website hoog houdt. Los het probleem op van de zoeker Een zoeker in Google heeft een bepaalde vraag, of zit met een probleem. Jouw website dient deze vraag – of dit
Google indexeert niet elke pagina op het internet. Aangezien het steeds eenvoudiger wordt om enorme hoeveelheden content te publiceren, is het logisch dat Googlebot slechts een klein deel daarvan kan crawlen en indexeren. Wij merken zelf ook bij klanten dat het een grotere uitdaging is geworden om nieuwe websites of pagina’s vindbaar te maken. Soms ligt dit aan techniek, andere keren aan content of aan links. Ik deel in dit blog de 8 meest voorkomende redenen dat jouw website of
Marketing draait om het overdragen van de juiste boodschap aan de juiste mensen via de juiste methoden en media. Om te komen tot de juiste boodschap is het erg fijn als je weet hoe je huidige klantenbase over je denkt. Wat zijn de waarden die zij toekennen aan je bedrijf? En welke ervaring hebben zij als klant? Als je deze informatie hebt over je gehele bedrijf of bijvoorbeeld enkel voor één product dat je levert, wordt het een stuk gemakkelijker
SEO voor afbeeldingen is net zo relevant als SEO op tekst- en technisch gebied. Afbeeldingen spelen een grote rol in de organische vindbaarheid en geven ondersteuning aan je content. In dit artikel leg ik je uit waarom je SEO voor afbeeldingen anno 2025 belangrijker is dan ooit! Zeker met de Circle to Search technologie die Google in samenwerking met Samsung heeft uitgerold in januari 2024 is het slim op hier direct op in te spelen. Met de kennis van nu
Het opsporen en corrigeren van oude 404-pagina’s met externe backlinks kan erg waardevol zijn voor jouw rankings. Deze 404-pagina’s zijn niet alleen een gemiste kans voor waardevol verkeer, maar kunnen ook de geloofwaardigheid en gebruikerservaring van je site schaden. Daarnaast weegt Google de kwaliteit van jouw externe backlinks zwaar mee in zijn rangschikking algoritme. Dus het identificeren en corrigeren van deze fouten kan een aanzienlijke impact hebben op je SEO-prestaties. Zeker als je een grotere webshop hebt met een wisselend
Hoe eet je een olifant? Het herstructureren van de URL-structuur van je website kan een enorme uitdaging lijken, vergelijkbaar met het idee van het eten van een olifant. Maar, zoals het gezegde gaat, “Hoe eet je een olifant? Hapje voor hapje.” In dit artikel gaan we dieper in op de belangrijke aspecten van URL-structuur, van het creëren van overzicht tot het begrijpen van seizoensinvloeden en het optimaliseren van de URL-structuur voor SEO. Na het lezen van dit blog kan jij
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.