Search intent (of zoekintentie in het Nederlands) is de reden achter een zoekopdracht. Met andere woorden, het is waar de gebruiker naar op zoek is bij het gebruik van een zoekmachine als Google. Google geeft prioriteit aan relevante zoekresultaten. Met alle helpful content updates van het afgelopen jaar wordt dit ook steeds belangrijker. Dus als je wilt ranken in Google, dan moet jouw content het meest relevante resultaat zijn voor de zoekopdracht. En dat begint bij het creëren van content
Zoek je iemand die onafhankelijke feedback wil geven op je content? Iemand die checkt of je webpagina behulpzaam en betrouwbaar overkomt, en geschreven is voor mensen? Denk dan eens aan Chat GPT. Met Chat GPT analyseer je snel en eenvoudig hoe goed jouw content voldoet aan de richtlijnen voor Helpful Content. In dit blog leg ik je stap-voor-stap uit hoe je dat doet. Helpful Content Updates De Helpful Content Updates zijn wat mij betreft de belangrijkste ontwikkelingen binnen de contentpijler
Heb je een nieuwe, beginnende website? Dan kan het een flinke klus zijn om autoriteit, expertise en rankings op te bouwen. Je hebt nog geen domein historie, geen backlinks en Google heeft jouw website nog nooit gezien. Soms duurt het daarom lang voordat jouw website gezien en geïndexeerd wordt. In dit blog bespreek ik de SEO Avalanche techniek; een techniek die zeer interessant is voor kleine websites, maar ook voor grotere websites/webshops. Na dit blog weet jij precies hoe jij
Onder het mom van ‘laadt het niet, dan rankt het niet’ spoort Google website-eigenaren aan om alleen gebruiksvriendelijke websites te publiceren. In 2021 kwam het daarom met de Core Web Vitals. Dit zijn drie metrics die een beeld geven van de gebruiksvriendelijkheid van websites. Deze drie metrics hebben dus invloed op de ranking van individuele pagina’s. Vanaf maart 2024 komt Google met een nieuwe metric, Interaction to Next Paint (INP). INP vervangt dan First Input Delay (FID). Sinds mei heeft
Ben je op zoek naar de beste Chat GPT prompts voor jouw business? En ben jij nieuwsgierig hoe jij Chat GPT het beste kunt inzetten voor jouw bedrijf en met welke prompts jij jouw SEO-activiteiten naar een next level brengt? Blijf dan vooral hangen tot het eind en ontdek onze favoriete prompts tot nu toe. Wat is Chat GPT? Chat GPT is een geavanceerd AI-model, ontwikkeld door OpenAI, dat is ontworpen om tekstgebaseerde conversaties te simuleren met menselijke gebruikers. Het
Zo op het eerste gezicht lijkt er totaal geen overeenkomst te zijn tussen kerstpakketten, moederdag cadeaus, tuinverlichting, airco’s en barbecues. Toch is er één gemeenschappelijke deler tussen deze producten en dat is seasonality. Want binnen al deze producten speelt seasonality een grote rol. Seizoen vs. seasonality Het echte ‘SEO spel der seizoenen’ is voorspelbaar, het draait bij dit spel om vaststaande zoekvraag pieken in seizoenen. Denk aan kerst, black friday, moederdag, vaderdag en soortgelijke momenten. Deze momenten staan op de
Laat jouw website voor de volle 100% presteren
Stappen en tips voor meer zichtbaarheid in Google Discover
In welke sector je ook online actief bent, er zijn altijd veelgestelde vragen van klanten die je keer op keer moet beantwoorden. Een voorbeeld hiervan zijn verzendkosten, retourbeleid etc. Maar een goede FAQ pagina doet meer: het ontlast je klantenservice, zorgt ervoor dat je klanten snel een antwoord op hun vraag vinden, voorkomt onduidelijkheid en niet onbelangrijk, FAQ’s verrijken je content en verbeteren de online vindbaarheid van je website (onder andere door FAQ schema markup toe te passen). Maar hoe
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenMeld je aan voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele SEO tip
"*" geeft vereiste velden aan
Het team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.