Categorie: EEAT

Wat is parasite SEO? En waarom het niet langer werkt

29-11-2024 (Content)marketing, EEAT, Linkbuilding Leanne la Faille

Parasite SEO was jarenlang een lucratieve strategie waar zelfs grote spelers zoals Forbes gretig gebruik van maakten. Affiliate content, kortingscodes en commerciële deals leverden miljoenen op, maar met Google’s recente updates tegen ‘site reputation abuse’ lijken deze gouden tijden voorbij. Waarom wil Google deze praktijk uitbannen? En wat betekent dit voor bedrijven die afhankelijk waren van deze strategie? Wat is Parasite SEO? Parasite SEO is een strategie waarbij een website met lage autoriteit content plaatst op een andere website met

Autoriteit bouwen binnen een cluster? Zo doen we dat

6-6-2024 (Content)marketing, EEAT, How to/DIY Jesse Commandeur

Om goed te scoren in Google, moet jouw website voldoen aan de E-E-A-T richtlijnen. Daarom moet je ervoor zorgen dat je alle onderdelen van E-E-A-T in het vizier hebt. In dit artikel vertellen we meer over het maken van clusters rondom bepaalde onderwerpen. Ook vertellen we meer over het bouwen van autoriteit rondom belangrijke zoektermen. Hoe begin je hiermee? Als eerst doe je een zoektermanalyse voor jouw website. Je komt erachter welke termen veel zoekvolume hebben en weinig concurrentie. Dit

E-E-A-T analyse uitvoeren voor YMYL-websites

28-4-2024 EEAT, How to/DIY Leanne la Faille

Gaat jouw website over zaken die écht impact hebben op mensen – denk aan gezondheid, financiën, welzijn of veiligheid? Dergelijke onderwerpen, ook wel “Your Money or Your Life” (YMYL) genoemd, moeten van Google het hoogste niveau van Ervaring, Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid (E-E-A-T) laten zien. Ben je benieuwd naar de betrouwbaarheid van jouw website? Ik neem je stap voor stap mee in het uitvoeren van een E-E-A-T analyse. Waarom Google E-E-A-T?Vanaf de Core Update van 2020 kwamen er strengere kwaliteitseisen

eeat analyse

Onze key learnings van Friends of Search 2024

22-3-2024 (Content)marketing, AI (Artificiële Intelligentie), EEAT, Google Ivo Nijboer

Wat werden er enorm veel kennis en inzichten gedeeld tijdens Friends of Search! Leanne en ik waren blij om erbij te mogen zijn. De dag was intensief maar vloog echt voorbij! Wij nemen je mee in de lezingen die wij bezochten en de inzichten die wij meenemen! The Impact of AI in SEO: How is it going and What to Expect Next Aleyda Solis (founder Orainti & International SEO consultant) Aleyda vloog door de slides heen en tijd om foto’s

Friends of Search 2024

CMS plus- en minpunten uit SEO oogpunt

14-3-2024 (Content)marketing, EEAT, How to/DIY, Overig Ivo Nijboer

Content Management Systemen (CMS) zijn belangrijk voor het effectief beheren van de inhoud van websites. Ze stellen gebruikers in staat om zonder veel technische kennis, content te creëren, bewerken en publiceren. Dit is belangrijk in een tijd waarin de online aanwezigheid van bedrijven van vitaal belang is. Search Engine Optimization (SEO) speelt een grote rol in het succes van websites door de zichtbaarheid in zoekmachines zoals Google te vergroten. Een goede SEO-strategie zorgt ervoor dat een website hoger scoort in

CMS plus- en minpunten vanuit SEO oogpunt.

Hoe houd je de kwaliteit van jouw website hoog?

8-2-2024 (Content)marketing, AI (Artificiële Intelligentie), EEAT, Overig Jesse Commandeur

Met de opkomst van AI wordt het voor Google steeds lastiger om alle content te zien, te crawlen en te indexeren. Content van goede kwaliteit (helpful content) wordt met de dag belangrijker. Wil jij meer weten? Lees dan snel verder om te ontdekken hoe jij de kwaliteit van jouw website hoog houdt.  Los het probleem op van de zoeker Een zoeker in Google heeft een bepaalde vraag, of zit met een probleem. Jouw website dient deze vraag – of dit

blog banner

Optimaliseer je content voor Google Discover

30-6-2023 (Content)marketing, EEAT, Google Ivo Nijboer

Stappen en tips voor meer zichtbaarheid in Google Discover

Google Discover - Onder

Exprience en E-E-A-T: laat echte ervaring zien in je content

4-4-2023 EEAT Leanne la Faille

In december 2022 introduceerde Google een nieuwe versie van de Quality Rater Guidelines. Het inmiddels bekende E-A-T is uitgebreid met de toevoeging van een extra letter E voor Experience: E-E-A-T dus. Dit lijkt met name impact te gaan hebben op niche blogs en review sites, maar ook binnen e-commerce websites kan het nodig zijn (bewijs van) ervaring toe te voegen aan je content. Dit roept de vraag op: wanneer is het wel en niet belangrijk voor E-E-A-T om je eigen

Google E-E-A-T

5 tips om je webshop betrouwbaarder te maken

26-1-2023 (Content)marketing, EEAT Tristan Staal

En waarom dit belangrijker dan ooit is! Door alle ChatGPT heisa zijn we haast vergeten dat Google het jaar afsloot met de Helpful content update en een verbetering van haar Quality Rater Guidelines (QRG). Alsof de zoekmachine nog even wilde aangeven: ‘leuk, die van het internet geschraapte content, maar onze zoekresultaten zijn geschreven door mensen die er verstand van hebben en zijn dus veel waardevoller’. Helemaal niet zo’n gekke gedachte van Google om op deze manier aan klantenbinding te doen.

EEAT Trust is king

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder Zwolle