Komt de eerste van de nieuwe maand weer in zicht? Dan is het tijd om terug te kijken naar de resultaten van afgelopen maand. Vrijwel iedere marketing manager zal zich hierin vinden. Met een SEO rapportage breng je in kaart wat je hebt bereikt, wat de uitdagingen zijn en daarbij de vervolgstappen om deze uitdagingen tot een succes te maken. En nee, een rapportage mag dus niet alleen uit een SEO dashboard bestaan met een aantal mooie grafieken en dure
“Content = king” is een veelgehoorde uitspraak bij contentmarketeers. Door unieke en relevante content te publiceren, kun je meer organisch zoekverkeer krijgen. Veel mensen denken dat ze hier veel tijd aan kwijt zijn, maar dat is zeker niet het geval. Met een kennisbank zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk informatie geeft over een onderwerp. Vanuit hier kun je interne links toevoegen naar belangrijke SEO-pagina’s, om deze verder te versterken. Wat is een kennisbank precies? Een kennisbank is een wiki-gedeelte
Testen, testen en nog eens testen. Daar ben je als SEO-specialist voortdurend mee bezig. Je verandert iets aan een website en vervolgens check je of dit het gewenste effect heeft. Maar leidt jouw aanpassing wel tot het effect, of zijn er andere externe invloeden die invloed hebben op jouw SEO-resultaten? Lees snel meer over SEO A/B testing en de kracht ervan. Wat is SEO A/B testing? SEO AB/testing is het testen van wijzigingen aan een website. Hiervoor maak je gebruik
Leuk, dat SEO. Maar wat gaat me dat opleveren? Iedere beslisser of bedrijfseigenaar Geen enkele bedrijfseigenaar of marketing manager heeft zin om een budget te verbranden, zonder dat hier wat tegenover staat. Daarom krijgen wij ook vaak de vraag wat SEO oplevert voor onze (potentiële) klanten. En dit is ook een vraag die de gemiddelde inhouse SEO specialist of freelance SEO specialist op zich afgevuurd ziet. “It depends” is zeker geen antwoord in dit geval, omdat investeringen nou eenmaal verantwoord
De beveiliging van een website en SEO gaan hand in hand. Een sterke beveiliging kan namelijk een positief effect hebben op de vindbaarheid van je website. En het goede nieuws is: jij kan invloed uitoefenen op deze rankingfactor! In dit blog leg ik je beveiligde SEO uit: van waarom tot hoe. Waarom zou je een website beveiligen? Tegenwoordig is het erg belangrijk dat je website veilig is. Door ervoor te zorgen dat je website goed beveiligd is, voorkom je dat
Laaghangend fruit. Ook binnen de SEO wereld is dit een een vrij gebezigde term waar de meningen over verdeeld zijn. Zelfs bij ons op kantoor. Laaghangend fruit staat voor resultaten die een bedrijf makkelijk kan behalen. Snelle acties die dus ook relatief snel wat opleveren. Ik zit zelf al jaren in kamp ‘laaghangend fruit allergie’ en dat heeft niets te maken met een intolerantie voor appels. Ik leg je in dit verhaal graag uit waarom! Laten we allereerst vooropstellen dat
SEO en Google gaan al jaren hand in hand. Worden er wijzigingen doorgevoerd in de algoritmes van Google? Dan zijn SEO-specialisten er als de wiedeweerga bij om te kijken wat er verandert en welke aanpassingen er doorgevoerd moeten worden. De focus ligt hierbij vooral op de zoekmachine van Google, maar wat als we iets verder kijken? Dan komen we al gauw bij YouTube terecht; de tweede grootste zoekmachine van de wereld. Wat nou als we onze kennis over SEO ook
Crawl, crawlen of crawling. Nee, we hebben het niet over de wereldberoemde hit van Linkin Park en al helemaal niet over wat baby’s zo’n beetje vanaf maand 6 doen. In deze context bedoelen we met ‘crawling’ één van de belangrijkste processen van de zoekmachine. Want zonder het crawlproces zou een zoekmachine niet bestaan. Het crawlen van URLs betekent niets anders dan het volgen van hyperlinks en het ontdekken van (nieuwe) URLs en wijzigingen. Crawling tools bootsen dit proces na, wat
Is de zomervakantie voor jou ook zo’n periode om even lekker je hoofd leeg te maken? Of gebruik je de tijd liever om op te ruimen en overzicht te creëren? Het boek ‘Getting Things Done’ van David Allen helpt je met beide! Uit je hoofd en op een lijstje, dat is zo’n beetje het belangrijkste uitgangspunt van Getting Things Done. In een aantal stappen leer je hoe je dat doet, welke lijstjes er zijn en hoe je die lijstjes beheert.
Neem contact op! :) wij helpen je graag verder met al je SEO vragen
SEO vraag stellenHet team van SEO bureau Onder bestaat uit enthousiaste SEO specialisten die graag samen met jou voor het beste resultaat gaan.