Waarom slagen sommige A/B-tests terwijl andere falen, zelfs als ze goed zijn ontworpen? Het antwoord ligt in het begrijpen van menselijk gedrag. Het boek “Online Invloed” van Bas Wouters en Joris Groen neemt het model van Dr. B.J. Fogg en geeft concrete handvatten om hiermee aan de slag te gaan. Door middel van bewezen gedragspsychologie zijn we in staat om iemands vermogen en motivatie te vergroten en op die manier de kans op een geslaagde A/B test te laten stijgen.
Als ik je vertel dat je processen in je brein kunt opsplitsen in een proces wat we Systeem 1 (snelle, intuïtieve processen) en een Systeem 2 (tragere, analytische processen) noemen, waarmee denk je dan dat je de meeste beslissingen maakt? Spoiler: het is een ingewikkeld samenspel tussen beide systemen, maar het grootste deel van de tijd zul je Systeem 1 gebruiken. Systeem 1 en Systeem 2 zijn concepten die Daniel Kahneman in zijn boek ‘Thinking Fast and Slow‘ heeft beschreven.
Bij CRO denk je misschien al snel aan het optimaliseren van het verkoopproces voor een webshop. Je kunt echter ook proberen het aantal conversies te verhogen op een leadgen website. Waar je dan bijvoorbeeld aan kunt denken: Maar ook: We maken hierin dan wel onderscheid in harde en zachte conversies. Een harde conversie draagt direct bij aan het bedrijfsresultaat (offerte-aanvraag bijvoorbeeld). Een zachte conversie leidt niet direct tot extra omzet. In tweede instantie kan deze conversie wel bijdragen aan het
Marketing draait om het overdragen van de juiste boodschap aan de juiste mensen via de juiste methoden en media. Om te komen tot de juiste boodschap is het erg fijn als je weet hoe je huidige klantenbase over je denkt. Wat zijn de waarden die zij toekennen aan je bedrijf? En welke ervaring hebben zij als klant? Als je deze informatie hebt over je gehele bedrijf of bijvoorbeeld enkel voor één product dat je levert, wordt het een stuk gemakkelijker
Laten we beginnen met een quiz-vraag. Wat kan je het beste doen als je begin december in Londen bent? Een combinatie van deze natuurlijk! Op 7 december 2023 vond hét Britse evenement voor Experimentation en Conversion Rate Optimisation (CRO) plaats. Tenminste, dat is hoe ze zelf hun evenement aanprijzen. Bij wijze van experiment ben ik naar Londen vertrokken, om te kijken of de wintereditie van Experimentation Elite toegevoegd moet worden aan onze lijst met conferenties voor 2024. Ben je nou
Met de engagement rate in Google Analytics 4 (GA4) kun je zien hoe betrokken gebruikers zijn bij je website. Als website eigenaar wil je natuurlijk zo gedetailleerd mogelijk weten of bezoekers je teksten lezen en of ze verder geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt. Deze betrokkenheid wordt gemeten door zogenaamde ‘engagement events’ te tellen. GA4 telt een sessie met engagement als; Conversie gebeurtenissen zijn bijvoorbeeld: het klikken op links en knoppen, het invullen van formulieren of het bekijken
Conversie-optimalisatie is wat ons betreft een essentieel onderdeel van je digitale marketingstrategie. Door onze SEO-inspanningen zorgen we ervoor dat we beter vertoond worden in de zoekresultaten en zorgen we voor meer bezoekers. Met CRO zorgen we er vervolgens voor dat de bezoekers beter converteren. Een conversie kan voor jouw bedrijf bijvoorbeeld een aankoop, een leadformulier of een nieuwsbriefinschrijving zijn. Een succesvolle CRO-strategie vraagt om een betrouwbare benadering, gebaseerd op data. In dit artikel focussen we ons op de data- en
Je webshop staat, de navigatiestructuur is gebouwd, de productcategorie pagina’s zijn gevuld en nu? Hoe zorg je ervoor dat de productdetailpagina(pdp) goed staat qua usability en geoptimaliseerd is voor zoekmachines? Een webshop heeft vaak duizenden productpagina’s en wij zien met grote regelmaat dat het juist deze pagina’s zijn die naar boven komen als zogeheten thin-pages of low-content-pages. Dit betekent dat de productpagina te weinig content bevat voor zoekmachines om goed geïndexeerd te worden. Belangrijker nog, ook de gebruiker van de
“Ineke, wat vind jij van humor in teksten?”, vroeg iemand mij laatst. “Leuk, moet je doen!”, riep ik gelijk enthousiast. Maar waarom eigenlijk? En heeft dat wel iets met SEO te maken? Nou, zeker wel! In dit blog geef ik je 3 redenen om humor in SEO te gebruiken. 1. Humor maakt je sympathiek Een SEO tekst schrijven is meer dan zoektermen verwerken en minimaal 400 woorden uitspugen. Uiteindelijk wil je dat die bezoeker, voor wie je zo hard gewerkt
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.