9+

Blog

Alles over SEO

EEAT analyse

E-E-A-T analyse uitvoeren voor YMYL-websites

26-4-2024 EEAT, How to/DIY Leanne la Faille

Gaat jouw website over zaken die écht impact hebben op mensen – denk aan gezondheid, financiën, welzijn of veiligheid? Dergelijke onderwerpen, ook wel “Your Money or Your Life” (YMYL) genoemd, moeten van Google het hoogste niveau van Ervaring, Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid (E-E-A-T) laten zien. Ben je benieuwd naar de betrouwbaarheid van jouw website? Ik neem je stap voor stap mee in het uitvoeren van een E-E-A-T analyse. Waarom E-E-A-T?Vanaf de core update van 2020 kwamen er strengere kwaliteitseisen om

Lees verder

Google Search Console uitleg

25-5-2020 Google, How to/DIY Martijn Hoving

Google Search Console biedt ons veel informatie die we gebruiken om de vindbaarheid van websites te verbeteren. Het is een gratis dienst van Google (voorheen bekend onder de naam Webmaster Tools) die wat ons betreft door iedereen met een website gebruikt zou moeten worden. Het geeft je inzicht in de prestaties van je website in de zoekmachine, maar helpt je ook met het oplossen van eventuele problemen. In dit artikel vertellen we je meer over de twee belangrijkste onderdelen: het

Verbeter je linkprofiel

12-5-2020 Linkbuilding, How to/DIY Ineke Withaar-Colijn

Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. Wat nu als je alles al hebt gedaan op SEO gebied? Je weet wat je belangrijkste zoekvragen zijn en hebt hier goede pagina’s voor geschreven. Daarnaast heb je een prachtige titel en beschrijving gemaakt voor de zoekresultatenpagina. Maar je komt nog steeds niet hoger in Google. Of die

Schakels met elkaar verbinden

Lokale SEO met Google Mijn Bedrijf

5-5-2020 Google, How to/DIY Martijn Hoving

Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. Google houdt al een aantal jaren flink rekening met de locatie die je hebt tijdens het uitvoeren van een zoekopdracht. Het heeft namelijk geen enkele zin om een algemeen resultaat te laten zien, terwijl de zoeker een lokaal resultaat verwacht. Als we bijvoorbeeld op

De titel en beschrijving van webpagina’s

23-4-2020 (Content)marketing, How to/DIY Kirsty de Wit

Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. Iedereen kent het, de zoekresultatenpagina van Google. Je ziet een lijst van allerlei websites die te maken hebben met de betreffende zoekterm. In onze eerste blog heb je geleerd hoe je zelf zoekvragen uit Google achterhaalt. Hierin hebben we ook een onderbouwing gegeven welke soorten zoektermen

Zelf zoekvragen uit Google achterhalen

9-4-2020 (Content)marketing, How to/DIY Martijn Hoving

Dit is een artikel uit onze Life after Corona reeks, geschreven om ondernemers, webmasters en eigenlijk iedereen met een website te helpen om klaar te zijn voor het moment dat de maatregelen weer wat minder worden. In het eerste artikel uit onze ‘Life after Corona’ reeks laten we je zien hoe je zelf op eenvoudige wijze zoekvragen (rond merk, product of dienst) uit Google achterhaalt. Dat geeft je veel input om je website te verbeteren, zodat je meer verkeer uit

3 manieren om veranderend zoekgedrag te analyseren

26-3-2020 (Content)marketing, How to/DIY Martijn Hoving

De Corona maatregelen zorgen voor bizarre taferelen. De meeste lezers van dit artikel lezen het bijvoorbeeld thuis, om maar eens wat te noemen. We zien qua vertoningen in de zoekmachine ook een boel verschillen. Er zijn websites die veel minder draaien (campings, reissites, etc.), maar ook websites die veel meer vertoningen hebben (bouwmarkten, tuincentra, etc.). Een flink veranderend zoekgedrag dus, waarop we moeten inspelen. We kregen van een aantal klanten afgelopen twee weken al de vraag of het ook mogelijk

SEO en SEA

3-2-2020 (Content)marketing Ineke Withaar-Colijn

Kies je voor SEO of SEA om meer bezoekers op je website te krijgen? Hoewel je met SEA sneller resultaat hebt, adviseren wij te beginnen met SEO. SEO zorgt er namelijk voor dat je techniek, structuur en inhoud op orde zijn en vormt zo een solide basis voor al je online marketing.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team