9+

Kennisbank

Wat is een Hreflang Tag?

19-10-2022 Kennisbank Hinke Oevering

Een Hreflang Tag is een HTML-codefragment dat u aan uw webpagina’s kunt toevoegen om Google en andere zoekmachines te helpen de juiste taalversie van uw pagina weer te geven. De Hreflang Tag laat Google weten welke pagina’s meerdere taalversies hebben. Zo kan het de juiste versie van een pagina voor de juiste gebruikers indexeren. Dit is belangrijk omdat gebruikers die in een andere taal zoeken mogelijk niet de Engelse versie van uw pagina kunnen lezen. Hoe werkt een Hreflang Tag?

Banner kennisbank

Wat te doen bij een traffic drop na een SEO migratie?

18-10-2022 Kennisbank Hinke Oevering

Als u onlangs uw website hebt gemigreerd naar een ander domein of CMS, maakt u zich wellicht zorgen over de gevolgen daarvan voor uw zoekmachineoptimalisatie (SEO). Zullen gebruikers de nieuwe site kunnen vinden? Zullen bestaande backlinks nog steeds naar de juiste pagina’s verwijzen? Dit zijn slechts enkele van de vragen die bij u kunnen opkomen. Gelukkig is het migreren van een website niet meer zo moeilijk als vroeger. Dankzij uitstekende processen zoals content aware crawlers en vooraf gebouwde migratietools kan

Banner Kennisbank

Wat voor soorten crawlers zijn er?

17-10-2022 Kennisbank Hinke Oevering

Als het gaat om zoekmachine crawlers en bots, denkt u misschien dat ze allemaal hetzelfde zijn en dat er niet veel verschil is tussen hen. Er is echter veel meer aan crawlers dan op het eerste gezicht lijkt. In feite zijn er meerdere soorten crawlers met verschillende doeleinden en functies. Ze kunnen worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Daarom is het belangrijk om ze te kennen als u wilt dat uw SEO-strategie succesvol is. Laten we eens kijken naar de verschillende

Kennisbank header Crawlers

Hoe check je of een nieuwe webpagina geïndexeerd is?

13-10-2022 Kennisbank Jaleesa Konjanan

Als marketeer wil je ervoor zorgen dat jouw website door gebruikers wordt gevonden wanneer zij naar jouw producten of diensten zoeken. Wanneer jouw website door Google is geïndexeerd en wordt weergegeven in de zoekresultaten, kan het nuttig zijn om te weten welke pagina’s zijn geïndexeerd. Zo kan je controleren of er pagina’s ontbreken in de index of dat er andere problemen zijn die moeten worden aangepakt. In dit artikel bekijken we enkele manieren om te controleren of een nieuwe pagina

Google Search Console

De Redirection plugin in WordPress

6-10-2022 Kennisbank Jaleesa Konjanan

Redirection is een handige WordPress plugin die je helpt bij het beheren van gebruikerservaringen en website navigatie. Het doet dit door het instellen van aangepaste regels voor wanneer iemand probeert naar een deel van uw website te gaan dat je niet wilt dat ze zien. Voorbeelden zijn een verouderde blogpost of een pagina met gevoelige informatie (zoals jouw wachtwoord of e-mail). Met de Redirection plugin kun je gebruikers omleiden van de ene URL naar de andere. Bovendien kan je omleidingsregels

Logo WordPress

De grootste valkuilen van een SEO migratie

6-10-2022 Kennisbank Jaleesa Konjanan

In een ideale wereld zou het migreren van je website van het ene naar het andere platform een koud kunstje zijn. Je werkt gewoon alle nieuwe site-URL’s en redirects bij in je oude CMS en laat de crawlers hun gang gaan. In werkelijkheid kan het echter een rommeltje worden. Er worden vaak fouten gemaakt bij het overzetten van inhoud van de ene site naar de andere. URL’s worden vaak gefragmenteerd en ergens onderweg omgeleid. Dit maakt het voor zoekmachines moeilijk

Pas op Valkuil bord

Wat is CPM?

