Autoriteit is een belangrijk onderdeel van SEO. Maar een succesvolle strategie gaat verder dan alleen het verkrijgen van links. Het begint bij het analyseren van de juiste domeinen, het creëren van waardevolle content en het strategisch delen daarvan. Door slimme keuzes te maken en een sterke contentplanning op te zetten, vergroot je niet alleen je zichtbaarheid in zoekmachines, maar bouw je ook aan je merk en online autoriteit. In dit artikel ontdek je hoe je dit aanpakt. 1. Organisch verkeer:
Het klinkt logisch, maar het gaat vaak mis: we schrijven webteksten vaak zo dat ze vooral over ons bedrijf gaan, niet over de bezoeker. Terwijl teksten waarin de bezoeker centraal staat, ook wel klantgerichte teksten, juist ingaan op wat de bezoeker eraan heeft. In dit artikel lees je waarom het zo belangrijk is om je bezoeker centraal te zetten en hoe je dat doet. Waarom de bezoeker centraal moet staan Bezoekers beslissen binnen een paar seconden of ze op je
Het regende al een tijdje klachten over de kwaliteit van de zoekresultaten van Google. Als gebruiker heb je dan twee opties: overstappen op een andere zoekmachine (maar welke?) of je zoekopdrachten aanpassen om toch te vinden wat je zoekt. En zo geschiedde. Mensen begonnen hun zoekopdrachten steeds vaker aan te vullen met + Reddit. Hierbij kun je denken aan commerciële vragen als ‘beste draagzak voor pasgeborenen reddit’ maar ook medische vragen als ‘hoe lang kan een teek blijven zitten reddit’
De pagina die Google je toont na het invoeren van de zoekopdracht (de SERP – Search Engine Results Page) verandert en blijft veranderen. Door wijzigingen in het algoritme, (AI) mogelijkheden of andere nieuwe features kan het zijn dat de zoekmachine resultaten pagina er voor jouw keyword ineens heel anders uitziet. Belangrijk dus om deze pagina te checken als je nieuwe content maakt of oude wijzigt omdat je click through rate daalt. Gek genoeg is de SERP analyse voor het schrijven
Shopify is een populair platform voor e-commerce, dat veel functies biedt voor het bouwen en beheren van webshops. Maar net als elk CMS heeft ook Shopify zijn voor- en nadelen als het gaat om zoekmachineoptimalisatie (SEO). Dit keer nemen we een kijkje naar de plus- en minpunten van Shopify vanuit SEO-perspectief. 3 algemene voordelen zijn: Shopify biedt een snelle en stabiele webshopomgeving waar je direct inzicht hebt in je omzet, bestellingen en orderverwerking. Ook zijn er diverse boekhoud-apps, ERP-apps en
Hoe kun je als affiliate je inkomsten beschermen en aan de Google richtlijnen voldoen? Na de Google-updates van maart en september bleken veel van de gedupeerden ondernemers te zijn met een affiliate website. De Volkskrant sprak zelfs van bedrijven die kapot zijn gemaakt. De updates hadden betrekking op helpful content met als doel ‘slechte, onoriginele zoekresultaten te verminderen’. Een mooi streven, al kreeg Google ook veel kritiek: ze zouden kleinere ondernemers onterecht hebben benadeeld. Een deel van de schade lijkt dan
Martin van Kranenburg, auteur van Schrijven voor het Brein heeft een nieuw boek uitgebracht: “ ChatGPT als tweede brein”. Omdat ik ook teksten schrijf met ChatGPT was ik benieuwd. Nou is er veel geschreven over ChatGPT en we hebben ook veel gehoord over de keerzijde van deze tool. Het copy pasten van de output levert zoals in onderstaande ChatGPT même veel frustraties op. Zelf struikel ik regelmatig over typische AI woorden zoals cruciaal en esthetisch. Beperkingen van ChatGPT zijn een
Het is een van de meest populaire webshop platforms vanwege de uitgebreide productpagina en multi-store opties. Ik neem je mee in belangrijke overwegingen bij de zoektocht naar het juiste CMS voor jouw webshop of website, hierbij zoom ik extra in op de voordelen en nadelen uit SEO oogpunt. Dit keer speciaal over Magento, daarbij kijk ik specifiek naar de huidige Magento2 omgeving. Magento heeft verschillende functies die het aantrekkelijk maken voor websitebeheerders. 3 algemene voordelen zijn: Magento heeft uitgebreide integratiemogelijkheden met
Schrijven voor SEO is het toevoegen van SEO-elementen, zodat zoekmachines beter begrijpen waar je pagina over gaat. Er zijn 8 belangrijke on-page SEO elementen. Voor onze SEO trainingen ontwikkelde ik een ezelsbruggetje: HUMMSTAL. Hiermee vergeet je nooit meer een SEO-element en zorg je voor een goede basis voor jouw vindbaarheid. Laten we beginnen! HUMMSTAL staat voor Waarom schrijven voor SEO? Als ik een SEO-training geef, vraag ik altijd: “Voor wie maken jullie een webpagina?”. Er is niemand die zegt: “Voor
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.