9+

Kennisbank

Wat is crawlen? 

26-7-2022 Jesse Commandeur Google,

Een website crawl is een proces waarbij zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo! de inhoud van uw website onderzoeken en deze indexeren in de zoekresultaten. Een crawl kan handmatig of automatisch worden uitgevoerd. Dit laatste gebeurt wanneer u een robot.txt-bestand op jouw site hebt en de crawler weet dat hij bepaalde directory’s niet mag openen. Bij het crawlen van een website geeft de crawler prioriteit aan bepaalde pagina’s, zoals home-, categorie- of contactpagina’s. In dit artikel meer over het crawlen

Illustratie wat is crawlen?

Begrijpen hoe Google je website indexeert

26-7-2022 Emma Geerts Google, How to/DIY,

Als je een website hebt gebouwd, wil je dat gebruikers deze kunnen vinden. Hoe krijg je dat voor elkaar? De eerste stap is om Google de website te laten indexeren, zodat wanneer gebruikers zoeken naar relevante trefwoorden, de site in de resultaten zal verschijnen. Zonder geïndexeerd te zijn door Google, zullen de meeste gebruikers je website niet eens kunnen vinden. In dit artikel leggen we uit wat indexeren betekent en hoe het gerelateerd is aan SEO. Wat betekent indexeren? Indexeren

Interne links voor SEO

22-7-2022 Jesse Commandeur (Content)marketing, Google,

Google vindt het belangrijk dat websites gebruiksvriendelijk zijn en een logische structuur hebben. Hiervoor is het belangrijk om interne links toe te voegen aan jouw website. Een sterke navigatie is essentieel voor zowel gebruikers als zoekmachines. Door de inhoud van jouw site goed te organiseren, vinden bezoekers sneller wat ze nodig hebben en wordt het voor zoekmachines eenvoudiger om jouw site te crawlen. Ook helpen interne links gebruikers sneller terug te keren naar relevante inhoud. Lees snel meer over het

Hoger scoren in Google

22-7-2022 Emma Geerts Google, How to/DIY,

Google doorzoekt elke dag enorm veel webpagina’s om de nuttigste resultaten voor zijn gebruikers te vinden. De zoekmachine gebruikt verschillende signalen om te bepalen welke websites als eerste in de zoekresultaten moeten worden weergegeven. Deze signalen – “ranking factoren” of “signalen” genoemd – geven aan hoe relevant en betrouwbaar Google een website vindt. Hoe meer signalen uw site heeft, hoe hoger hij in Google zal staan. Maar hoe scoor je hoger in Google? In dit kennisbank artikel leggen wij je alles

Wat is een 307 Redirect?

22-7-2022 Jesse Commandeur Technische SEO,

Een 307 redirect is een statuscode die aangeeft dat de bron in kwestie is gewijzigd of verplaatst naar een nieuwe locatie. Een 307 redirect is een indicator van een tijdelijke omleiding. Als je een 307-redirect gebruikt, hoeven jouw gebruikers geen actie te ondernemen; ze kunnen gewoon verder surfen en krijgen geen 404-pagina te zien, maar de bestemmingspagina waarnaar verwezen wordt. Hieronder lees je meer over de 307-redirect.  Wat betekent een 307 redirect voor SEO? Bij een 307 redirect ontvangt de

Wat is SEO en hoe helpt het je bedrijf?

22-7-2022 Emma Geerts How to/DIY,

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is het proces van het verbeteren van een website, zodat deze gemakkelijk kan worden gevonden door gebruikers in zoekmachines zoals Google, Bing, en Yahoo. Als de site van jouw bedrijf online niet gemakkelijk te vinden is, zullen ook potentiële klanten de site niet vinden wanneer ze zoeken naar producten of diensten zoals die van jou. Dat betekent dat je kansen mist om nieuwe klanten te winnen en je bedrijf te laten groeien. En wat nog belangrijker is:

Wat doet een online marketing specialist?

22-7-2022 Emma Geerts

Online marketing is snel aan het uitgroeien tot een van de belangrijkste aspecten van het bedrijfsleven. Als gevolg hiervan zijn werkgevers op zoek naar kandidaten die hun bedrijf kunnen helpen hun producten online op de markt te brengen. Als je geïnteresseerd bent in dit gebied, kan een baan als online marketingspecialist de perfecte baan voor jou zijn. Lees verder om meer te weten te komen over wat een online marketingspecialist doet. Waarom zou je een online marketing specialist worden? Online

4 manieren om problemen met duplicate content te vermijden

22-7-2022 Emma Geerts (Content)marketing, How to/DIY,

Duplicate content is een probleem waar veel website-eigenaren mee te maken krijgen. Dit komt omdat het hebben van te veel van deze dubbele inhoud kan leiden tot problemen met zoekmachine crawlers. Zoekmachines zoals Google zijn behoorlijk handig geworden in het opsporen van duplicate content en het bestraffen van websites. In feite kan duplicate content een rode vlag zijn voor de crawler dat de site niet betrouwbaar is. Er zijn verschillende manieren waardoor je dubbele inhoud op je website krijgt, maar

302 redirects: Een duidelijke uitleg!

22-7-2022 Jesse Commandeur How to/DIY, Technische SEO,

Er zijn veel verschillende soorten redirects, maar welke redirect moet je wanneer gebruiken? We hebben al een kennisbankartikel geplaatst over de 301-redirect, die een permanente omleiding aangeeft, maar wat is een 302-redirect precies en wanneer gebruik je de doorverwijzing met de 302 statuscode? Lees er snel meer over in dit kennisbankartikel.  Wat is een 302 redirect?  De 302-redirect is een responscode die een bezoeker naar een andere URL leidt, dan de URL die oorspronkelijk opgevraagd wordt. Dit betekent dat de

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je vragen?

Wil je meer weten over SEO? Kan je website een nieuwe impuls gebruiken?
Neem contact op

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team

Deze klanten zijn ondersteboven van ons!

Renzo van Dongen

Renzo van Dongen

Digital content manager Peugeot

Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!

Marien van Stegeren

Eigenaar Kitcentrum

Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied. Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn  ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!

Marten Stellingwerf

Webmaster

Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken. Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.

Mark Prummel

SEO Specialist Stella Fietsen

Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!

OnderBouwing

Mis geen enkele SEO tip
  • Inzichten en tips op het gebied van SEO
  • Voor beginners en gevorderden
  • Van experimenten tot ontwikkelingen bij Google en van
    best practices tot eigen cases
  • Een kijkje achter de schermen bij Onder

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.