25-8-2022 Kennisbank Emma Geerts

Cost per mille (CPM) is een berekeningsmethode voor de advertentie-inkoopprijs. Het is het bedrag dat betaald moet worden als adverteerder voor elke 1000 lezers die zijn advertentie bereikt. Deze methode wordt ook gebruikt bij radio- of tv-reclame. CPM is de meest gangbare manier om advertentiekosten in te schatten en qua factuur op te stellen. Wat is CPM reclame? Cost per mille, afgekort als CPM, is een methode voor het berekenen van de aankoopprijs van advertenties. Het is het bedrag dat

Wat is een zoekopdracht?

25-8-2022 Kennisbank Emma Geerts

Wanneer je een probleem hebt, moet je informatie vinden. Of het nu gaat om informatie over je huiswerkopdracht of een artikel over wat je moet doen als je moeder deze maand geen derde paar nieuwe sportschoenen voor je koopt, het vinden van die informatie is de eerste stap in de oplossing van het probleem. Het vinden van informatie heet “zoeken” en is iets waar computers heel goed in zijn. In deze blogpost wordt uitgelegd wat zoeken is en wat het

Wat betekent ROI en hoe bereken je het?

25-8-2022 Kennisbank Emma Geerts

Rendement op investeringen (ROI) is een maatstaf voor de mate waarin het geld van een organisatie wordt geïnvesteerd om een gunstig rendement te behalen. Met andere woorden, ROI meet de efficiëntie van de investeringen van een organisatie. Het helpt managers de doeltreffendheid van hun investeringsstrategieën te evalueren door aan te tonen of hun investeringen al dan niet een positief rendement opleveren. Als je niet precies weet wat dit betekent, maak je dan geen zorgen! Dit artikel zal alles uitleggen wat

Heb je vragen?

Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen

SEO vraag stellen

Mis het niet

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je vragen?

Wil je meer weten over SEO? Kan je website een nieuwe impuls gebruiken?
Neem contact op

Onder ons

Team van SEO specialisten

Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.

Maak kennis met ons team

Deze klanten zijn ondersteboven van ons!

Renzo van Dongen

Renzo van Dongen

Digital content manager Peugeot

Of het nu over content of technische aanpassingen gaat, dat maakt niet uit. Martijn brieft dit op een hele heldere manier zodat dit lokaal of door ons hoofdkantoor in Frankrijk doorgevoerd kan worden. […] Sinds de start van onze samenwerking hebben we mooie resultaten behaald. Keep it up!

Marien van Stegeren

Eigenaar Kitcentrum

Wanneer je online onderneming groeit groeien de verwachtingen vaak ook, op elk gebied. Voor een groot gedeelte hadden we zelf de controle over SEO en de invulling hiervan. We kwamen er achter dat onze eigen “algemene blik” niet meer toereikend was en hebben daarom Bureau Onder ingeschakeld. Verrassend en helder. We hebben een fijne samenwerking opgebouwd, mede omdat Martijn  ook met regelmaat met Eline of Mariska (afhankelijk van de case) bij ons op kantoor komt wat voor ons erg waardevol is!

Marten Stellingwerf

Webmaster

Martijn en Mariska maken het SEO verhaal begrijpelijk voor de leek en denken graag met ons mee. Het is fijn dat er elke maand een persoonlijk contact moment is met een uitgebreide rapportage en de mogelijkheid om alles te doorspreken. Na enkele maanden is het Onder al gelukt om met enkele van onze webshop pagina’s de nummer 1 posities te verkrijgen op Google. Wij zijn zeer tevreden over Onder.

Mark Prummel

SEO Specialist Stella Fietsen

Sinds enkele jaren is Onder is een gewaardeerde partner van Stella. Martijn is mijn sparringpartner voor complexe SEO vraagstukken en het extra paar kritische ogen dat ons scherp houdt. Samen hebben we een mooie groei gerealiseerd in online zichtbaarheid, bezoekersaantallen en leads. Onder onderscheidt zich door haar korte communicatielijnen en vakkundigheid. Ze spreken onze taal: niet zeuren, maar aanpakken. Daar houden we van!

OnderBouwing

Mis geen enkele SEO tip
  • Inzichten en tips op het gebied van SEO
  • Voor beginners en gevorderden
  • Van experimenten tot ontwikkelingen bij Google en van
    best practices tot eigen cases
  • Een kijkje achter de schermen bij Onder

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.