Categorie: Analytics

Hoe bouw je een SEO business case?

27-3-2024 Analytics, Google, How to/DIY Martijn Hoving

SEO is en blijft een investering, of je nu binnen je inhouse afdeling en eigen bedrijf capaciteit vrij maakt of je SEO werkzaamheden uitbesteed aan een bureau als de onze. Jammer genoeg leeft nog steeds het beeld dat SEO een onvoorspelbaar kanaal is, met name in vergelijking met andere performance kanalen. En dat is niet terecht. In dit artikel laat ik je zien hoe je een SEO business case bouwt, zodat je goed kunt voorspellen wat de potentiële groei van

Combineer Screaming Frog met Google Search Console

26-2-2024 Analytics, Google, How to/DIY, Overig Ineke Withaar-Colijn

Eén van mijn favoriete functies in Screaming Frog is dat je heel eenvoudig en snel lijsten kunt crawlen. Dit combineer ik dan met gegevens uit Google Search Console. Samen sporen ze de issues op die er echt toe doen en de moeite waard zijn om op te lossen. Zo verspil je geen tijd meer aan fouten die er eigenlijk niet (meer) zijn. Hoe je dat doet? Hier leg ik je uit hoe je twee belangrijke lijsten uit Search Console eenvoudig

illustratie blog Combineer Screaming Frog met Google Search Console

6 Do’s en don’ts om je Engagement rate te verbeteren

30-10-2023 Analytics, Conversieoptimalisatie Tristan Staal

Met de engagement rate in Google Analytics 4 (GA4) kun je zien hoe betrokken gebruikers zijn bij je website. Als website eigenaar wil je natuurlijk zo gedetailleerd mogelijk weten of bezoekers je teksten lezen en of ze verder geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Deze betrokkenheid wordt gemeten door zogenaamde ‘engagement events’ te tellen.  GA4 telt een sessie met engagement als; Conversie gebeurtenissen zijn bijvoorbeeld: het klikken op links en knoppen, het invullen van formulieren of het bekijken

Google Analytics 4 en SEO: Hoe analyseer ik mijn data?

5-7-2023 Analytics Cynthia Bos

Je kunt er ondertussen niet meer omheen. Sinds 1 juli 2023 verzamelt Universal Analytics geen data meer. Als je wil weten wat je bezoekers op de website doen, heb je dus een andere tracking tool nodig. Het antwoord van Google op deze vraag is Google Analytics 4. Maar waar vind je nou de informatie die je voor je SEO werkzaamheden nodig hebt? Mariska heeft al een keer eerder een artikel geschreven over waar je de resultaten kunt bekijken in GA4.

Blogartikel GA4 en SEO

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team
SEO bureau Onder Zwolle