SEO audit

Een (uitgebreide) SEO scan waaruit een concrete lijst met verbeterpunten komt

SEO audit

Onze SEO audit geeft antwoord op vragen als: hoe goed wordt de website van jouw bedrijf gevonden? En laat je hierin nog steken vallen? Dit zijn lastige vragen, waar niet zomaar antwoord op te geven is. Veel ontwikkelaars maken gratis tools die je zogenaamd het antwoord geven, maar voor een écht antwoord heb je onze SEO audit nodig. Na deze SEO scan heb je namelijk een helder overzicht van de aandachtspunten en kun je concreet aan de slag met het verbeteren van de vindbaarheid van je website. Met of zonder onze hulp.

Wat is een SEO audit? En hoe werkt het?

Een SEO audit is een (uitgebreide) SEO scan waaruit een concrete lijst met verbeterpunten komt. Bepalen hoe het gesteld is met de vindbaarheid van je website omvat meer dan alleen even Googlen of de website in de index staat. Voordat we aan de slag gaan, kijken we onder andere naar de doelen en doelgroep van je website. Ook is het belangrijk om te weten op welke zoektermen je gevonden wilt worden en wat je concurrenten doen.

Daarna bepaal je of je een kleine of uitgebreide audit wilt. In de kleine audit richten we ons op het laaghangend fruit: verbeterpunten die direct zijn door te voeren, waarmee je direct winst boekt. Wil je het serieuzer en grondiger aanpakken, dan krijg je een uitgebreide audit. Hierin kijken we naar alle SEO factoren die van toepassing zijn. Met de uitgebreide SEO audit heb je een volledig beeld van alle mogelijke aandachtspunten op het gebied van search engine optimization.

Werkwijze SEO audit

We beginnen de uitgebreide SEO audit met een nulmeting en een zoektermenanalyse. Daarna ga onderzoeken we hoe het staat met de belangrijkste onderdelen van SEO:

  • Techniek: we kijken onder andere naar de laadsnelheid en toegankelijkheid van je website.
  • On-page SEO: zijn de meta-tags goed ingevuld? Staan de teksten, koppen en afbeeldingen goed?
  • Content: ook analyseren we de content op je site. Gebruik je bijvoorbeeld structured data? En krijgt je doelgroep de content die ze willen en verwachten?
  • Linkprofiel: waardevolle links verbeteren je vindbaarheid. Daarom kijken we ook hoe het met je linkprofiel gesteld is.

Tot slot maken we een inschatting van de winst die we kunnen behalen op SEO gebied. Dat gaat dan om de hoeveelheid verkeer en de omzet die het op kan leveren.

Wat krijg jij voor de SEO scan?

Nadat we de SEO scan hebben uitgevoerd, leveren we een helder rapport op. Zie dit als een lijst met verbeteringen voor je webbouwer, marketeer, contentmarketeer of copywriter. Uiteraard spreken we het rapport samen door, zodat je na afloop precies weet welke stappen je kunt zetten. Soms zet je die stappen zelf, maar we helpen je er natuurlijk ook graag mee, bijvoorbeeld bij het verwerken van complexe technische SEO punten.

Meer weten over de SEO audit?

Nieuwsgierig geworden naar de SEO performance van je website? Neem dan contact met ons op voor een gratis SEO website check!

Scroll to Top

Deze website gebruikt cookies om je de best mogelijke ervaring te bieden.