De pagina die Google je toont na het invoeren van de zoekopdracht (de SERP – Search Engine Results Page) verandert en blijft veranderen. Door wijzigingen in het algoritme, (AI) mogelijkheden of andere nieuwe features kan het zijn dat de zoekmachine resultaten pagina er voor jouw keyword ineens heel anders uitziet. Belangrijk dus om deze pagina te checken als je nieuwe content maakt of oude wijzigt omdat je click through rate daalt. Gek genoeg is de SERP analyse voor het schrijven
Martin van Kranenburg, auteur van Schrijven voor het Brein heeft een nieuw boek uitgebracht: “ ChatGPT als tweede brein”. Omdat ik ook teksten schrijf met ChatGPT was ik benieuwd. Nou is er veel geschreven over ChatGPT en we hebben ook veel gehoord over de keerzijde van deze tool. Het copy pasten van de output levert zoals in onderstaande ChatGPT même veel frustraties op. Zelf struikel ik regelmatig over typische AI woorden zoals cruciaal en esthetisch. Beperkingen van ChatGPT zijn een
Wat werden er enorm veel kennis en inzichten gedeeld tijdens Friends of Search! Leanne en ik waren blij om erbij te mogen zijn. De dag was intensief maar vloog echt voorbij! Wij nemen je mee in de lezingen die wij bezochten en de inzichten die wij meenemen! The Impact of AI in SEO: How is it going and What to Expect Next Aleyda Solis (founder Orainti & International SEO consultant) Aleyda vloog door de slides heen en tijd om foto’s
Met de opkomst van AI wordt het voor Google steeds lastiger om alle content te zien, te crawlen en te indexeren. Content van goede kwaliteit (helpful content) wordt met de dag belangrijker. Wil jij meer weten? Lees dan snel verder om te ontdekken hoe jij de kwaliteit van jouw website hoog houdt. Los het probleem op van de zoeker Een zoeker in Google heeft een bepaalde vraag, of zit met een probleem. Jouw website dient deze vraag – of dit
Zoek je iemand die onafhankelijke feedback wil geven op je content? Iemand die checkt of je webpagina behulpzaam en betrouwbaar overkomt, en geschreven is voor mensen? Denk dan eens aan Chat GPT. Met Chat GPT analyseer je snel en eenvoudig hoe goed jouw content voldoet aan de richtlijnen voor Helpful Content. In dit blog leg ik je stap-voor-stap uit hoe je dat doet. Helpful Content Updates De Helpful Content Updates zijn wat mij betreft de belangrijkste ontwikkelingen binnen de contentpijler
Ben je op zoek naar de beste Chat GPT prompts voor jouw business? En ben jij nieuwsgierig hoe jij Chat GPT het beste kunt inzetten voor jouw bedrijf en met welke prompts jij jouw SEO-activiteiten naar een next level brengt? Blijf dan vooral hangen tot het eind en ontdek onze favoriete prompts tot nu toe. Wat is Chat GPT? Chat GPT is een geavanceerd AI-model, ontwikkeld door OpenAI, dat is ontworpen om tekstgebaseerde conversaties te simuleren met menselijke gebruikers. Het
De ontwikkelingen binnen SEO gaan ontzettend hard. Er verandert veel en hoe meer er verandert, hoe leuker het voor ons wordt. We leren nieuwe dingen, krijgen nieuwe inzichten en houden elkaar op de hoogte, onder het genot van een kop koffie. Zo kwam Google afgelopen maand met de Search Generative Experience-Update en werd Google Bard dit jaar uitgerold in een groot deel van de wereld. Over dat laatste schrijven we nu een blog. Wij hebben toegang en laten live voorbeelden
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.