Content. Een woord en begrip dat nogal veel voorbij komt in de onlinemarketingwereld. Het betekent zoiets als ‘inhoud’ en kan daardoor van alles betekenen. Als een SEO specialist het over content heeft, bedoelt hij of zij vaak de tekst of andere inhoud van een pagina, gericht op een bepaald onderwerp of groepje zoektermen. Contentmarketing heeft daar wel veel mee te maken, maar is een discipline op zich. Het is een techniek waarbij je waardevolle content voor een specifieke doelgroep ontwikkelt, om
Bij het leren over SEO sla je al snel een hele belangrijke stap over. Vaak is dit het begrijpen van de werking van een zoekmachine. Het klinkt zo vanzelfsprekend en we gebruiken ze elke dag. En toch is het niet altijd duidelijk hoe zoekresultaten tot stand komen. Dit is ook niet raar, want zoekmachines zijn immers erg geheimzinnig over de details. Wat we wel weten over zoekmachines, is dat zij werken met algoritmes. Een algoritme is een opeenvolging van stappen.
Zoek op ‘SEO’ in Google en er gaat een wereld voor je open over SEO met allerlei tips en how to’s. De ene tekst is nog uitgebreider dan de andere. Van complete whitepapers tot eindeloos lange pagina’s met uitleg over SEO. Hoe fijn is het dan, dat je even een beknopte lijst hebt van alle on-page SEO aspecten waar je op moet letten. Een pagina optimaliseren voor SEO vergt best wat tijd. Er zijn namelijk veel punten waar je aan
In december steken ze de kop op om uitbundig te bloeien tot ze eind februari weer onder de grond verdwijnen. Nee, ik heb het hier niet over de kerstroos (Helleborus), maar over blogs met marketingtrends voor het komende jaar. Als marketeer wil je natuurlijk op tijd inspringen, maar het zijn er veel. Heel veel. Wat moet je met al die informatie? In dit artikel vatten we de belangrijkste trends samen. Daarna geven we je een aantal tips waarmee je zelf
Je wilt je website optimaal maken om zo goed mogelijk vindbaar te zijn. Dat Google hiervoor kijkt naar de gebruikservaring, of ookwel page experience, is geen geheim. Dit neemt het algoritme mee in het bepalen van de rankings van pagina’s. Hieronder vallen meerdere (technische) onderdelen. In 2021 komen hier drie onderdelen bij. Deze worden de Core Web Vitals of ookwel Site Vitaliteit genoemd. Maar wat is dit eigenlijk en waarom is dit belangrijk? De Core Web Vitals Onder Core Web
Stel, je bent ontzettend hard bezig geweest om jouw pagina’s te optimaliseren voor SEO. Je hebt alles volgens het boekje gedaan. Het schrijven voor SEO zit inmiddels helemaal in je systeem. En toch staat je concurrent boven jou. Frustrerend.. Hoe zorg je er nou voor dat jouw pagina bovenaan komt te staan in de zoekresultaten? Cornerstone content kan je op weg helpen naar de beste posities. Wat is cornerstone content? Cornerstone content is een vorm van uitgebreide content. Deze content verwijst naar
De meeste marketing managers en online marketeers weten dat de hele online marketingmix meewerkt aan het laten groeien van sales en omzet. SEO als stand-alone kanaal zien is dan ook zonde. SEO biedt namelijk veel ondersteuning aan de rest van je online marketingmix. Een aantal concrete voorbeelden van SEO als bouwblok voor andere onderdelen binnen online marketing lees je in dit artikel! De organische resultaten in Google en andere zoekmachines bieden nog steeds veel potentie. Dat ondervinden we zelf ook
Ook als je nog niets over Google Analytics 4 (GA4) gehoord hebt, zal je de komende tijd hier meer mee in aanraking komen. Het is de vervanger voor Google Analytics Universal, de tool voor websitestatistieken van Google. Er komt namelijk een einde aan de vorige generatie van Analytics. Hierdoor ontstaat niet de vraag óf je overstapt, maar wanneer je overstapt. Maar je wilt natuurlijk weten waar je aan begint. Wij informeren je er graag over. Waarom Google met een nieuwe
Een sitemap helpt je om snel je pagina’s in de index van zoekmachines te krijgen. Als je ook nog je sitemap aanmeldt bij Google Search Console, dan krijg je allerlei nuttige informatie. Welke informatie dat is en hoe je deze gebruikt, lees je hier. Waarom je een sitemap nodig hebt Een sitemap is een overzicht van alle belangrijke pagina’s waarmee jij gevonden wil worden door zoekmachines. Google gebruikt je sitemap dan ook om je pagina’s te crawlen. Heb je geen
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenHet team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.