Meer zero-click searches dan ooit! Het percentage zoekopdrachten in Google dat niet resulteert in een click op een zoekresultaat ligt tegenwoordig al op 65 procent. Google serveert in veel gevallen al pasklare antwoorden op zoekopdrachten op de resultatenpagina. Zo krijg je boven de organische zoekresultaten vaak al een kader te zien met het antwoord op je zoekvraag, de zogenaamde featured snippet. In het kader rechts van de resultaten plaatst Google in veel gevallen het zogenaamde Knowledge Panel. Hier staat informatie
“Content = king” is een veelgehoorde uitspraak bij contentmarketeers. Door unieke en relevante content te publiceren, kun je meer organisch zoekverkeer krijgen. Veel mensen denken dat ze hier veel tijd aan kwijt zijn, maar dat is zeker niet het geval. Met een kennisbank zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk informatie geeft over een onderwerp. Vanuit hier kun je interne links toevoegen naar belangrijke SEO-pagina’s, om deze verder te versterken. Wat is een kennisbank precies? Een kennisbank is een wiki-gedeelte
Menig Ecommerce platform is van zichzelf al vrij SEO vriendelijk, maar dat betekent niet dat alle seinen qua SEO al op groen staan. In Magento zul je zelf nog een flinke slag moeten slaan. Hetzelfde geldt voor Lightspeed, Shopify en WordPress/Woocommerce. Om over de maatwerk Ecommerce oplossingen nog maar te zwijgen (al zien we zelf onze best lopende Ecommerce klanten op custom oplossingen draaien). De basis van een webshop draait natuurlijk om categorieën en producten. Om SEO succes te hebben
Emma is sinds februari SEO & Online Marketing Stagiaire bij Onder. Zij is dagelijks aan het leren over SEO en kritisch aan het kijken naar onze eigen online marketing. Ook doet zij onderzoek naar de interne communicatie bij ons. Met haar kennis vanuit onder andere haar opleiding helpt ze ons elke dag een stapje verder. Omdat Emma ook na haar stage een tijdje blijft hangen, stellen wij haar graag nogmaals aan iedereen voor. Nu door middel van een uitgebreid interview.
E-A-T is al een paar jaar een erg actueel topic en bleef ook bij Friends of Search niet onbesproken. Expert Lily Ray (Amsive Digital) deelde de laatste inzichten op het podium en volgens haar moet E-A-T inmiddels de backbone zijn van elke SEO strategie. Sterker nog, “Elke SEO die zich nog niet in dit onderwerp heeft verdiept, heeft zitten slapen of in elk geval niet genoeg aandacht geschonken aan wat Google aan het uitspoken is,” aldus Lily. Hieronder een verslag
Testen, testen en nog eens testen. Daar ben je als SEO-specialist voortdurend mee bezig. Je verandert iets aan een website en vervolgens check je of dit het gewenste effect heeft. Maar leidt jouw aanpassing wel tot het effect, of zijn er andere externe invloeden die invloed hebben op jouw SEO-resultaten? Lees snel meer over SEO A/B testing en de kracht ervan. Wat is SEO A/B testing? SEO AB/testing is het testen van wijzigingen aan een website. Hiervoor maak je gebruik
Leuk, dat SEO. Maar wat gaat me dat opleveren? Iedere beslisser of bedrijfseigenaar Geen enkele bedrijfseigenaar of marketing manager heeft zin om een budget te verbranden, zonder dat hier wat tegenover staat. Daarom krijgen wij ook vaak de vraag wat SEO oplevert voor onze (potentiële) klanten. En dit is ook een vraag die de gemiddelde inhouse SEO specialist of freelance SEO specialist op zich afgevuurd ziet. “It depends” is zeker geen antwoord in dit geval, omdat investeringen nou eenmaal verantwoord
De beveiliging van een website en SEO gaan hand in hand. Een sterke beveiliging kan namelijk een positief effect hebben op de vindbaarheid van je website. En het goede nieuws is: jij kan invloed uitoefenen op deze rankingfactor! In dit blog leg ik je beveiligde SEO uit: van waarom tot hoe. Waarom zou je een website beveiligen? Tegenwoordig is het erg belangrijk dat je website veilig is. Door ervoor te zorgen dat je website goed beveiligd is, voorkom je dat
Hoe verbeter je de lokale vindbaarheid van je website? Iedereen met een winkel, salon, praktijk of kantoor herkent het vast: de frustratie omdat je op ‘het kaartje’ van Google net onder die ene concurrent staat. Hoe dichter een bedrijf bij de zoeker ligt, hoe hoger deze in de zoekresultaten komt. Niets aan te doen zou je zeggen. Maar er zijn genoeg factoren waar je wel invloed op hebt. Hier geven we 5 tips met wat je allemaal kunt doen. Wat
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenHet team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.