Solarfields is een jong bedrijf met ambitie: 1 miljoen huishoudens voorzien van duurzame stroom. Voor 2030. Daarvoor realiseren ze zonneparken op grond, dak en water. Om zo’n ambitie kracht bij te zetten, willen ze natuurlijk goed gevonden worden op ‘zonnepark’. Maar daar houdt het niet op. Ook de beleving op de website moet het optimisme en de expertise van Solarfields weerspiegelen. En zo brengt Solarfields 3 partijen samen om te werken aan branding, techniek en zoekmachineoptimalisatie.
Zoektermanalyse
We starten met een zoektermanalyse en bespreken met Esther en David van Solarfields welke zoektermen voor hen belangrijk zijn. Uiteraard selecteren we alle zoektermen die te maken hebben met zonneparken, maar bijvoorbeeld ook ‘sde subsidie’, een belangrijke stap voorafgaand aan het realiseren van zonneparken en zonnedaken.
Kleine zoekvolumes
Vaak focussen we op zoektermen die aardig wat volume hebben. Voor Solarfields is dat anders. De doelgroep is heel specifiek en een compleet traject neemt veel tijd in beslag. Daardoor wordt op sommige termen ook weinig gezocht. Maar die ene zoeker in de maand is dan wel heel concreet op zoek naar een oplossing die Solarfields kan bieden. En daarom loont het om ook aandacht te besteden aan de zoektermen met weinig zoekvolume.
Compleet nieuwe structuur
Op basis van de zoektermen hebben we een compleet nieuwe url-structuur gemaakt waarin alle onderwerpen aan bod komen. De belangrijkste zoektermen zijn uitgewerkt op cornerstone pagina’s en op de subpagina’s gaan we dieper in op onderwerpen. Ook de projecten van Solarfields krijgen een logische onderverdeling. Om dit allemaal te realiseren, werken we nauw samen met zowel de webbouwer als het brandingbureau.
Cornerstonepagina voor het thema ‘zonnepark’
Samenwerking WordPress webbouwer
Met elkaar komen we tot het beste resultaat. WordPress webbouwer Nordique stort zich op de techniek van de website en zorgt ervoor dat er geen obstakels voor de Googlebot (en andere bots) zijn om de site goed te kunnen crawlen. Ook zorgen ze ervoor dat we pagina’s in de nieuwe url-structuur kunnen aanmaken. En als we nog een issue ontdekken, kunnen we dat via een gezamenlijk Trellobord oppakken.
Samenwerking met opdrachtgever en brandingbureau
Solarfields zorgt vanuit hun expertise voor de inhoud van de pagina’s. Dizain voert vervolgens een redactieslag uit en geeft de teksten een tone of voice die past bij Solarfields. Wij van Onder doen tot slot nog een check op SEO. Dit alles houden we bij in een gigantische, overkoepelende sheet zodat iedereen van elkaar weet hoe ver we zijn. Ondertussen heeft Dizain een complete nieuwe lijn met foto’s laten maken. Als vlak voor livegang de nieuwe afbeeldingen zijn geplaatst, komt alles bij elkaar en is het resultaat fantastisch.
Resultaat
Vrij snel na livegang van de vernieuwde website zien we al mooie resultaten:
19% meer organische sessies
30% meer vertoningen in Google
14 nieuwe top 10 posities
4 nieuwe top 3 posities, waaronder het belangrijkste zoekwoord ‘zonnepark’
Benieuwd wie de mensen achter dit project zijn? We hebben samengewerkt met:
Opdrachtgever: Solarfields Esther (Communicatie Specialist), David (Marketing Strateeg)
Merkbeleving: Dizain Paulien (Projectmanager), Maurice (Contentmarketeer)
Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!
Marien van Stegeren
Eigenaar Kitcentrum
Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied.
Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!
Marten Stellingwerf
Webmaster
Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken.
Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.
Mark Prummel
SEO Specialist Stella Fietsen
Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!
Van experimenten tot ontwikkelingen bij Google en van
best practices tot eigen cases
Een kijkje achter de schermen bij Onder
"*" geeft vereiste velden aan
Wij gebruiken cookies om deze website te analyseren, personaliseren en te verbeteren.Let op: bij doorgaan met het bezoeken van deze website verleen je toestemming voor het plaatsen van cookies.
Privacy Statement